شناسهٔ خبر: 65883007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵۷ نفر براثر سوانح ترافیکی طی ۲۴ ساعت در فارس مصدوم شدند

شیراز-ایرنا-نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشتم فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد: در سوانح ترافیکی شبانه روز گذشته، ۱۵۷ نفر مصدوم شده اند که از این تعداد ۱۲۶ مصدوم بستری شده و ۳۱ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

صاحب‌خبر -

محمدجواد راعی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، آمار مراجعه به کمپ های نوروزی اورژانس در شبانه روز گذشته را ۱۷ مورد و آمار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شبانه روز گذشته را نیز سه نفر اعلام کرد که با کمک امدادگران اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.

راعی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ۱۰ هزار و ۴۶۶ مراجعه کننده خدمت رسانی کرده اند که از این تعداد، ۴۵۴ مورد مربوط به علایم تنفسی، ۳۳۳ مورد مربوط به علایم گوارشی و ۵۷۵ مورد نیز مربوط به حوادث ترومایی بوده است، همچنین ۳۲۰ عمل جراحی در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان انجام شده است.

او به فعالیت های مجموعه بهداشت در شبانه روز گذشته اشاره کرده و گفت: سه هزار و ۱۳۵ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس در این بازه زمانی انجام شد.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی بازرسی های بهداشتی روز گذشته، ۸۸ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان معرفی شدند، یک مرکز متخلف در زمینه رعایت موازین بهداشتی تعطیل و ۴۷۶ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی نیز کشف و معدوم شد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد بیماران ویزیت شده در مراکز خدمات جامع سلامت در شبانه روز گذشته را نیز هفت هزار و ۲۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین چهار مادر باردار نیازمند به مراقبت های ویژه نیز با پیگیری کارشناسان سلامت استان، به بیمارستان ها اعزام شدند.

وی گفت: در این بازه زمانی، کارشناسان این معاونت ۱۱۳ مورد بازدید از داروخانه ها، کارخانه ها و شرکت های مواد غذایی استان داشته اند؛ همچنین درخواست های ۱۶۳ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو در خصوص مسایل این حوزه پیگیری و پاسخ داده شده است.

راعی ادامه داد: از مجموع ۸۳۷ ماموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، ۱۲۰ مورد مربوط به سوانح ترافیکی و ۷۱۷ مورد نیز مربوط به موارد غیرترافیکی بوده است.

نظر شما