شناسهٔ خبر: 65889477 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دهدار: دوستان زیر وزنه بروند تا بفهمند وزنه‌برداری یعنی چه!/ برای مدال المپیک جان می‌دهم

تهران- ایرنا- وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در واکنش به ناامیدی برخی از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: باید دوستان یک‌ بار زیر وزنه بروند تا بفهمند وزنه‌برداری یعنی چه! حرف‌ها بر رویم اثر ندارد و برای مدال المپیک جان می‌دهم.

صاحب‌خبر -

رضا دهدار وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن تبریک سال نو به مردم ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: سال نو را ابتدا به تمام مردم ایران و سپس به خانواده وزنه‌برداری کشورم تبریک می‌گویم. امیدوارم سال ۱۴۰۳ سال بسیار خوبی برای همه ورزشکاران و به‌خصوص کاروان اعزامی ایران به المپیک پاریس باشد.

وی که کار بسیار سختی برای قطعی کردن سهمیه المپیک خود در آخرین مرحله گزینشی المپیک (جام جهانی تایلند- ۱۲ فروردین ماه) پیش‌رو دارد، در تشریخ وضعیت خود پیش از حضور در این رقابت‌ها عنوان کرد: خدا را شکر شرایط بسیار خوبی دارم. البته با اجازه کادر فنی چند ماهی در خانه تمرین می‌کردم اما با آمادگی وارد اردوها شدم و می‌دانم کارم بسیار سخت است.

وی افزود: یک جنگ به تمام معنا پیش‌رو دارم و سهمیه المپیک فقط به ۱۰ نفر برتر هر وزن می‌رسد و درحال حاضر من نفر نهم دسته ۱۰۲ کیلوگرم هستم. تمرکز در وهله اول روی این مسئله است که چند رده جایگاه خود را ارتقا دهم تا سهمیه المپیکم قطعی شود. در جام جهانی تایلند به مدال فکر نمی‌کنم چون در درجه اول حضور در مسابقات برای تمامی ورزشکاران مهم و الزامی است و پس از آن هم قطعی کردن سمهیه‌ها مهم است.

دهدار با تقدیر از فدراسیون وزنه‌برداری در بازسازی و تجهیز کمپ تمرینی وزنه‌برداری افزود: دوست دارم از سجاد انوشیروانی ریاست فدراسیون وزنه‌برداری به دلیل بازسازی و تجهیز کمپ تمرینی تشکر کنم. خدا را شکر شرایط خوبی را فراهم کرده‌اند و ما توانستیم بعد از ۲ سال به خانه خود برگردیم. از کادر فنی هم تشکر می‌کنم که کمک کردند تا با شرایط بدنی و روحی بهتر تمریناتم را سپری کنم. امیدوارم در جام جهانی تایلند اتفاقات خوبی برای تیم ملی وزنه‌برداری بیفتد و سه المپین وزنه‌برداری ایران انتخاب شوند. من هم تمام تلاشم را می‌کنم تا موفق به کسب سهمیه المپیک شوم. بعد از گرفتن سهمیه، به المپیک فکر می‌کنم.

وقتی به او می‌گوییم درحالی که شما به فکر کسب سهمیه هستند، مردم درباره رنگ مدال شما در المپیک حرف می‌زنند، عنوان کرد: نه. هیچ‌کسی درباره رنگ مدال من حرف نمی‌زند (می‌خندد). ورزش در کشور ما این‌طور است که وقتی کسی یک سال خوب کار نکند، می‌گویند دیگر کارش تمام است. ولی باید توجه داشت که وزنه‌برداری رشته بسیار سختی است و شاید حتی نشود یک یا ۲ سال در اوج بود. اما هر اتفاقی که قرار باشد رقم بخورد را من خودم انجام می‌دهم و به این‌که می‌گویند سرنوشت از قبل برایتان پیش‌بینی شده، اعتقادی ندارم. تمام سعی و تلاشم حضور در المپیک است.

دهدار درحالی به درستی به رقم زدن سرنوشت افراد به دست خودشان اشاره می‌کند که پیش‌بینی برخی در خصوص نتایج احتمالی وزنه‌برداری در المپیک، چندان جالب نیست؛ پیش‌بینی حضور احتمالی وزنه‌برداری روی سکوی المپیک بدون طلا! دهدار نظر جالبی در این خصوص دارد: مشکلی نیست. عزیزانی که می‌گویند وزنه‌برداری در المپیک طلا نمی‌گیرند به اردوی وزنه‌برداری بیایند تا من خودم به آن‌ها یاد بدهم ورزش حرفه‌ای یعنی چه! یکی دو بار که زیر وزنه بروند تا فشار و سنگینی کار را درک کنند متوجه می‌شوند وزنه‌برداری یعنی چه!

وی ادامه داد: بیایند تا متوجه شوند وقتی یک وزنه‌بردار روزانه ۲۰ تن آهن جابه‌جا می‌کند، با چه فشار روحی زندگی می‌کند! مطمئن باشید حرف این مسئولان روی من یکی اصلا اثر ندارند. هر نظر منفی در خصوص وزنه‌برداری به من بیشتر انگیزه می‌دهد تا تلاش کنم و نشان دهم که اشتباه می‌کردند؛ چون ورزش قابل پیش‌بینی نیست. میانگین سنی تیم کنونی وزنه‌برداری که راهی المپیک است، زیر ۳۰ سال است و همگی جوان و پرانگیزه هستیم. بهتر است دوستان مقداری مراقب صحبت‌هایشان باشند. شاید این حرف‌ها در روحیه یک ورزشکار اثر بگذارد.

وی افزود: به شخصه برای مدال المپیک جانم را هم می‌دهم. از ۷ سالگی در وزنه‌برداری‌ام؛ نه نوجوانی کرده‌ام نه جوانی. اصلا نفهمیدم مسافرت رفتن، شب‌نشینی با خانواده و تفریح یعنی چه. به نوبه خودم خیلی سختی کشیده‌ام. روزهایی که از تمرینات سنگین خسته و ناامید می‌شوم، یاد این می‌افتم که برای رسیدن به این‌جا هم خودم و هم خانواده‌ام جان‌مان را گذاشته‌ایم. پس نباید به این راحتی‌ها پا پس بکشم. مطمئن باشید رویای خودم و خانواده‌ام المپیک است و جانم را برایش می‌گذارم.

دهدار که می‌داند رقبای بسیار سختی پیش‌رو دارد، این‌طور حرف‌هایش را ادامه داد: می‌دانم کار بسیار سختی پیش‌رو دارم و خود را برای آن روزهای سخت آماده می‌کنم.

وی در پاسخ به این‌که خود را روی کدام سکوی المپیک تصور می‌کند، گفت: اصلا به سکوی المپیک فکر نمی‌کنم که مثلا بگویم باید دوم یا سوم یا چندم شوم. فقط سعی می‌کنم بهترین خودم باشم. اگر این اتفاق بیفتد، می‌دانم نتیجه‌اش مدال است.

نظر شما