شناسهٔ خبر: 65883389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۸۸۳ هزار گردشگر در جزیره قشم تردد کردند

قشم - ایرنا - قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: ۸۸۳ هزار و ۶۶۷ نفر گردشگر همزمان با آغاز تعطیلات پایان سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۲) تا پایان وقت هفتمین روز فروردین جاری در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تردد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ادریس راموز روز چهارشنبه اظهار داشت: در مدت یادشده ۵۶۳ هزار و ۲۵۱ نفر از سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی وارد قشم شدند و ۳۲۰ هزار و ۶۶۷ نفر هم این جزیره را از همین مبادی به مقاصد مختلف ترک کردند.

وی با اعلام اینکه در مدت ۱۲ روز گذشته به طور میانگین در هر روز ۷۳ هزار و ۶۴۰ گردشگر وارد قشم شده‌اند، افزود: متوسط خروج گردشگران در بازه زمانی یاد شده هم ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، ۴۴۹ هزار و ۶۱۷ هزار نفر از گردشگران و میهمانان نوروزی این جزیره با ۱۰۸ هزار و ۴۱۶ دستگاه انواع خودرو از مسیر زمینی توسط شناورهای لندینگ کرافت از طریق اسکله پل بندر خمیر وارد اسکله بندر لافت جزیره قشم شدند.

وی یادآور شد: بندر شهید ذاکری قشم در این مدت با ثبت ورود ۹۴ هزار و ۷۶۲ گردشگر جایگاه دوم مبادی جزیره جهانی قشم را به خود اختصاص داد و در نهایت ۱۸ هزار و ۸۷۲ تن از هموطنانمان هم از مسیر هوایی وارد فرودگاه منطقه آزاد قشم شدند.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از نقاط مختلف میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌ های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌ های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌ های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورزش‌ های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پل بندر خمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین است. این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

قشم با وسعت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما