شناسهٔ خبر: 65844080 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آنها ناسپاس و دروغگو هستند

حمله تند کانسلو به گواردیولا و منچسترسیتی!

ژوائو کانسلو، ستاره پرتغالی بارسلونا، اظهارات تندی را علیه پپ گواردیولا مطرح کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کانسلو پس از جدایی از منچسترسیتی به صورت قرضی راهی بایرن مونیخ شد و این فصل هم به بارسلونا پیوست تا به رویایی که از بچگی برای پوشیدن پیراهن این تیم داشت رسیده باشد. 

این ستاره پرتغالی خیلی زود توانست اعتماد ژاوی را جلب کند و به او نشان دهد که شایستگی حضور در ترکیب اصلی بارسا را دارد و حالا به یکی از مهره‌های کلیدی این تیم تبدیل شده که نقش مهمی را در این فصل برای آنها ایفا کرده است. 

او گفتگویی را با روزنامه پرتغالی آبولا انجام داده است که در ادامه با هم می‌خوانیم.

-از نظر تعداد گل زده که در مجموع چهار گل است، این تا به حال بهترین فصل تو بوده است. شرایطت تا به حال چطور بوده است؟ 

کانسلو: مردم به آمارها نگاه می‌کنند و فکر می‌کنم که من روزهای بهتری را هم در منچسترسیتی داشتم اما آمار و اعدادم چندان خوب نبود. من چندان به این موضوع فکر نمی‌کنم و فقط از هر بازی لذت می‌برم اما بله، فصل بسیار مثبتی داشتم و این در حالی است که به صورت تیمی تا به حال در مسیری که دوست داشتیم پیش نرفتیم. 

از جام حذفی کنار رفتیم و در سوپرجام شکست خوردیم اما هنوز در حال رقابت در لیگ هستیم، هرچند هشت امتیاز با رئال مادرید فاصله داریم و به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان که این باشگاه در چهار سال اخیر موفق به حضور در آن نشده بود صعود کردیم. این دورانی خاص برای من است چون همیشه طرفدار بارسلونا بودم. 

2003111

تمام اعضای خانواده من طرفدار بنفیکا هستند اما من همیشه علاقه زیادی به بارسلونا داشتم. اسطوره‌های من همگی اینجا بازی کردند. من سبک نگاه آنها به بازیکنان جوان را بسیار دوست دارم. آنها فرهنگ درخشانی دارند که من لذت زیادی از آن می‌برم.

-اگرچه تو از خودت راضی هستی اما شرایط ژوائو فلیکس اینطور نیست. او هنوز نتوانسته است در این تیم درخشان ظاهر شود. آیا توصیه‌ای برای او داری؟ 

کانسلو: بله، من سعی می‌کنم تجربیاتی که به خاطر بازی در چندین باشگاه به دست آوردم در اختیار او قرار دهم. امسال ژوائو را کمی بهتر شناختم. او بازیکنی بسیار سختکوش است و من هرگز انتظار چنین چیزی را نداشتم. گاهی بازیکنان استعداد بسیاری دارند اما تلاش زیادی نمی‌کنند ولی او برعکس است. 

1954586

ژوائو ویژگی‌هایی دارد که شما به ندرت در دیگر بازیکنان می‌بینید و در مسیر درستی هم قرار دارد. هر زمانی که وارد بازی می‌شود، جادوی لمس توپ و نشانه‌هایی از نبوغش را به نمایش می‌گذارد و این چیزی است که باعث می‌شود بازیکن خاصی در پرتغال و اسپانیا باشد. افراد زیادی هستند که دوستش دارند و افرادی هم از او بیزارند اما او بخشی از زندگی ماست. به خوبی فشار را مدیریت کرده و من تحت تاثیر کیفیت و شخصیتش هستم.

-اجازه بده به دو سال قبل و زمانی برگردیم که قراردادت را تا سال 2027 با منچسترسیتی تمدید کردی. هیچوقت فکر می‌کردی که دو بار متوالی با انتقال قرضی جدا شوی؟ 

کانسلو: نه، واقعا فکر نمی‎‌کردم اما در لحظه زندگی می‌کنم. اتفاقات خاصی باعث شد که سال گذشته به صورت قرضی راهی بایرن مونیخ شودم. هیچ حسرت و پشیمانی‌ای ندارم، حتی با این که منچسترسیتی فاتح لیگ قهرمانان شد. حس می‌کردم تصمیم درست را گرفتم که به باشگاهی رفتم که واقعا من را می‌خواست، حتی پیش از آن که قراردادم را تمدید کنم. 

1892253

بایرن باشگاهی بود که در عرض شش ماهی که آنجا بودم چیزهای بسیاری به من یاد داد. با بازیکنان بزرگی در آن باشگاه بودم و تیمی فوق العاده بود. سپس به بارسا آمدم، دستمزدم را کاهش دادم و حتی ذره‌ای از این کار ناراحت نیستم. این سومین باری است بود که قرار بود به بارسا بیایم و بالاخره این اتفاق افتاد.

-واکنشت به انتقادهای علنی پپ گواردیولا که مدعی شده بود کانسلو از این که هم تیمی‌هایش مانند ریکو لوئیس و ناتان آکه بازی می‌کنند ناراحت است چه بود؟ 

کانسلو: دروغ‌هایی مطرح شد! من هرگز هم تیمی بدی برای آنها نبودم و می‌تواند از ریکو یا آکه بپرسید. من هیچ احساس برتری یا پایین‌تر بودن از آنها نداشتم اما این نظر سرمربی بود...

-از این اظهارات علنی ناراحت شدی؟ 

کانسلو: من ماندم چون چنین حرف‌هایی درست نبود. فکر می‌کنم منچسترسیتی کمی نسبت به من قدرنشناس بودم چون در زمان حضورم در این تیم بازیکن بسیار مهمی برای آنها بودم. هرگز در تعهدم به این باشگاه و هواداران کوتاهی نکردم و همیشه با تمام وجود در زمین حاضر بودم. 

1885100

زمانی را به یاد دارم که به خانه‌ام حمله کردند و سرقتی صورت گرفته بود و من روز بعد در ورزشگاه امارات برابر آرسنال بازی کردم. این چیزهایی است که شما فراموش نمی‌کنید. من همسر و دخترم را در خانه تنها گذاشتم، در حالی که ترسیده بودند. مردم فقط این صحبت‌ها را به خاطر دارند چون آقای گواردیولا قدرت بیشتری نسبت به من دارد و وقتی حرفی می‌زند، من ترجیح می‌دهم حرفم را برای خودم نگه دارم. 

من ترجیح می‌دهم بدانم که در حال مطرح کردن حقیقت هستم و از کاری که انجام دادم راضی‌ام. من فردی صادق هستم که هرگز دروغ نمی‌گوید. زندگی ادامه دارد و من امیدوارم که همه چیز خوب پیش برود چون الان در حال لذت بردن از فوتبال و تیم هستم. سیتی همچنین مدعی اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان است.

-قدرنشناسی که به آن اشاره کردی دلیل این است که به صورت علنی فتح سه‌گانه توسط سیتی را جشن نگرفتی و در مراسم فدراسیون فوتبال پرتغالی برای ادای احترام به این افتخارات که روبن دیاز و برناردو سیلوا هم حضور داشتند حاضر نشدی؟

کانسلو: بله، من آدم ریاکاری نیستم. این جام‌هایی نیستند که برای من ارزش داشته باشند چون آنها را در خانه دارم. حال خوب دخترم، همسرم، پدرم و برادرم چیزی است که به دنبالش بودم. این بزرگترین دستاورد برای من است. جام‌ها از نظر ورزشی نتیجه تلاش هر روزه در طول فصل است. من در لیگ قهرمانان در مرحله گروهی حضور داشتم اما احساسم این نبود که قهرمان شدم! بنابراین، این ادای احترام از سوی فدراسیون پرتغال را هم نپذیرفتم.

2003361

-برناردو یا روبن سعی نکردند نظرت را عوض کنند؟

کانسلو: نه، چون آنها می‌دانستند که وقتی تصمیم را بگیرم، باید تا آخرش بروم.

-در ماه ژانویه به بایرن مونیخ رفتی. فکر می‌کردی در هفته آخر قهرمان شوید؟

کانسلو: این قهرمانی سخت‌تر از چیزی بود که تصور می‌کردم. فکر می‌کردم لیگ آلمان آسان‌تر باشد و بایرن تسلط بیشتری داشته باشد، خصوصا چون آنها 10 قهرمانی متوالی داشتند. شرایط در آخر فصل پیچیده شد چون دورتموند خیلی خوب کار کرد. من دوست نداشتم در لحظه آخر قهرمان شویم اما آنها بهتر از من با شرایط آشنایی داشتند. 

من افتخار بازی در این تیم که پر از استعداد است و خوشحالی به خاطر فتح جام با این باشگاه را داشتم. در ایتالیا، انگلیس و آلمان قهرمان شدم و دوست دارم که اینجا باشم و سال دیگر برای کسب عنوان قهرمانی در اسپانیا هم بجنگم.  

نظر شما