شناسهٔ خبر: 65849777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو صورت گرفت

تأکيد بر ضرورت همصدايي مجالس کشورهاي اسلامي و آسيايي عليه جنايات رژيم صهيونيستي

صاحب‌خبر -
تأکيد بر ضرورت همصدايي مجالس کشورهاي اسلامي و آسيايي عليه جنايات رژيم صهيونيستي
خبرگزاری آریا - یکصدوچهل‌وهشتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی روز گذشته شنبه با حضور هیأت پارلمانی از مجلس شورای اسلامی در ژنو آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت، هیأت پارلمانی از مجلس شورای اسلامی به ریاست مجتبی رضاخواه روز گذشته(شنبه، 4 فروردین ماه) به ژنو سفر کرد تا در یکصد و چهل و هشتمین دوره اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی که با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از تاریخ 4 تا 8 فروردین برگزار می شود، شرکت کند.
مقرر شده است که مجمع قطعنامه هایی را در مورد موضوعات اضطراری و موضوعی که کمیته صلح و امنیت بین الملل با عنوان توجه به آثار اجتماعی و انسانی سامانه های تسلیحاتی خودکار و هوش مصنوعی» و موضوع دیگر در کمیته توسعه پایدار با عنوان «مشارکت در زمینه اقدام اقلیمی: توسعه دسترسی به انرژی پاک و مقرون به صرفه و تضمین نوآوری، مسئولیت پذیری و برابری» بررسی و تصویب کند.
گفتنی است هیأتی که به نمایندگی کشورمان از مجلس شورای اسلامی، به ریاست مجتبی رضاخواه و با حضور عباس گلرو، الهام آزاد، احمد نادری، مجتبی یوسفی و رحیم زارع در این اجلاس شرکت کرده، قرار است در کمیته های تخصصی چهارگانه اعم از مجمع نمایندگان، سمینار نمایندگان زن، صلح و امنیت بین المللی، دموکراسی، حقوق بشر، توسعه پایدار و امور سازمان ملل مشارکت کنند.
در روز آغازین این اجلاس، نشست های پارلمان های کشورهای اسلامی و مجمع مجالس آسیایی برگزار شد و هیأت ایرانی در این نشست ها بر ضرورت همصدایی مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کردند.
شایان ذکر است در حاشیه اجلاس روز گذشته، اعضای هیأت مجلس شورای اسلامی با دبیرکل اتحادیه بین المجالس جهانی دیدار و گفتگو کردند.
اتحادیه بین المجالس جهانی، به عنوان بزرگ ترین نهاد پارلمانی با بیش از 180 عضو از پارلمان های جهان از سال 1889 میلادی تأسیس شد./
پایان پیام

نظر شما