شناسهٔ خبر: 65891202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده منتخب قم: پاسخ جنایات اسرائیل غاصب را در روز قدس فریاد می‌زنیم + فیلم

یزد- ایرنا- نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسلمین و تمامی آزادیخواهان جهان در روز جهانی قدس امسال، پاسخ تمامی جنایات آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب را کوبنده‌تر از همیشه فریاد می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " قاسم روانبخش " روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای قیام دهم فروردین مردم یزد در مسجد حظیره این شهر افزود: روز قدس امسال روز بزرگ اعلام انزجار گسترده بشریت علیه رژیم کودک کش و غاصب و فاسد صهیونیستی است.

وی ادامه داد: جنایات بی حد و حصری که امروزه در فلسطین و غزه در حال انجام است با همدستی دولتمردان جنایتکار آمریکا و حامیان جهانی و منطقه‌ای آنهاست .

ملت ایران در ۴۵ سال گذشته به رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها روی پای خود در دفاع از کشور و مردم ستمدیده فلسطین ایستاده استعضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) قم گفت: شهادت بیش از ۳۲ هزار نفر و مصدوم شدن بیش از ۸۰ هزار نفر در غزه محصول دموکراسی غرب و اوج ذلت و خفت استکبارجهانی است.

روانبخش بیان کرد: باید مسلمین و همه آزادیخواهان جهان سکوت خود را در قبال جنایات شرم آوری که در غزه و فلسطین به صورت گسترده در حال انجام است بشکنند.

وی تاکید کرد:ملت ایران در ۴۵ سال گذشته به رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها روی پای خود در دفاع از کشور اسلامی و مردم ستمدیده فلسطین ایستاده است.

نماینده مردم قم گفت: ملت ایران در جنگ تمام عیار و فشار اقتصادی غرب و استکبار هستند ولی با وجود همه تهدیدها با همدلی و بصیرت به راه خود با قدرت تا آخر ادامه می‌دهند.

روانبخش افزود: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری به معنای این است که باید مردم و مسئولان در کنار هم با قدرت در مسیر حل مشکلات تلاش مضاعف و انقلابی داشته باشند.

وی بیان کرد: ۱۲ سال است که بانک مرکزی ایران در تحریم است ولی با وجود همه فشارهای اقتصادی ملت ایران در مسیر امام و شهیدان به حرکت خود ادامه می‌دهد.

در این مراسم که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، نماینده مردم یزد، زارچ، اشکذر و ندوشن در مجلس، استاندار و اقشار مختلف مردم حضور داشتند برنامه مداحی برگزار و شرکت کنندگان با شعارهای حماسی و انقلابی بر راه شهیدان تاکید کردند.

قیام تاریخ‌ساز مردم مومن و ولایتمدار یزد در دهم فروردین ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم شهدای ۲۹ بهمن تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است که باعث انسجام بیشتر حرکت مردم سراسر کشور به سمت پیروزی انقلاب شد.

در این روز سرنوشت‌ساز مردم قهرمان یزد به دعوت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله محمد صدوقی (ره) در مسجد روضه محمدیه (حظیره ) که به پایگاه انقلاب اسلامی در استان یزد شهرت یافته است، اجتماع کردند که این حضور گسترده آحاد مردم در قیام دهم فروردین رژیم پهلوی را به وحشت انداخت.

در قیام تاریخی مردم یزد ماموران رژیم شاه، رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدک فروشان و حسین پارساییان را به شهادت رساندند .

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

نظر شما