شناسهٔ خبر: 65879043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۷۸ درصد رشد داشت

زاهدان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: ورود مسافران نوروزی به این استان تاکنون ۷۸ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

محمدهادی طهرانی‌مقدم روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۶ فروردین ماه امسال ۴۵۸ هزار و ۷۶۱ مسافر و گردشگر نوروزی سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کرده و وارد استان شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۴۴۸ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر ایرانی و ۱۰۹۳ نفر توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که به ترتیب رشد ۷۹ و ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده به ستاد خدمات سفر، ۱۷هزار و ۴۰۹ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، پنج هزار و ۴۷۳ نفر از طریق راه آهن و ۴۳۵ هزار و ۸۷۹ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد این استان شده‌اند که به ترتیب رشد ۲۷، ۱۵ و ۸۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی ۶۴۵ هزار و ۹۷۶ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان بازدید کردند و بیش از ۱۰ میلیارد ریال نیز محصولات صنایع‌‎دستی هنرمندان استان به فروش رسیده که در این بخش نیز رشد ۶۱درصدی فروش ثبت شده است.

طهرانی مقدم گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط اعضای عضو ستاد خدمات سفر، از زمان شروع رسمی ستاد تا امروز با کاهش ۴۱درصدی میزان تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم.

نظر شما