شناسهٔ خبر: 65891110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکهزار مسافر نوروزی در بقاع متبرکه خراسان‌شمالی اسکان یافتند

بجنورد-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: یکهزار زائر و مسافر از ابتدای طرح «آرامش بهار» (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲) تاکنون در بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی پرهیزگار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر اسکان مسافر در بقاع متبرکه، بیش از ۲۰۰ هزار زائر نیز تاکنون از امامزادگان و بقاع متبرکه استان دیدن کردند.

وی افزود: غرفه های بازی های فکری کودکان و نوجوانان، مشاوره های دینی و مذهبی و غرفه های بازارچه محصولات صنایع دستی و سوغات در امامزادگان شاخص استان از سوی مسافران و زائران با استقبال خوبی همراه بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: شرکت های خصوصی که در طرح آرامش بهاری امامزادگان و بقاع متبرکه استان حضور یافتند، فروش خوبی داشتند.

حجت الاسلام پرهیزگار با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در امامزادگان خراسان شمالی، بیان کرد: جزء خوانی قرآن کریم، تفسیر و برنامه هایی در خصوص جوانی جمعیت و سواد رسانه ای از اقدامات فرهنگی انجام شده است.

برگزاری طرح آرامش بهاری در ۴۰ بقعه متبرکه

وی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی همزمان با تعطیلات نوروزی در ۴۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی در حال برگزاری است و زائران می توانند از این فضاها استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: این طرح تا ۲۳ فروردین‌ ماه در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پرهیزگار ادامه داد: بقاع متبرکه خراسان شمالی در سه سطح؛ یک، ۲ و سه میزبان مهمانان و زائران هستند.

وی با بیان اینکه در پنج امام زاده استان نیز زائر سرا وجود دارد، گفت: امامزاده های شاخص در مسیر ورودی تا خروجی استان؛ امامزاده سید عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان، احمدبن موسی (ع) کوران اسفراین و امامزاده سید احمد محمود (ع) در چمن بید هستند.

به گزارش ایرنا؛ استان خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

نظر شما