شناسهٔ خبر: 65891679 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دردسر جدید برای سوناک؛

افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد

آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.

صاحب‌خبر -

 آمار‌ها نشان می‌دهد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ پناهجو با قایق وارد انگلیس شده‌اند که در مقایسه با سال‌های پیش رکورد جدیدی به حساب می‌آید. 

به گزارش رویترز، افزایش شمار پناهجویان می‌تواند دردسر‌های سیاسی جدیدی برای ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور درست کند.

آمار پناهجویانی که در مدت مشابه در سال‌های گذشته وارد انگلیس شده‌اند، به ترتیب ۳ هزار و ۷۷۰ نفر در سال ۲۰۲۳ و ۴ هزار و ۱۶۲ نفر در سال ۲۰۲۲ بوده است.

در این میان، سوناک امیدوار است که طرح او برای اخراج پناهجویان به کشور رواندا، سبب کاهش تعداد آنان شود. سخنگوی وزارت کشور انگلیس، هفته گذشته گفت: «تعداد غیرقابل قبول افرادی که به عبور از کانال [مانش] ادامه می‌دهند دقیقاً نشان می‌دهد که چرا ما باید پرواز‌های رواندا را در اسرع وقت شروع کنیم.»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد سوناک و حزب محافظه‌کار او از حزب کارگر عقب افتاده‌اند و مهاجرت به یکی از نگرانی‌های اصلی این حزب تبدیل شده است. 

با این حال، برنامه اخراج پناهجویان چندان محبوب نیست، زیرا افزون بر نگرانی‌های امنیتی برای خود پناهجویان، چنین برنامه‌ای هزینه بالایی برای دولت انگلیس خواهد داشت.

نظر شما