شناسهٔ خبر: 65890999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

بزرگترین تولید کننده نهال هلو در ایران «نهالستان پالیز نهال سعید قاسمی»

در کشور ایران، تولید نهال هلو یکی از حوزه‌های مهم و استراتژیک در صنعت کشاورزی به شمار می‌رود. با توجه به آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز این سرزمین، شرایط بسیار مساعدی برای تولید میوه هلو و درآمدزایی از باغ هلو وجود دارد.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: بین تمام تولید کنندگان نهال هلو در ایران، یک نام برجسته و پرافتخار به چشم می‌خورد که با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و دانش فنی بالا، به عنوان بزرگترین تولیدکننده نهال هلو در کشور شناخته می‌شود. پالیز نهال با تمرکز بر کیفیت، نوآوری و پشتیبانی فنی، نقش برجسته‌ای در توسعه صنعت هلوکاری و کشاورزی کشور ایفا می‌کند. چرا احداث باغ هلو درآمد میلیاردی دارد

احداث باغ هلو به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه کشاورزی شناخته شده است چون رسیدگی به درختان هلو بسیار راحت بوده و درآمد میلیاردی دارد. البته فراموش نکنید که نهال هلو مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارد. به طوری که در گرم‌ترین مناطق کشور از جمله حاشیه خلیج فارس همچنین سردترین مناطق کشور از جمله مناطق کوهستانی کشور ایران باغات هلو به وفور یافت شده و باغداران از درآمد آن راضی هستند. 

  • هلو به عنوان یک محصول محبوب و پرطرفدار در بازارهای داخلی و خارجی استقبال خوبی دارد. وجود تقاضای پایدار و رو به رشد برای این محصول، امکان فروش بالا و درآمد قابل توجه را فراهم می‌کند.

  • قابلیت صادرات: هلو از محصولاتی است که به راحتی قابلیت صادرات به بازارهای بین‌المللی را داشته و این امر می‌تواند به ارتقاء درآمد و سودآوری باغداران کمک کند.

  • فصل‌بندی مناسب: با انتخاب ارقام مناسب و برنامه‌ریزی درست برای فصل‌بندی تولید، می‌توان به دستیابی به تولید مداوم هلو و درآمد پایدار دست یافت. برخی از درختان زودرس هستند و در اواخر بهار می‌توان میوه‌های آنها را برداشت کرد و برخی از درختان نیز دیررس هستند و تا اوایل پاییز می‌توان به برداشت میوه هلو پرداخت.

  • بهره‌وری از فناوری: استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه کشاورزی مانند آبیاری قطره‌ای، کنترل بیماری‌ها و آفات بهبود کیفیت و محصول و افزایش سودآوری باغ هلو خواهد شد.

  • توجه به بازاریابی: استراتژی بازاریابی حرفه‌ای و مناسب برای محصولات هلو به افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش سودآوری و درآمد کمک می‌کند.

بنابراین، با در نظر گرفتن این نکات و اقدام به احداث باغ هلو با رویکرد حرفه‌ای و مدیریت صحیح، می‌توان به کسب و کاری پربازده و درآمدزایی میلیاردی دست یافت.

در یک هکتار زمین چند اصله نهال هلو جای می‌گیرد؟

مهندسین نهالستان شیراز فاصله‌ای که برای کاشت نهال هلو در نظر گرفته‌اند ۳ متر است. بنابراین در یک هکتار زمین نزدیک به ۱۱۰۰ اصله نهال هلو جای می‌گیرد. در واقع یک روش امن برای تراکم سازی باغ میوه است. تراکم‌سازی در باغات میوه، به عنوان یک روش کشت بهینه، می‌تواند به نفع کشاورزان باشد چون منجر به افزایش بهره‌وری و تولید محصول بیشتر در هر مترمربع زمین می‌شود. با کاشت نهال‌ها به فواصل نزدیک‌تر، ظرفیت تولید محصول در واحد سطح زمین افزایش می‌یابد.

البته تراکم‌سازی مناسب می‌تواند بهبود کیفیت محصولات را فراهم کند، زیرا با کاهش فضای خالی بین درختان، تهویه بهتر بوده و بهترین استفاده از آب، کود، نور و فضا را انجام می‌شود و از منابع زمینی بهترین استفاده را می‌توان انجام داد. با افزایش تولید در واحد سطح، هزینه‌های نگهداری، آبیاری، تغذیه و دستیابی به محصولات نیز کاهش می‌یابد. با تراکم‌سازی مناسب، نیاز به استفاده از مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی نیز کاهش می‌یابد، که می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند.

چرا به هنگام خرید نهال هلو به ریشه آن توجه کنیم؟

نگهداری و مراقبت از درخت هلو بستگی به نوع ریشه‌های آن دارد. برخی از درختان ریشه عمیق یا سطحی دارند. در ادامه، برخی نکات کلی برای نگهداری از درختان با ریشه‌های عمیق و سطحی را بررسی می‌کنیم:

  •  آبیاری منظم: درختان با ریشه عمیق نیاز به آبیاری عمیق‌تر دارند. آبیاری معتدل و عمیق می‌تواند نیازهای آبی آنها را برطرف کند.

  • محافظت از خاک: خاک اطراف درخت هلو را مالچ پاشی کنید تا آب و مواد غذایی در آن حفظ شده و جریان آب سطحی و خرابی خاک کاهش یابد.

  •  استفاده از نهاده‌ها: استفاده از کودهای آلی یا غیرآلی و اعمال محصولات شیمیایی لازم است تا رشد و تغذیه درخت را تقویت کند.

  • به هنگام شخم زدن زمین اطراف درخت هلو توجه داشته باشید که به ریشه‌های سطحی آن صدمه نزنید چون زخمی شدن ریشه‌ها باعث نفوذ انواع بیماری و آفات ه بافت درونی درخت می‌شود.

  • کنترل علف‌های هرز: برای جلوگیری از رقابت علف‌های هرز درخت با منابع مورد نیاز، باید علفذکش‌ها و سایر روش‌های کنترل علف‌های هرز را انتخاب کنید.

میزان باردهی درخت هلو چقدر است؟

با توجه به هدف باغدار از تولید میوه هلو میزان باردهی آن نیز متفاوت خواهد بود.

  • اگر باغدار بخواهد میوه‌های کاملاً شیرین را تولید کند تا از آنها به تولید فرآورده‌هایی مانند برگه هلو یا تولید آبمیوه بپردازد، میزان تولید در هکتار را باید بین ۴۰ تا ۵۰ تن محدود کند. در این صورت میزان قند میوه‌های تولیدی بیشتر خواهد شد.

  • اگر هدف فروش میوه هلو در بازار محلی و صادرات آن به بازار برون مرزی است بهتر است تولید میوه خود را بین ۵۰ تا ۷۰ تن محدود کند، هم باردهی بالایی داشته و هم میوه هلو شیرین‌تر باشد.

  • ولی در صورت فروش میوه‌ها به کارخانه‌های تولیدی می‌توان میزان باردهی باغ هلو را بین ۸۰ تا ۹۰ تن به صورت شناور انتخاب کرد.

کلام آخر

قبل از خرید نهال بهتر است با مهندسین کشاورزی در ارتباط باشید تا آنها بهترین نهال هلو را به شما معرفی کرده و شرایط احداث باغ مدرن و تجاری را به طور کامل توضیح دهند.

وب سایت:  bartarnahal

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501007

09144501008

09144501009
 

نظر شما