شناسهٔ خبر: 65879959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی از ابتدای نوروز امسال تا کنون ۶۴ درصد نسبت‌به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند سال گذشته، افزود: از ابتدای این طرح تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های استان بوشهر ۵ نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد ۱۴ نفر بوده، ۶۴ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۵۶ نفر از هموطنان در اثر تصادفات در جاده‌های استان مصدوم شده اند.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر اظهار کرد: در مجموع تا کنون ۱۸۱ فقره تصادف در طرح نوروزی ۱۴۰۳ رخ داده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل ۵۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عوامل تصادفات نوروزی

وی عنوان کرد: خستگی و خواب آلودگی، سرعت زیاد و توجه نکردن به جلو مهمترین عامل تصادفات نوروزی در جاده‌های استان بوده‌اند.

اخترشناس با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از تصادفات رخ داده، واژگونی و خروج از جاده بوده، به مسافران نوروزی توصیه کرد: اگر به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه در محل امن کنار جاده یا مجتمع‌های خدماتی-رفاهی استراحت شود و در کنار آن رانندگی با سرعت مطمئن و استفاده نکردن از تلفن همراه در حین رانندگی را در دستور کار قرار دهند، نقش به‌سزایی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای دارد.

وی با اشاره به این‌که کاهش تصادفات جاده‌ای همیشه در اولویت راهداری، پلیس و سایر دستگاه‌های متولی است، گفت: امیدواریم با رعایت قوانین رانندگی و مسئولیت‌پذیری بیشتر، شاهد سفر بی خطر مسافران و استمرار آمار کاهشی سوانح جاده‌ای باشیم.

نظر شما