شناسهٔ خبر: 65855561 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

بازنگری شاخص های آموزش و استعدایابی در استانها و فدراسیونها

مدیرکل دفتر استعدادیابی و آموزش پایه گفت: درسال 1401 شاخص های ارزیابی آموزش واستعدادیابی فدراسیونها و ادارت کل استانها بازنگری صورت گرفته و تغییرات لازم انجام و به فدراسیونها و ادارت کل استانها ابلاغ شد که بر این اساس ارزیابی صورت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فرامرزکیانی زاده به تشریح عملکرد دفتر استعدایابی و آموزش پایه پرداخت و افزود: با توجه به اینکه هر مجموعه ای باید زیر مجموعه خود را ارزیابی کند این دفتر نیز ارزیابی های آموزشی و استعدادیابی هر فدراسیون و ادارت کل استانها اطلاعات را جمع آوری می کنیم وبعد از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد .


وی ادامه داد: شاخص های ارزیابی عملکرد اعلام شده در همین راستا ارزیابی عملکرد1401 در بخش آموزش و استعدادیابی استانها و فدراسیونها انجام شد و ارزیابی به ادارات کل استانها و فدراسیون ها اعلام شد.


کیانی زاده به بازنگری شاخص های آموزش و استعدادیابی در استانها وفدراسیون ها اشاره کرد و گفت : درسال 1401 شاخص های ارزیابی آموزش واستعدادیابی فدراسیونها و ادارت کل استانها بازنگری صورت گرفته و تغییرات لازم انجام و به فدراسیونها و ادارت کل استانها ابلاغ شد که بر این اساس ارزیابی صورت خواهد گرفت.


مدیرکل دفتر استعدادیابی و آموزش به دیگر کار انجام شده در این دفتر اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: المپیاد استعدادهای برتر یکی از مهمترین فعالیت محسوب می شود که در این رویداد دختران و پسران ورزشکار در 48 رشته المپیکی مقابل حریفان به میدان می روند.


وی افزود: برای آموزش مربیگری و داوری ارتقا و دانش افزایی که در مربیگری و داوری اتفاق می افتند طی چهارسال گذشته به دلیل کرونا استاندارسازی شهریه صورت نگرفته بود که امسال استاندارد سازی شهریه انجام شد و وزارت ورزش مبلغ دوره ها را به فدراسیونها و ادارت کل استانها اعلام کرد.


فرامرز کیانی زاده از صدور بیش از 3000 کد رهگیری در سطح مربیگری و داوری در سال 1402 خبرداد و افزود: پایگاهها قهرمانی در سطح استانها در بحث استعدادیابی کمکمان می کنند ، با طراحی یک سامانه که ان شالله اوایل سال آینده در مراکز قهرمانی استانها راه اندازی می شود واین سامانه جزئیات مراکز قهرمانی استانها رامشخص می کند که چه امکاناتی دارند و نفراتی که در این مراکز تست می دهند از نظر آمادگی جسمانی و ....در چه رده ای هستند.


وی ادامه داد: از این به بعد همه این آزمونها در این سامانه ثبت می شود و سامانه ای است تمام اطلاعات در بحث استعدادیابی کشور دراین سامانه ثبت می شودکه می تواند یک عامل مهعم برای رشد و تسعه ورزش کشور باشد.


کیانی زاده در ادامه در خصوص" طرح مهارت آموزی سربازان" گفت : از سال 96 تا کنون دو تفاهم نامه با نیروی های مسلح با وزارت ورزش و جوانان بسته شد که دو بخش جوانان و ورزش است ، جوانان چندین سال است که مکار صورت گرفته و بخش ورزش کار خاصی تا به امروز اتفاق نیفتاد در سه سال اخیر بخش ورزشی انجام نمی شد که از سال گذشته جلسات لازم برگزار شد و با قرار گاه مهارت آموزی سربازها جلسات برگزارشد .


وی افزود: در مهارت آموزی سر بازها به دنبال این هستیم که اشتغال زایی برای سربازها صورت بگیره و 11 رشته معرفی شده و سربازها مربیگری رشته مربوطه را دریافت می کند و وارد بازار کار می شود.


مدیرکل دفتر استعدادیابی و آموزش با بیان اینکه 17 استان رشته های ورزشی و تعداد سربازها را ارسال کردند ،اظهار داشت:درنهایت با جمع بندی صورت گرفته 3560 سرباز دردوره های مربیگری و داوری شرکت خواهند کرد در آینده نزدیک در فروردین واردیبهشت ازسوی فدراسیون ها ، ادارت کل استانی و هیات ها این کار مهم انجام شود.


وی خاطر نشان کرد: تهیه آزمونهای تخصصی آمادگی جسمانی و مهارتی در 26 رشته المپیکی و برنامه ریزی برای دوره های دانش آفزایی کارگاههای ابلاغی ویژه مربیان از دیگر کارهای در دست اقدام دفتر استعدایابی است.


وی به طرح تربیت مدرسان اشاره کرد و افزود: یگی از کارهایی که در سال 1402 آغاز شده است "طرح ق ورزشی است ،تا آخر سال 170 نفر توانند مجوز مربی اخلاق را بگیرند و دراستان شروع به فعالیت کنند وحقوق ورزرشی هم با همکاری انجمن ورزشی در حال انجام است و درآینده نزدیک ثبت نام انجام خواهد شد و کلاس حقوق ورزشی برگزار می شود.


کیانی زاده افزود: نظام نامه آموزش ورزش کشور را در دست کار داریم که کامل نشده و ادامه کار در سال 1403 انجام می شود و تهیه و تدوین دستورالعمل تاسیس مراکز مشاوره استعدادیابی در غالب مراکز ارائه دهنده خدمات ورزشی و تندرستی در دستور کار است و نظام نامه نخبه یابی ورزش کشور توسط معاون وزیر به استانها و فدراسیونها ابلاغ شد و ان شالله به مرحله عملیاتی و اجرایی شدن برسد.

نظر شما