شناسهٔ خبر: 65890832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید«عباسعلی ابراهیم‌زاده»؛

پیروزی نهایی ما وقتی است که به قدس برسیم

شهید عباسعلی ابراهیم‌زاده در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «برادران عزیز! امامتان، این امام دلسوز را رها نکنید؛ او را در تمام کار‌ها یارى کنید و با حضور در صحنه انقلابشان را به پیروزى برسانید. می‌دانید پیروزى نهایى چه موقعى است؟ آن موقع که به قدس برسیم.»

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «عباسعلی ابراهیم‌زاده» فرزند «محمدابراهیم»، ۱ مهرماه ۱۳۴۱ در کاشان دیده به جهان گشود. این شهید والامقام در ۲۷ مهرماه ۱۳۶۲ به فیض شهادت نائل آمد. در ادامه بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید را می‌خوانیم.

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا (قرآن کریم)

السلام علیک یا رسول الله (ص)، السلام علیک یا على بن ابیطالب (ع) و السلام علیک یا بنت رسول‌الله یا فاطمه الزهرا (س)، السلام علیک یا حسن بن على (ع) و السلام علیک یابن فاطمه‌الزهراء (ع) و حسین بن على (ع) و على اولاده معصومین و على اصحابه و انصاره، السلام علیک یا مهدی (ع)‌ای ستارگان آسمان ولایت! اگر وصیت‌نامه‌ام را با سلام به شما شروع کردم؛ این امید را دارم که در جوار شما باشم.

اى حسین،‌ای فرزند فاطمه، اى شهید مظلوم، اى مولای من! اگر وصیت‌نامه‌ام را با سلام به خدمت شما بزرگوار شروع می‌کنم؛ این از آن جهت است که در موقع شهادت بر بالینم حاضر شوید.

اى مونس دل‌هاى شکسته، اى فریادرس بیچارگان و مستضعفین! موقع شهادتم بر بالینم بیایید و اگر در دنیا جمال رویتان را ندیدم؛ بلکه موقع شهادت جمال رویت را ببینم.‌ای ملت، به خصوص برادران برزکی!

برادران! قدرى فکر کنیم که این همه موجودات در این دنیا براى چه خلق شدند؟ بعد از اندکی تأمل مى‌بینیم براى ما خلق شده‌اند. خوب ما براى چه خلق شده‌ایم؟ از زبان قرآن بشنوید: (ماخلفت الجن و الانس الا لیعبدوه) ما خلق نکردیم جن و انس را مگر براى عبادت و بندگى خدواند عزیز و متعال، پس بیایید یک قدرى خودمان را بسازیم و واقعا بنده مخلص و از اولیاء مقربین خدا باشیم که رسیدن به این هدف خیلى مشکل است. نمازهایمان را اول وقت با خضوع و خشوع در پیشگاه الله بخوانیم و نماز را با حالى خوب بخوانیم و اشک بریزیم. بیاییم واقعا بنده خوبى براى خدا باشیم و این توصیه همه رسولان خداست.

همیشه دعا بخوانید که دعا انسان را مى‌سازد. قرآن بخوانید که دستورالعمل بندگان خداست. قرآن قلب ما را روشن مى‌کند، انسان را همیشه به یاد خدا نگه مى‌دارد و اگر انسان به یاد خدا باشد دیگر گناه نمى‌کند. در زندگى خودمان برنامه سیاسى، عبادى و اجتماعى داشته باشیم. نماز صبح و بعد قرآن و دعا بخوانیم. قرآن و دعا با اشک بعد از نماز اول وقت. اینکه می‌گویم اول وقت یعنی اگر انسان یک هفته با خدا باشد و یک روز نمازش را اول وقت نخواند دیگر حال نماز و دعا و قرآن خواندن را ندارد. روز جمعه را تعطیل کنیم براى نماز جمعه، دعاى ندبه، دعاى کمیل و براى نظافت. برنامه سیاسی اینکه در راهپیمایی‌ها شرکت کنیم.

اگر با خدا باشید همه دنیا را دارید. یعنی هم دنیای سالم و هم آخرت در جوار رحمت حق. انسان نزد خدا این قدر مقام دارد که مى‌تواند در جوار شهدا باشد. به قول مولا على‌بن‌ابیطالب (ع)، برادران بیایید همیشه جهاد کنید. جهاد با نفس و مبارزه با نفس. اگر یاد خدا باشید حتما در این مبارزه پیروز خواهید شد. به امید پیروزى بر علیه دشمن اصلى ما شیطان نفس و شیطان رجیم.

برادران عزیز! امامتان، این امام دلسوز را رها نکنید؛ او را در تمام کار‌ها یارى کنید و با حضور در صحنه انقلابشان را به پیروزى برسانید. می‌دانید پیروزى نهایى چه موقعى است؟ آن موقع که به قدس برسیم.

برادران عزیز برزکی! من از شما درخواست می‌کنم که مرا ببخشید اگر شما را اذیت کردم. از خداوند توفیق عبادت و بندگی در پیشگاه خداوند عزیز و متعال را خواهانم.

دوستان عزیز طلبه! سلام امام زمان بر شما سربازانش باد. توصیه‌ای که دارم این است که دنیا احتیاج به طلبه‌اى که خودش را تزکیه کرده باشد و از نظر علمی در رده بالا باشد احتیاج دارد. انقلاب پیش می‌رود؛ تا قدس مى‌رود.

براى تبلیغ به سراسر دنیا بروید پس خودتان را تزکیه کنید و از نظر علمى بالا باشید. همیشه به یاد خدا باشید و در راه رسیدن به کمال از خدا نصرت بخواهید. اگر به یاد خدا باشید خدا شما را کمک مى‌کند. دعا، نماز شب، نماز اول وقت را یادتان نرود.

برادران طلبه! حتما روزى یک بار یا استاد اخلاقىِ با عمل (مومن) برایتان درس اخلاق بگوید و یا اینکه یک کتاب اخلاقى مطالعه کنید. تمام سخنرانی‌هاى امام را حتما مطالعه و به نکات مهم آن بسیار توجه کنید. ببینید رمز موفقیت امام در تزکیه و درس چه بوده؛ بیشتر رمز موفقیت امام بزرگوار یاد خدا و نماز شب بوده است.

برادران طلبه! هرچه می‌توانید خودتان را در عناوین مختلف اخلاق، عقیدتی، اقتصادی، فقه و... متخصص کنید. از همه شما التماس دعا دارم؛ براى مغفرت منِ گناهکار و بالا رفتن مقام شهداى دیگر دعا کنید.

پدر و مادر عزیزم سلام علیکم. من زحمات بسیار بسیار شما را هرگز فراموش نمى‌کنم. اجر و مزدى ندارم که به شما بدهم، به خدا وا مى‌گذارم ولى در عین حال درخواست مى‌کنم که مرا ببخشید و از من راضى باشید. دستتان را مى‌بوسم که بنده را بزرگ کردید؛ خدا اجر به شما عنایت کند.

با شهادتم هیچ بیمى بر خود راه ندهید. همیشه متوکل و متوجه خدا باشید و افتخار کنید و هر موقع آمدید بالاى سر قبرم، دست خود را بلند کنید و با گریه و خلوص نیت بگویید: «الهى تقبل منا هذه الهدیه» خدایا! قبول کن از ما این هدیه را. بعد از این همه حرف این (من) امانت از خدا بوده و به خود او بعد از بیست سال مى‌سپارید. چه خوب است هدیه خیلى خوب باشد و اگر یک لحظه بگویید که خدایا چرا این هدیه را از ما گرفتید؛ بدانید من رنج خواهم برد پس هیچ فکرى نکنید.

مادرجانم! وقتی مى‌خواهید گریه بکنید؛ به یاد فرزند فاطمه، مولاى من، آنکه از خداوند عزیز و متعال درخواست مى‌کنم که هنگام شهادت سرم را به دامن بگیرد همچون على‌اکبر خودش، گریه کنید. به یاد بدن‌هاى پاره پاره شده او گریه کنید؛ به یاد آن بدنى که حتى جایى که خواهرش زینب (س) بوسه بزند را نداشت؛ به یاد سرى که بالاى نیزه رفت؛ به یاد اسیرى بچه‌هاى حسین گریه کنید. به یاد آن موقع که بچه‌هاى حسین را تازیانه مى‌زدند گریه کنید. به یاد ابوالفضل تشنه لب گریه کنید. به یاد شهداى دیگر گریه کنید که بهشتى بى‌دست و رجایى و باهنر سوختند.

پدرم! کتاب‌هایم را جایى که خیلى مورد استفاده قرار مى‌گیرد قرار دهید. دوست داشتم روزنامه و چیزهاى بایگانى شده‌ام مورد استفاده قرار گیرد. ضمنا هرچه قرآن و دعا و بعضى کتاب‌هایى که مورد استفاده خواهرانم قرار مى‌گیرد یا قرار خواهد گرفت را در خانه بگذارید.

توصیه‌ام به خواهران و برادرم!

بچه‌ها اولا از من راضى باشید و ثانیا درخواست مى‌کنم خدا را فراموش نکنید. همیشه به یاد خدا باشید و جزو متقین باشید. فرزندانى با خدا و خدمتگزار به جامعه بزرگ کنید. دعاى کمیل و نماز جماعت، دعاى ندبه، نماز جمعه و کارهاى عبادى و سیاسى دیگر را یادتان نرود. اگر بدى از من دیده‌اید ببخشید و براى مغفرت گناهانم قرآن بخوانید و دعا کنید.

سلام مرا به همه خویشاوندان برسانید و از ایشان عذرخواهى کنید.

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدى (عج) خمینى را نگهدار.

جنگ جنگ تا پیروزى تسلیم غیر ممکن است 

اللهم وفقنا تحب و ترضى

منبع: نوید شاهد

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما