شناسهٔ خبر: 65855421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر رتبه برتر در کنترل تورم را کسب کرد

استاندار بوشهر از کاهش نرخ تورم در استان خبر داد و گفت: استان بوشهر در سال گذشته در عرصه کنترل تورم با عملکرد زیر ۴۰ درصد، رتبه برتر در بین استان‌ها کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند اظهار داشت: عملکرد مسئولان در سال 1402 در نشست پاسخگویی مطلوب و درخور تحسین است و این مهم امسال تداوم داشته باشد.

وی اتحاد و همدلی مسئولان و مردم در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پرهیز از اختلاف و تقویت اتحاد و همدلی باید در اولویت قرار داشته باشد که عملکرد سال 1402 در این عرصه مطلوب ارزیابی می‌شود.

استاندار بوشهر این استان در عرصه وحدت و هم‌افزایی در سطح کشور را نمونه دانست و بیان کرد: در عرصه کاهش تورم عملکرد استان بوشهر در سال قبل مطلوب ارزیابی شده و رتبه برتر کسب کرده است.

محمدی‌زاده نرخ تورم استان بوشهر در سال گذشته را زیر 40 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: امسال باید در عرصه تأمین و توزیع کالا با تلاش همه جانبه تلاش شود که توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان یک ضرورت است.

وی با تأکید بر توسعه انبارهای لجستیک ذخیره کالاهای اساسی گفت: باید مساحت انبار ذخیره‌سازی کالا در استان بوشهر افزایش یابد.

استاندار بوشهر عملکرد استان در عرصه اشتغال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان بوشهر در زمستان گذشته به 6.1 درصد کاهش یافت و رتبه دوم کشوری کسب کرده است.

محمدی‌زاده نرخ بیکاری میانگین کشوری را 8.6 درصد اعلام و افزود: استان بوشهر در عرصه نرخ بیکاری 2.5 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی به فرصت‌های اشتغال‌زایی در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: امسال ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی از جمله استخدام در ادارات و دستگاه‌های دولتی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه اتمی، آموزش و پرورش استان بوشهر فراهم شده است که با تحقق این ظرفیت‌ها نرخ بیکاری کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

انتهای پیام/190/

نظر شما