شناسهٔ خبر: 65881779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با مدیرعامل سازمان هلال احمر استان مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای رشد کتابخوانی و آموزش‌های امدادی در سیستان و بلوچستان

به منظور بررسی راههای همکاری دوجانبه و اجرای برنامه های آموزشی کتاب محور، مدیرکل کتابخانه های عمومی، با مدیر عامل سازمان هلال احمر استان دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، مهدی جهان تاب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در دیدار با سیدمحمدمهدی سجادی، مدیرعامل سازمان هلال احمر استان با اشاره به وجود خانه های هلال در سطح استان گفت: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه، آمادگی آن را داریم تا در صورتی که فضای مناسبی در اختیار ما قرار گیرد، منابع لازم برای راه اندازی پیشخان کتابخانه را در اختیار قرار دهیم.

وی ادامه داد: در صورتی که در روستاهای استان فضای بالای ۱۵۰ متر مربع در اختیار قرار گیرد نیز می توانیم طرح کتابخانه مشارکتی را با همکاری سازمان جوانان هلال احمر اجرا کنیم.

جهان تاب همچنین با اشاره به لزوم فراگیری آموزشهای کمک های اولیه برای همه اقشار جامعه گفت: آمادگی آنرا داریم تا با همکاری دوجانبه بخش امداد و نجات را در یکی از کتابخانه های عمومی راه اندازی کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، همچنین با اشاره به اجرای طرح های آموزشی در کتابخانه های عمومی گفت: در حال حاضر ۸۳ کتابخانه و فضای مطالعاتی در اختیار داریم که می توانیم به منظور ارائه آموزش های لازم به مخاطبین در اختیار هلال احمر قرار دهیم.

سیدمهدی سجادی، مدیرعامل سازمان هلال احمر استان نیز در این دیدار با اشاره به اجرای عملیات های امداد و نجات و اسکان آسیب دیدگان از سیل اخیر در جنوب استان گفت: در سازمان ظرفیت های بسیار خوبی از جوانان وجود دارد که می توانیم در اجرای برنامه های فرهنگی از آن استفاده کنیم.

سجادی افزود: طرح ملی افزایش پست های امدادی در استان اجرا خواهد شد و با افزایش این پست ها فضاهای جدیدی در اختیار ما قرار خواهد گرفت که می توانیم از آنها در اجرای برنامه های کتاب محور استفاده کنیم.

وی با استقبال از اجرای طرح پیشخان کتابخانه گفت: در همه روستاها خانه های هلال را داریم که می توانیم برای اجرای این طرح در اختیار کتابخانه های عمومی قرار دهیم.

نظر شما