شناسهٔ خبر: 65890945 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۲۵ اسفند تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که بیش از ۸۰ درصد از آن‌ها سرپایی درمان شده اند.

صاحب‌خبر -

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما­  گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ۲۵ اسفند تاکنون به صورت سرپایی درمان و ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شده اند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در کشور بستری شدند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است، گفت: از این تعداد ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است.

بهرام عین اللهی همچنین گفت: با وجود کاهش شش درصدی ماموریت اورژانس در ایام نوروز ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

<div id="video-display-embed-code_10947745"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4192316/10947745?width=600&height=350"></script></div>

وزیر بهداشت با اشاره به انجام ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس در سطح کشور از ۲۵ اسفند تاکنون، گفت: ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده و نیرو‌های اورژانس ۵۸ هزار بیمار را در محل درمان کرده اند و ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.

بهرام عین اللهی با بیان اینکه ۳هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: دوهواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و ۵ شناور دریایی نیز اکنون مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وزیر بهداشت همچنین درباره بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی گفت: در ۵هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی، هفت تن مواد غذایی فاسد معدوم شده و در۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی، ۲هزار و ۷۰۰ مرکز به علت رعایت نکردن بهداشت مهر و موم شده است.

نظر شما