شناسهٔ خبر: 65859971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمادگی تاسیسات گردشگری خوزستان برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی

اهواز- ایرنا -  مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به آمادگی بیش از ۱۸۰ مرکز تفریحی، گردشگری و تاریخی برای بازدید گردشگران گفت: تمامی تأسیسات گردشگری آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در خوزستان هستند.

صاحب‌خبر -

محمد حسین ارسطوزاده دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تمامی تاسیسات گردشگری اعم از واحدهای اقامتی، پذیرایی، تفریحی و موزه ها به روزرسانی شده و آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی افزود: بارندگی‌های اخیر شرایط ویژه ای را برای تردد افراد ایجاد کرد که مسافران باید با رعایت نکات لازم و پیش نیازها از بعضی سایت ها و محوطه های گردشگری اقدام به بازدید کنند.

ارسطو زاده ادامه داد: همچنین امسال در نرم افزار "گردشگریار" که با هدف تامین نیاز گردشگران ورودی به استان خوزستان راه اندازی شده این اطلاع رسانی‌ها در بازدید از مراکز و اماکن گردشگری صورت می‌گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: گردشگران در مواقعی که اعلام می شود از ترددغیر مجاز خودداری کنند؛ رعایت این شرایط برای ایمنی گردشکران به ویژه در مناطق کوهستانی و سواحل رودخانه‌ها و مسییل هایی فصلی ضروری است.

چغازنبیل شوش در زمان بارندگی محدودیت بازدید وجود دارد

وی با بیان اینکه فقط در مجموعه جهانی چغازنبیل شوش در زمان بارندگی محدودیت بازدید وجود دارد ادامه داد: به دلیل اینکه بستر محوطه چغازنبیل شوش از خشت و گل است لذا برای جلوگیری از آسیب رسیدن به این اثر تاریخی محدودیت تردد و اقدامات حفاظتی اعمال می شود از این رو گردشگران قبل از عزیمت به سمت چغازنبیل از باز بودن مجموعه اطمینان حاصل کنند که در این مورد نیز اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

ارسطو زاده با اشاره به بازدید از سازه‌های آبی و تاریخی شوشتر دیگر اثر ثبت جهانی بیان کرد: گردشگران برای بازدید از این اثر تاریخی محدودیتی ندارند و با توجه به اینکه گردشگران در فضای بازقرار می گیرند جهت محافظت از باران فقط با داشتن وسایل لازم از محوطه بازدید کنند.

وی ادامه داد: متصدیان و همکاران ما در مجموعه سازه‌های آبی تعداد ورودی مناسب گردشگر به محوطه را بیشتر از زمان معمول برای حفظ سلامت و ایمنی گردشگران و مسافران در بازدید از این مکان گردشگری مدیریت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: د رهمه شهرهای گردش پذیر استان علاوه براقامتگاه‌های رسمی که در قالب هتل، بومگردی ها، مسافرخانه و ... در حال فعالیت هستند، فضاهایی به عنوان کمپ و محل اقامت چادری پیش بینی شده که گردشگران می توانند درهر شهری که ورود کردند از این امکانات برخوردار شوند و در مواقع بارندگی نیز در این شهرها و مناطق، فضاهای سرپوشیده برای اقامت پیش بینی شده است.

وی با بیان این که این بارندگی‌ها موجب بهبود آب و هوای منطقه شده و لطافت خاصی به هوای استان بخشیده است گفت: گردشگران می توانند از این فضای مطبوع استفاده لازم را ببرند و گردشگران علاوه بر شماره تلفن ۰۹۶۲۹ می‌توانند از تلفن پاسخگوی ۰۶۱۳۶۰۵ ویژه خوزستان استفاده کنند، ضمن این که نرم افزار گردشگریار را می توانند در تلفن همراه خود بارگذاری کنند که به عنوان راهنمای گردشگری هموطنان در استان خوزستان از آن بهره ببرند.

به گزارش ایرنا، در پی بارش شدید باران و آبگرفتگی ادارت اهواز و کارون امروز دوشنبه تعطیل شدند.

نظر شما