شناسهٔ خبر: 65887410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ هزار زائر از بقاع متبرکه شیروان بازدید کردند

بجنورد-ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری(۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲) تاکنون، ۱۲ هزار زائر از امام زاده و بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سعید علیپور چهارشنبه شب در محفل انس با قرآن کریم در محل امام زاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت شیروان در جمع مسئولان و روزه داران اظهارکرد: روزانه هزار و ۵۰۰ نفر زائر از اقصی نقاط کشور مهمان امام زاده و بقاع متبرکه شهرستان هستند.

وی افزود: هشت بقعه متبرک این شهرستان در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ با اجرای بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی میزبان زائران و مسافران است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: هشت بقعه متبرکه امام زاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت، نقی الهادی(ع)، قبور سادات، عبدالرحمن اسطرخی، شیخ مقدم الله آباد، عبدالرضا توده، بابا توکل روستای گلیان و یحیی روستای منصوران برای میزبانی از میهمانان نوروزی آماده شده است.

علیپور با بیان اینکه طرح آرامش بهاری با هدف خدمت رسانی به زائران تا پایان تعطیلات نوروزی در این بقاع ادامه دارد افزود: با توجه به اینکه این شهرستان میزبان گردشگران و مسافران زیادی در ایام نوروز است برنامه های مذهبی و فرهنگی مناسبی پیش بینی شده است.

وی اظهارکرد: در جوار امامزادگان شاخص نماز جماعت و دعا، سخنرانی در ایام شهادت، خیمه معرفت ، پاسخگویی به مسائل شرعی و معرفی امامزادگان به مسافران و زائران اجرا می شود.

علیپور با اشاره به طرح آرامش بهاری در جوار هشت بقعه مذکور افزود: این امام زادگان در سه سطح قرار گرفتند که ایجاد غرفه‌های معرفت، مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، کرسی‌های تلاوت و غیره از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی برپایی سفره افطاری ساده، جزءخوانی قرآن، فضا سازی، برنامه لحظه تحویل سال، برگزاری کلاس برای کودکان،استقرار روحانیوت، مراسم لحظه تحویل سال، مراسمات شب های احیاء و فضا سازی و غیره را از جمله برنامه های اجرایی در این طرح برشمرد.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

این شهرستان به دلیل استقرار در مسیر اصلی استان های شمالی کشور به مشهد مقدس، هر ساله پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است که شمار زیادی از آنان در جوار اماکن زیارتی و امامزادگان اقامت می کنند.

نظر شما