شناسهٔ خبر: 65877071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۸ فروردین ۱۴۰۳؛ از اطلاعات جدید پیرامون دکتر جوانی که خودکشی کرد تا توضیحات شهرداری تهران درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش ایران به تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت، اما ناکافی دانست. کنعانی افزود: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

رهبر انقلاب: زبان فارسی در برابر هجوم لغات بیگانه مظلوم واقع شده
آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز تأسف از مظلوم واقع شدن زبان فارسی در برابر هجوم لغات بیگانه، پاسداشت این زبان پُر کشش و قابل توسعه را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: در مقابل این هجمه باید کلمات معادل فارسی که بعضاً بسیار زیباتر و استعمال آنها آسان‌تر است استفاده شود و با کاستن از لغات فرنگی، به خلوص زبان فارسی افزوده شود. 

دکتر جوانی که خودکشی کرد، در لیست سیاه وزارتخانه بود
علی سلحشور سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در پی درگذشت دکتر پرستو بخشی متخصص بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان نورآباد دلفان نوشت: خانم دکتر بخشی پس از دو ترومای بزرگ (از دست دادن پدر و مادر ) و با یک سال تاخیر طرح خود را آغاز کردند. وزارت بهداشت کمکی به جابجایی محل طرح ایشان نکردند (ایشان در لیست سیاه وزارتخانه بودند). یک تن از اساتید داخلی (گوارش) بیمارستان رحیمی خرم‌آباد هم نهایت بی‌انصافی، توهین و تحقیر را در حق ایشان انجام دادند. حقوق ایشان و متخصص دیگر قلب طرحی را نصف پرداخت کردند! به دلیل اینکه مسوول آموزش بیمارستان رحیمی نامه‌ای به ریاست بیمارستان نوشته بودند و در آخر این اتفاق ناگوار و فاجعه رخ می‌دهد.

بورل: به امیرعبداللهیان گفتم ایران باید شهروندان اروپایی را آزاد کند
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی از او خواسته است برای کاهش تنش در منطقه تلاش کند. جوزپ بورل نوشته است: «در گفت‌وگوی تلفنی با (حسین) امیرعبداللهیان تاکید کردم که حکومت ایران باید از تشدید تنش هسته‌ای خودداری و شهروندان اروپایی بازداشت شده را نیز هرچه زودتر آزاد کند.»

تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه متاسفانه ۵۱۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند، گفت: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان بیشترین فراوانی تصادفات را داشته‌اند. 

تکذیب لو رفتن سوالات امتحانات نهایی
رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حتی یک مورد از شایعات لو رفتن سوالات صحت نداشت، اولیاء باید بدانند علت این اتفاق شکوفایی استعداد دانش آموزان است و اگر سوالی لو برود در ابتدا ما اعلام خواهیم کرد. توانایی‌ها و نرم افزار‌های ما پیشرفته‌تر شده است؛ سوالات ۱۵ دقیقه بعد از آزمون منتشر شد و شایعه لو رفتن سوالات کذب است.  

تایید مرگ دو نفر بر اثر حوادث جوی در استان یزد
رئیس سازمان امداد و نجات با تایید جان باختن دو نفر از شهروندان در استان یزد بر اثر حوادث جوی، گفت: در دو روز اخیر ۵۷ نفر از شهروندان گرفتار در سیل و آبگرفتگی نجات داده و به مناطق امن منتقل شدند. 

توضیحات شهرداری تهران درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه
مجید غفوری روزبهانی دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران در خصوص احداث مسجد در قسمتی از پارک قیطریه، گفت: محله قیطریه یکی از محلاتی است که از نظر سرانه امکان مذهبی از جمله مسجد با کمبود مواجه بوده و درخواست‌های مکتوب متعددی از سوی اهالی متدین این محله برای احداث مسجد به ما ارسال شده است.  غفوری با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ درختی به هیچ عنوان در پارک قیطریه قطع یا جابجا نشده است، گفت: مساحت این پارک 122 هزار متر مربع است و حدود 800 مترمربع آن به ساخت مسجد اختصاص داده شده، یعنی سطح اشغال مسجد، کمتر از یکصدم پارک خواهد بود. در طرح اولیه مسجد مذکور، پیش بینی جابجایی حدود 4 درخت در نظر گرفته شده بود که با دستور دکتر زاکانی، قرار شد این طرح مجددا مورد بازنگری قرار گیرد و در طرح جدید هیچ درختی جابجا نخواهد شد.

سازمان منابع طبیعی: ۳۰ درخت قطع شده نه ۴ هزار درخت
سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به خبر‌های منتشرشده مبنی بر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات شهرستان نور استان مازندران واکنش نشان داد. این سازمان ضمن اعلام مخالفت خود با اقدام انجام شده اعلام کرد: پاکتراشی حریم خطوط فشار قوی برق در عرصه‌های جنگلی ضروری است، اما آنچه که توسط شرکت سرمایه‌گذار جهت ایجاد پارکینگ صورت پذیرفت، به دلیل قطع ۳۰ اصله درخت جوان و جابه‌جایی خاک از موارد تخلف است. این سازمان همچنین اعلام کرد: عرصه پاکتراشی شده حدود ۱.۲ هکتار وسعت دارد و اصولا این مساحت، استعداد استقرار ۴ هزار اصله درخت که در فضای مجازی ذکر شده است را ندارد. 

صیادی در دریا تا ۹ فروردین ممنوع
هواشناسی مازندران با صدور اخطاریه ای اعلام کرد کرد که هرگونه فعالیت صیادی در دریا تا ۹ فروردین ممنوع است. 

پل حافظ تا 40 سال دیگر ماندنی شد
در حالی طی یکسال گذشته شهرداری تهران اعلام کرده بود که بنا دارد پل حافظ را جمع آوری کند که در نهایت تصمیم گرفته شد که این پل جمع آوری نشود. مسعود حق لطفی سرپرست سازمان عمران شهرداری تهران اعلام کرد: با بررسی‌های صورت گرفته پل حافظ جمع‌آوری نخواهد شد. وی گفت: طبق تصمیم گرفته شده این پل مقاوم‌سازی می‌شود و تا حدود 40 سال دیگر هم در برابر لرزه مقاوم خواهد بود.

زهرا شجاعی درگذشت
زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات پس از طی دوره ای بیماری دار فانی را وداع گفت. 

توجیه کیهان درمورد عدم اطلاع روحانی از حمله به عین الاسد
روزنامه کیهان نوشت: تصمیم «حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸» طبق قانون در سلسله مراتب فرماندهی نیرو‌های مسلح گرفته شده بود و با حفظ محرمانگی مطلق، مطلعین از این تصمیم حتی به ۱۰ نفر در میان کل نیرو‌های مسلح نمی‌رسید. 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما