شناسهٔ خبر: 65856232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

چهار متهم حمله مسکو با علائم شکنجه

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: دو روز پس از حمله به تالار موسیقی کروکاس چهار مظنون در دادگاه مسکو تفهیم اتهام شدند. این چهار نفر به شرکت در این حمله متهم شده و ممکن است به حبس ابد محکوم شوند. تصاویر حضور آنان در دادگاه حاکی از علائم شکنجه شدید است.
چهار فرد که گفته می‌شود دارای تابعیت تاجیکستانی هستند در دادگاهی در مسکو، پایتخت روسیه به مشارکت در حمله به تالار موسیقی کروکاس این شهر در روز جمعه ۲۲ مارس متهم شده‌اند.
دادگاه منطقه باسمانی اسامی این افراد را محمدصابر فیضف، مرادعلی رجب‌علیزاده، فریدون شمس‌الدین و دلیرجان میرزایف اعلام کرده است.
این افراد که با احتمال حبس ابد روبرو هستند طبق حکم دادگاه، تا ۲۲ مه در بازداشت موقت باقی خواهند ماند تا موعد محاکمه‌شان فرا برسد. سه نفر از آن‌ها به جرم خود اعتراف کرده‌اند.
رسانه‌های روسی می‌گویند، این چهار نفر اتباع تاجیکستان، از جمهوری‌های پیشین شوروی هستند که در روسیه زندگی کرده‌اند.
همین رسانه‌ها تصاویر این چهار نفر در دادگاه را منتشر کرده‌اند که در آن‌ها دیده می‌شود که یکی از متهمان بر روی صندلی چرخدار به دادگاه آورده می‌شود.
یکی دیگر بر روی یکی از گوش‌هایش بانداژ دارد و دیگری چشم‌هایش کبود و دور گردنش هم یک کیسه پلاستیکی پاره است. صورت یکی از آن‌ها ورم کرده و به‌سختی چشمهایش را باز می‌کند.
در مجموع ۱۱ مظنون در رابطه با حمله به سالن کروکاس که هزاران صندلی دارد بازداشت شده‌اند.
مهاجمان پیش از به آتش کشیدن ساختمان این سالن موسیقی به صورت کور به سوی تماشاچیان تیراندازی کردند. دست کم ۱۳۷ نفر کشته شدند و شمار زخمی‌ها تا کنون به ۱۸۲ نفر رسیده است.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفته و ویدئویی منتشر کرده که مهاجمان را در صحنه حادثه نشان می‌دهد.
در زیرنویس‌های عربی این فیلم که در سایت اعماق، وابسته به داعش منتشر شده نوشته شده است: «حملات خونین به مسیحیان.»
در شروع این ویدئو یکی از مردان به‌شدت مسلح با مسلسل به ورودی سالن در حالی که پیکر قربانیان بر زمین افتاده شلیک می‌کند. دوربین سپس به روی مهاجمان دیگر می‌رود.
بعد از آن این چهار مرد به سمت قسمتی خالی در سالن کروکاس حرکت می‌کنند. در زیرنویس عربی فیلم که سخنان مهاجمان را انعکاس داده خوانده می‌شود: «رحم نکن. آن‌ها را بکش... ما برای امر خدا اینجا آمده‌ایم.»
با این که داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفته اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اوکراین را مسئول حمله می‌داند.
روسیه چهار مرد بازداشت‌شده را عاملان حمله می‌داند و می‌گوید، آن‌ها در حالی که مسیر اوکراین را در پیش گرفته بودند دستگیر شدند.
اوکراین هر گونه دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما