شناسهٔ خبر: 65868627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

عقب‌ افتادگی استان در حوزه نهضت ملی مسکن در سال جدید جبران می‌شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: عقب افتادگی طرح نهضت ملی مسکن این استان باید با هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول و پیگیری‌های لازم در سال جدید جبران شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی، افزود: تعهدی که استان برای ۶۱ هزار واحد مسکونی دارد، قابل تحقق است و زمین بیش از ۵۵ هزار واحد تحویل شده و وارد مرحله صدور پروانه ساختمانی، نقشه و ساخت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ساخت مدرسه و مسجد در سرانه‌هایی که پیش بینی شده، نباید نادیده گرفته شود زیرا با ساخت واحدهای مسکونی، جمعیت جا به جا و به فضای آموزشی و فرهنگی جدید نیاز است.

استاندار مرکزی گفت: افزایش جمعیت نیز در طرح‌های مسکونی اقدام ملی شکل می‌گیرد و زوج‌های جوان با اسکان در واحدهای طرح اقدام ملی نیاز به فضاهای آموزش و فرهنگی پیدا می‌کنند.

مخلص‌الائمه افزود: برای این مهم باید دفتر فنی استانداری و مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان با همکاری یکدیگر، تیمی تشکیل دهند تا موانع موجود برطرف شود.

وی بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز برای ساخت یک مسجد و مدرسه در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک متولی شده است و جهاد خانه‌سازی در شهرک شهید سلیمانی اراک نیز در حال ساخت مسجد است.

استاندار مرکزی گفت: آبفا استان، پیش بینی لازم برای تامین آب مصرفی در شهر جدید امیرکبیر را به عنوان نگین توسعه شهرسازی استان باید مورد توجه قرار دهد و به خاطر کمبود آب، توسعه در این شهر متوقف نشود و چاره اندیشی صورت گیرد.

مخلص‌الائمه به رفع مشکلات متقاضیان طرح شهید سلیمانی که سال گذشته متقاضیان گلایه‌هایی، داشتند، اشاره کرد و افزود: استان مرکزی، اولین استان است که تامین مالی ویژه برای متقاضیانی که دهک پایین هستند و توان مالی برای تکمیل را ندارند در نظر گرفته است و موانع موجود نیز به زودی برطرف خواهد شد.

وی افزود: طرح مسکونی یاس فراجا که سالها رها و با افزایش قیمت مواجه بود، به شرط صدور سند تسهیلات لازم پرداخت خواهد شد.

استاندار مرکزی گفت: نگرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای ساخت مدرسه در طرح‌های اقدام ملی مسکن به جا است.

مخلص‌الائمه افزود: همانطور که تامین زیرساخت‌هایی از قبیل تامین آب، برق، گاز و مخابرات در طرح‌های اقدام ملی مورد توجه است باید زیرساخت‌های آموزشی هم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی گفت: لازم است اقدام اولیه برای شروع بکار ساخت واحد آموزشی در طرح‌های مسکن، آغاز شود تا بتوان از مشارکت خیران در تکمیل طرح‌ها استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: چهار هزار و ۲۴ متقاضی مسکن در بخش روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد با یک‌هزار و ۲۷۰ متقاضی قرارداد بسته شد.

«علی‌اکبر اسدی» افزود: لازم است تا پایان فروردین ماه جاری حداقل چهار هزار متقاضی تسهیلات بانکی خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یک‌هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی را تا پایان سال به متقاضیان تحویل دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت : رویکرد دولت سیزدهم به سمت ساخت مجتمع‌های مسکونی است تا سرعت و قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان کمتر شود.

مدیرعامل شهرهای جدید استان مرکزی هم گفت: ۹ هزار متقاضی در استان در حال گرفتن پروانه ساخت، تایید نقشه و برخی پیمانکاران درحال ساخت هستند.

«سعید میرزایی» افزود: قرارداد واگذاری هشت هزار قطعه زمین نیز برای متقاضیان در نظر گرفته شده که در چهار محله شهر جدید امیرکبیر پیش بینی شده است.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما