شناسهٔ خبر: 65888639 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هشت قانون طلایی برای رسیدن به موفقیت در سال نو!

سال نو هم، یک مهمان ناخوانده است که چه بخواهی و چه نخواهی، در خانه ما را خواهد زد و ما را هم در آغوش خواهد کشید. پس لازم است قوانین مواجه‌شدن و برخورد با این مهمان عزیز را بدانید.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: در این‌جا می‌خواهیم برخی از این قوانین را با هم مرور کنیم و امیدوار باشیم سال جدید شمسی، برای ما بهتر از ۱۰۰ سال دیگر باشد.

  • بیش‌تر بخوانید:

من بهترین سخنران جهانم!

قانون اول: تعهد

قوانین کارآمد، تنها در صورتی اثر گذارند که از همان آغاز کار، به آن‌ها متعهد باشید.

قانون دوم: واقع‌بینی

کلید رسیدن به آرزوها، انگیزه و تلاش است، اما اگر اهداف شما برای سال جدید، واقع‌بینانه نباشد، حتماً شکست خواهید خورد.

قانون سوم: مکتوب کنید

برنامه‌ها و اهداف خود را مکتوب کنید؛ این یک تکنیک ساده؛ اما قدرتمند برای رسیدن به اهداف است.

قانون چهارم: برنامه‌ریزی

بدون برنامه، همه‌ی رشته‌هایتان، دوباره پنبه می‌شود. تعیین قدم اول، اولویت‌ها، قدم دوم و... مشخص‌شدن این ریزه‌کاری‌ها و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن‌ها، قانونی است که نمی‌توان آن را فراموش کرد.

قانون پنجم: انعطاف‌پذیری

همه‌چیز، دقیقاً همان‌طور که برنامه‌ریزی کرده‌اید، پیش نمی‌رود. اگر انعطاف‌پذیر نباشید، اولین مانع کوچک، می‌تواند شما را از مسیر رسیدن به اهدافتان خارج کند.

قانون ششم: یادآوری

وقتی وارد گود می‌شوید، به‌خاطر حجم کار یا غرق شدن در مشکلات، برخی کارها و اهداف مهم را فراموش می‌کنید؛ البته این طبیعت انسان است؛ پس نگران نباشید و تلاش کنید تا اهداف ریز و درشت خود را به بهانه‌های مختلف به خودتان یادآوری کنید تا از ریل خارج نشوید.

قانون هفتم: پیگیری

هر روز بررسی کنید و ببینید کجای برنامه هستید. هیجان شما در مورد موفقیت‌های کوچک هم به شما انگیزه خواهد داد تا با سرعت بیش‌تری به جلو حرکت کنید.

قانون هشتم: پاداش

گاهی سخت‌کوش‌ترین افراد هم در لحظاتی کم می‌آورند و به قولی پنچر می‌کنند. بهترین روش برای پنچرگیری، پاداش‌های گاه و بی‌گاهی است که به خودمان می‌دهیم.

نظر شما