شناسهٔ خبر: 65872825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خیران خلخال بیش از چهار میلیارد ریال به آزادی زندانیان مالی کمک کردند

اردبیل - ایرنا - همزمان با سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، خیران و نیکوکاران خلخال بیش از چهار میلیارد ریال برای آزادی زندانیان محکومیت‌های مالی و جرایم غیر عمد زندان این شهرستان کمک کردند.

صاحب‌خبر -

رئیس دادگستری شهرستان خلخال روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا و در حاشیه برگزاری جشن گلریزان این شهرستان گفت: امسال سقف تعهدات مالی جشن گلریزان این شهرستان از سوی ستاد دیه استان اردبیل۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تعیین شده بود که تا پایان مراسم جشن گلریزان امروز بیش از چهار میلیارد ریال کمک‌های مالی خیران این شهرستان جمع آوری شد.

آرش جعفری افزود: با توجه به اینکه جمع ‌آوری کمک‌های مالی جشن گلریزان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، انتظار می‌رود مبالغ جمع آوری شده برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد افزایش یابد.

وی اظهار کرد: سال گذشته هم سقف تعهدات مالی تعیین شده از سوی ستاد دیه استان اردبیل برای جمع آوری کمک‌های مالی جشن گلریزان این شهرستان مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تعیین شده بود که خیرین شهرستان خلخال بالغ بر سه میلیارد ریال به این امر خیر کمک کردند.

رئیس دادگستری خلخال با بیان اینکه برای آزادی چهار زندانی مالی زندان خلخال مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک مالی نیاز است، افزود: شهرستان خلخال از لحاظ میزان کمک‌های جمع‌آوری شده برای آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد و برگزاری جشن گلریزان طی سالیان متمادی رتبه اول استان اردبیل را کسب کرده است.

جعفری افزود: سال گذشته در ازای جمع آوری بیش از سه میلیارد ریالی کمک‌ مالی از سوی خیران و همچنین کمک‌های مالی پرداخت شده از سوی ستاد دیه استان زمینه آزادی ۱۰ زندانی مالی محکومیت‌های مالی و جرایم غیرعمد از زندان خلخال فراهم شد.

وی همچنین گفت: اغلب محکومین مالی زندان خلخال به لحاظ ناتوانی مالی در پرداخت بدهی مالی خود از جمله دیه، نفقه، مهریه و پرداخت خسارات مالی ناشی از حوادث رانندگی ناخواسته و همچنین ضمانت بانکی وام گیرندان در دام زندان گرفتار شده‌اند و تمامی کمک‌های مالی مردم این شهرستان در مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان مالی این شهرستان هزینه می‌شود.

به گفته رئیس دادگستری خلخال با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته هم اکنون کار جمع آوری کمک‌های مالی برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیر عمد در خلخال تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده است.

نظر شما