شناسهٔ خبر: 65887456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اجرای 175 پروژه خیرساز در استان/ رتبه اول ناایمنی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در کشور

نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:از سال 1400 تاکنون 175 پروژه خیرساز در استان کهگیلویه و بویراحمد با متراژ 1512 در استان اجرا شد نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:از سال 1400 تاکنون 175 پروژه خیرساز در استان کهگیلویه و بویراحمد با متراژ 1512 در استان اجرا شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید ریحان ناجی‌مقدم در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از این تعداد پروژه، در شهرستان بویراحمد 38 پروژه اجرا شد. همچنین در شهرستان کهگیلویه 36 پروژه، مارگون 28، شهرستان باشت 20، شهرستان گچساران 19، شهرستان بهمئی، 11، چرام 10، شهرستان دنا 10 و شهرستان لنده 3 پروژه احداث و به بهره‌برداری رسید.

ناجی‌ مقدم گفت: در جشنواره آبان ماه 1402 بیش از 100 میلیارد تومان از طرف خیرین وعده داده شد که 77 میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: در همین چند روز کذشته پروژه‌های خیری در شهرستان‌های کهگیلویه و باشت کلنگ‌زنی شده است.

نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا مهرماه آینده همه این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: برای برون رفت از وضعیت نامطلوب فضای آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان بویراحمد باید به شکل کار تیمی و گروهی برویم.

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد

ناجی مقدم با بیان اینکه برخلاف استان های دیگر مجمع خیرین مدرسه ساز استان هیچ جایگاهی در شورای آموزش و پرورش استان ندارد، گفت: برای بهبود و تقویت  زیرساخت های آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به همدلی، کار و تلاش است. باید قرارگاه آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شود.

وی افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد را فردی دغدغه‌مند می‌دانم؛ اما تاکنون نتوانسته‌ایم او را برای بحث مسائل آموزشی ببینیم.

422 مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به بهسازی دارند 

ناجی‌مقدم با بیان اینکه 422 مدرسه نیاز به بهسازی دارند و 107 مدرسه باید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شود تا وضعیت فضای آموزشی استان به شرایط مناسب برسد، گفت: تا همه زیر یک بیرق آموزشی قرار نگیریم و قرارگاه آموزشی تشکیل نشود، نمی‌توانیم مشکلات فضای آموزشی استان را مرتفع سازیم.

کیفیت آموزش در مدارس شهرستان بویراحمد ضعیف است

نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای آموزشی شهرستان بویراحمد سیاه و کیفیت آموزشی در این شهرستان پایین است. باید مسئله آموزش دغدغه همه مسئولان باشد تا از این بحران عبور کنیم. وقتی در یک کلاس درس 40 نفر دانش‌آموز وجود دارد، معلم وقتی که به وضعیت تحصیلی همه این دانش‌آموزان رسیدگی کند، با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار 190 فضای آموزشی در سطح استان داریم، تاکید کرد: 183هزار و 383 نفر در سطح استان کهگیلویه‌ و بویراحمد دانش‌آموز دارد که فضای آموزشی جوابگوی آنها نیست. 717 مدرسه در سطح استان حیاط ندارند که این شرایط روحی و نشاط دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول ناایمنی مدارس در کشور 

نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: 8هزار میلیارد تومان مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور هزینه ساخت فضای آموزشی کرده است که از این مبلغ تنها 60 میلیارد تومان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد شد؛ درحالی‌که این استان رتبه اول ناایمنی مدارس را در کشور دارد.

انتهای پیام 

 

نظر شما