شناسهٔ خبر: 65884266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۳ هزار نفر در نوروز از خدمات درمانی اورژانس‌های فارس بهرمند شدند

شیراز-ایرنا-رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ تا پایان هفتمین روز از سال جدید به بیش از ۹۳ هزار بیمار در اورژانس بیمارستان های استان فارس خدمت رسانی شد.

صاحب‌خبر -

سید وحید حسینی چهارشنبه گفت: در این بازه زمانی، ۹۳ هزار و ۵۷ بیمار به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان مراجعه و خدمت درمانی خود را دریافت کردند و دو هزار و ۲۸۵ عمل جراحی نیز، انجام شده است.

انجام نزدیک به ۱۲ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی

حسینی افزود: در این بازه زمانی، ۱۱هزار و ۹۰۷ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۱۸۴ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی ۲۴ مرکز متخلف در موازین بهداشتی و معدوم سازی بیش از ۵ هزار و ۹۱۳ کیلوگرم_لیتر مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

او با اعلام اینکه از آغاز فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه از بیست و نهم اسفند تا هفتمین روز از بهار سال جاری، ۴۹۷ مورد بازدید از سطح داروخانه ها، کارخانه ها و شرکت های مواد غذایی از سوی کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شد، افزود: در این بازه زمانی، درخواست های ۷۸۶ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه پیگیری شد.

انجام ۸ هزار و ۶۰۹ ماموریت امدادی اورژانس، طی ۸ روز گذشته در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مجموع هشت هزار و ۶۰۹ ماموریت اورژانس از ابتدای فعالیت ستاد سلامت نوروزی تا هفتم فروردین سال جاری، هزار و ۳۳۰ مورد را مربوط به سوانح ترافیکی اعلام کرد و افزود: در این سوانح، هزار و ۶۵۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد، هزار و ۲۴۵ مصدوم بستری شده و ۴۱۲ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

حسینی همچنین ۶۸ مورد از ماموریت های اورژانس در این بازه زمانی را مربوط به موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد.

نظر شما