شناسهٔ خبر: 65892131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت ۲۰۰ تصادف در جاده‌های استان بوشهر

جانشین پلیس راه استان بوشهر با اشاره به وقوع ۲۰۰ مورد تصادف در جاده‌های استان بوشهر از ۲۴ اسفند تاکنون، گفت: تعداد تصادفات خودروها در محورهای استان بوشهر تاکنون ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

رسول قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از کاهش تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان خبر داد و اظهار داشت: در تعطیلات نوروز گذشته از 24 اسفند تا 8 فروردین تعداد تلفات جاده‌ای استان بوشهر بر اثر تصادف خودروها 15 نفر بود که امسال به 5 نفر کاهش یافته است.

وی از افزایش مصدومان بر اثر تصادف در جاده‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در 14 روز گذشته 167 نفر بر اثر تصادف خودروها در جاده‌های استان بوشهر مصدوم شدند که با توجه به تعداد مصدومین در مدت مشابه سال قبل به تعداد 157 نفر 6 درصد افزایش یافته است.

جانشین پلیس راه استان بوشهر کل تصادفات از 24 اسفند تاکنون در جاده‌های استان را 200 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد تصادفات در جاده‌های استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل 302 مورد معادل 60 درصد کاهش یافته است.

قنبری به تردد خودروها در جاده‌های استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: در مجموع ترددهای درون استانی از 24 اسفند تاکنون 3 درصد افزایش یافته است.

وی کاهش تردد در محورهای ورودی و خروجی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: تردد خودروها در محورهای ورودی استان 6 درصد و خروجی 7 درصد در 14 روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

جانشین پلیس راه استان بوشهر بی‌توجهی راننده به جلو را عامل اصلی تصادفات جاده‌ای و شهری دانست و ادامه داد: عامل اصلی تصادفات شهری و جاده‌ای نداشتن تمرکز کافی و عدم توجه راننده به جلو است.

قنبری باتأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات در جاده‌های استان بوشهر بوده است که در کنار رانندگی با سرعت مطمئنه و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، استراحت بعد از 2 ساعت رانندگی نقش به‌سزایی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای دارد.

انتهای پیام/190/

نظر شما