شناسهٔ خبر: 65875858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت تکمیل و بازسازی طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون اول رئیس جمهور امروز - سه شنبه ۷ فروردین - در سفر به مازندران و درحاشیه بازدید از محور کندوان،با اشاره به تلاشهای دولت سیزدهم برای افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران شمال که اکنون زیر بار ترافیک رفته گفت: عملیات اجرایی قطعه سوم این محور هم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در دست اجراست.

محمد مخبر با بیان اینکه با توجه به تردد قابل توجه مسافران از محور کندوان بازسازی و تکمیل طرح‌های زیرساختی این محور با جدیت در دستور کار قرار دارد، در بازدید سرزده از طرح ملی تعریض محور طویر-دزدبن کندوان بر ضرورت تکمیل و بازسازی این طرح تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بازسازی طرح ملی محور طویر-دزدبن باهدف خدمات رسانی مطلوب‌تر به گردشگران و مسافران باید باجدیت از سوی مسوولان امر دنبال شود.

طرح ملی تعریض حدفاصل طویر مرزن آباد تا دزدبن واقع در جاده کندوان پس از گذشت ۱۳ سال که به بهره برداری نرسیده نگاه ویژه اعتباری دولت مردمی در ۲ سال گذشته به این طرح راه سازی تکمیل آن را امیدوار کرده است.

عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ آغاز شد که بر اساس برنامه اعلامی قرار بود؛از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال پیش از شهر مرزن آباد شروع شود و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد که به علت وجود موانع فراوان  به وقفه چندین ساله در روند اجرای این طرح منجر شد.

رفع گره‌های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفر‌ها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل از مهم‌ترین اهدافی است که برای اجرای این طرح پیش بینی شد.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه‌های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران، حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

نظر شما