شناسهٔ خبر: 65847514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اسرائیل با آتش‌بس موافقت کرد؟

مهر : یک مقام ارشد صهیونیست تأکید کرد که می‌توان به راه‌حلی درباره مناطق شمالی نوار غزه دست یافت.

صاحب‌خبر -

یک مقام ارشد صهیونیست با بیان اینکه تل آویو با پیشنهاد آمریکا برای دستیابی به «توافق میانه» با جنبش حماس موافقت کرده، اعلام کرد که پیش‌بینی‌ها بر این است که جنبش حماس تا ۴۸ ساعت آینده به این پیشنهاد پاسخ دهد.

این مقام صهیونیست در گفتگو با سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل تأکید کرد که می‌توان به راه‌حلی درباره مناطق شمالی نوار غزه دست یافت و درباره موضوع بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه که مانع از دستیابی به توافق می‌شد، خوش‌بینی وجود دارد.

خبر مرتبط
عامل اختلاف حماس و اسرائیل بر سر توافق آتش بس مشخص شد

در حالی که یک مقام صهیونیست روز شنبه گفت که در مذاکرات جاری در قطر درباره معامله تبادل اسیران «شکاف» وجود دارد، حماس هم چندان به این مذاکرات خوشبین نیست.

وی ادامه داد: هیأت مذاکره‌کننده اسرائیلی به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس موساد دیشب از دوحه به تل آویو بازگشته است تا مقامات اسرائیلی را در جریان روند مذاکرات غیرمستقیم با حماس در پایتخت قطر قرار دهد.

مقام صهیونیست افزود: «یوآف گالانت» وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل امروز به واشنگتن سفر می‌کند و قرار است با رئیس سیا دیدار کند. هیأت امنیتی به ریاست گالانت در واشنگتن درباره هماهنگی ادامه جنگ، حمله به رفح، تلاش‌های بشردوستانه و بندر کمک‌رسانی در سواحل غزه گفتگو خواهد کرد. انتظار می‌رود که گالانت در واشنگتن در مورد ارسال مهمات به اسرائیل که برای ادامه جنگ حیاتی است، گفتگو کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما