شناسهٔ خبر: 65885555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری مسابقه قرآنی بین سوادآموزان کردستانی

سنندج- ایرنا- معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت:مسابقه حفظ جزء سی ام قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در بین سواد آموزان در حال تحصیل استان در دوره‌های سواد آموزی، انتقال و تحکیم برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

گلبهار خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقه در سه سطح یک حفظ ۱۰ سوره جزء سی ام، سطح ۲ حفظ ۲۰ سوره از جزء سی ام و سطح سه حفظ کامل جزء سی ام قرآن در نظر گرفته شده و سواد آموزان می توانند با انتخاب خود در یکی از سطوح شرکت کنند.

وی افزود: در سطح یک سوره های اخلاص، فلق، ناس، نصر، قریش، کوثر، عصر، فیل و قدر، در سطح ۲ سوره های سطح یک به همراه سوره های کافرون، ماعون، تکاثر، زلزله، بینه، تین، شرح، همزه، قارعه و ضحی و در سطح سه نیز همه سورهای جزء سی ام موضوع مسابقه سطوح سه گانه است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه این مسابقه از ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: در پایان مسابقه و در هر شهرستان و منطقه در مجموع از ۶ نفر برگزیده شامل سه نفر سواد آموز برتر در سطح "یک"، ۲ نفر سواد آموز برتر در سطح" ۲ "و یک نفر سواد آموز برتر در سطح "سه" تجلیل خواهد شد.

وی ترویج فرهنگ قرآنی در بین سوادآموزان، تقویت انس با قرآن در ماه مبارک رمضان و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین سواد آموزان را از اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

خسروی یادآور شد: اطلاعات سواد آموزان شرکت کننده در مسابقه در سامانه سواد آموزی ثبت و در پایان گزارشی از اقدامات استان تنظیم و به سازمان نهضت سواد آموزی ارسال خواهد شد.

نظر شما