شناسهٔ خبر: 65853466 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

کسب مقام نخست آذربايجان شرقي در ارزيابي ورزش بانوان در کشور

صاحب‌خبر -
کسب مقام نخست آذربايجان شرقي در ارزيابي ورزش بانوان در کشور
خبرگزاری آریا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربابجان شرقی گفت: در ارزیابی سال گذشته ورزش بانوان سراسر استان‌های کشور، آذربایجان شرقی توانست مقام نخست را به خود اختصاص بدهد.

به گزارش خبرگزاری آریا اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، حبیب ستوده نژاد با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سال گذشته توانست مقام نخست ارزیابی در بحث ورزش بانوان را کسب کند، افزود: هم در بخش ورزش همگانی و هم بخش ورزش قهرمانی به این موفقیت دست یافتیم و تمام سعی تلاشمان این خواهد بود که در سال جاری نیز این موفقیت را حفظ کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در سطح استان 53 هیأت ورزشی در بخش آقایان فعالیت می‌کنند و در بخش بانوان نیز 47 هیأت ورزشی فعالیت می‌کنند.
ستوده نژاد عنوان کرد: در شهرستان‌های سطح استان نیز جمعاً حدود 600 هیأت در بخش بانوان فعالیت می‌کنند که هدایت این هیأت‌ها بدست نواب بانوان هیأت‌ها انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به 2 رسالت مهم وزارت ورزش و جوانان در حوزه بانوان، اضافه کرد: توسعه ورزش همگانی یکی از این رسالت‌ها می‌باشد که در این خصوص 500 ایستگاه صبحگاهی و شامگاهی در سطح استان برای بانوان فعالیت می‌کنند که در این بین بوستان‌های محله‌ای، جاده‌های سلامت و پارک‌ها که شهرداری‌ها تجهیزات ورزشی تدارک دیده‌اند و کلیه شهروندان بویژه بانوان از این امکانات بهره می‌برند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به حضور مربیان سازمان یافته در پانصد ایستگاه ورزشی که ورزش صبحگاهی انجام می‌گیرد، اذعان داشت: با اعلام آمار سازمان یافته هیأت همگانی استان که بالای 60 درصد ورزشکاران فعال بانوان بوده که در همایش‌های کوه روی، پیاده روی و سایر برنامه‌های ورزشی که برای توسعه ورزش همگانی و با رویکرد سلامت محور جامعه انجام می‌گیرد، استقبال بانوان خوب ارزیابی شده است.
وی توضیح داد: در تلاش هستیم آمار ایستگاه‌های ورزشی را ارتقا بدهیم و شخصاً آرزو دارم در هر کوچه و محله‌ای ورزش‌های تطبیقی محله محور برای بانوان راه اندازی بشود که خدا را شکر اقداماتی نیز در این خصوص انجام گرفته و انشاالله امکانات ورزشی به قدری باشد که در هیچ محله‌ای از شهرستان‌های استان شاهد عدم فعالیت بانوان در عرصه ورزش نباشیم.
ستوده نژاد دومین رسالت ورزش در حوزه بانوان را توسعه قهرمانی عنوان کرده و اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که در این مورد انجام گرفته اخیراً حضورمان در قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و همچنین پاراالمپیک باعث شده تا هشت مقام توسط دختران ورزشکار کسب کنیم که نوید بخش روزهای خوبی در این حوزه می‌باشد.
وی آمار ملی پوشان بانوان استان را در رشته‌های مختلف خوب ارزیابی کرده و یادآور شد: هر ساله یک درصد به این آمار افزوده می‌شود و هم در بحث دعوت به اردو و هم بحث فیکس شدن در تیم ملی آمار رو به رشدی داریم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان طیف گسترده‌ای از عملکردها ملاک قرار می‌گیرد، توضیح داد: در بخش بانوان ورزش قهرمانی، ورزش همگانی، روستایی، آموزش، توسعه مدیریت (افزایش مدیران خانم در هیأت‌ها)، زیرساخت‌های اماکن ورزشی برای استفاده بانوان، فعالیت‌های فرهنگی و پست‌های ایجاد شده برای توسعه ورزش بانوان در نظر گرفته می‌شود.
ستوده نژاد در خصوص برنامه‌های آتی خود در ورزش بانوان بیان کرد: سعی داریم قهرمان‌های خودمان را از سطح شهر تبریز به دیگر شهرستان بیاوریم که نزدیک به سه سال است در این مورد کار می‌کنیم و خوشبختانه از شهرستان ملکان دختر تکواندوکارمان قهرمان جهان شده و در رشته بدمینتون از شهرستان هشترود نفر برتر داشتیم و تلاش خواهیم کرد از هر شهرستان یک الی 2 رشته انفرادی را در بخش بانوان رشته قهرمان آن شهرستان معرفی کنیم.
وی از دیگر برنامه حوزه ورزش بانوان را افزایش سطح دانش و مدارج مربیان و داوران بانوان هیأت‌های ورزش استان اعلام کرده و افزود: از تمامی هیأت‌های ورزشی درخواست کردیم تا کلاس‌های آموزشی درجه 2 به بالا ترتیب بدهند تا در تیم‌های ملی حضور داشته باشند و در این خصوص در رشته‌های تیر و کمان، تکواندو، والیبال، تیراندازی، دو و میدانی توانسته‌ایم مربی تیم ملی معرفی کنیم.
ستوده نژاد تعداد دعوت شدگان به اردوهای تیم ملی بانوان در رشته‌های مختلف را بالغ بر 86 نفر عنوان کرده و گفت: بیش از 45 نفر از این تعداد بانوان دعوت شده به اردو توانستند که فیکس تیم ملی شوند.

نظر شما