شناسهٔ خبر: 65843883 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئول غرفه انجمن فرانسه زبانان اهل بیت (ع) پاسخ می‌دهد؛

دولت فرانسه مانع فعالیت‌های قرآنی می‌شود؟ + فیلم

فقهی گفت: تا زمانی که وارد مسائل سیاسی نشویم، مشکلی در برگزاری فعالیت قرآنی در مساجد و حسینیه‌ها نداریم.

صاحب‌خبر -

میثم فقهی، مسئول غرفه انجمن فرانسه زبانان اهل بیت (ع) که در بخش بین‌المللِ سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور دارد، درباره اقدامات این موسسه در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی گفت: ما اخیراً یک موسسه قرآنی در فرانسه راه انداختیم. سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که در فرانسه موسسه آموزش قرآن برای اهل سنت زیاد است و چرا خودمان یک موسسه قرآنی نداشته باشیم؟! امسال یک موسسه قرآنی برای شیعیان در فرانسه راه انداختیم. در پاریس ۱۰ مرکز قرآنی برای شیعیان وجود دارد، که تا پیش از این آموزش‌های قرآنی را در آن مراکز می‌دادیم. 

فقهی در پاسخ به این سوال که چه شد علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی شدید؟ گفت: من در فرانسه به دنیا آمدم و ۳۰ سال در آنجا بزرگ شدم. الان هم بین کشور ایران و فرانسه در رفت‌وآمد هستم. ما در حسینیه‌ها و مساجد فرانسه فعال بودیم، ولی به این نتیجه رسیدیم که به اندازه کافی تجربه نداریم. به این فکر افتادیم از امکانات ایران استفاده کنیم، تا در فرانسه موسسه قرآنی راه بیندازیم.

مسئول غرفه انجمن فرانسه زبانان اهل بیت (ع) در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات دولت فرانسه پیرامون اسلام هراسی مانع فعالیت قرآنی شما می‌شود؟ توضیح داد: تا زمانی که وارد مسائل سیاسی نشویم، مشکلی نداریم. ما در حسینیه و مساجد فعالیت دینی خود را انجام می‌دهیم. تاحدودی دین در فرانسه مشکل ندارد. ما از ایران، لبنان و فرانسه سخنران دعوت می‌کنیم. 

<div id="video-display-embed-code_19103477"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8697283/19103477?width=300&height=40"></script></div>

وی در پاسخ به این سوال که موسسات قرآنی اهل سنت در کشور فرانسه چقدر است؟ گفت: تعداد موسسات زیاد است. از بین جمعیت ۶۵ میلیون نفری حدود هشت میلیون مسلمان در فرانسه هست اما اکثر آن‌ها از اهل سنت هستند. ما هم ارتباط خوبی با آن‌ها داریم. عرب‌ها اصطلاحی دارند که می‌گویند «وحدة وحدة إسلامیة». یعنی شیعه و سنی یکی است. 

فقهی درباره نقش برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دیپلماسی قرآنی بین کشور‌ها توضیح داد: همه دنیا در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمع شدند و ما با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم. از طرفی، ما باید نشان دهیم که شیعیان برای قرآن اهمیت قائل هستند. اهل سنت تصور می‌کند شیعیان اهل قرآن نیستند، ولی قرآن همه مسلمانان یکی است و در زمینه فعالیت‌های قرآنی قوی هستیم.

نظر شما