شناسهٔ خبر: 65842978 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اپل به ایجاد ننگ اجتماعی متهم شد

ایالات متحده، شرکت اپل را متهم کرده است که بازار گوشی‌های هوشمند را به انحصار خود درآورده و بازار رقابتی را نابود کرده است. ایالات متحده، شرکت اپل را متهم کرده است که بازار گوشی‌های هوشمند را به انحصار خود درآورده و بازار رقابتی را نابود کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ در این اقدام قانونی، وزارت دادگستری ادعا می‌کند که این شرکت از کنترل خود بر فروشگاه اپلیکیشن آیفون برای "قفل کردن" مشتریان سوء استفاده کرده است.

شرکت اپل به این که اقدامات غیرقانونی برای خنثی کردن برنامه‌هایی که به عنوان تهدید دیده می‌شوند و محصولات رقیب را کم‌تر جذاب م‌ کنند؛ متهم شده است؛ اپل قول داده که به شدت با این پرونده مبارزه کند و این ادعاها را رد می‌کند.

این شکایت گسترده که در دادگاه فدرال نیوجرسی همراه با دادستان‌های کل 16 ایالت ثبت شده است، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اپل است که در سال‌های اخیر از شکایات فزاینده در مورد شیوه‌های خود دفاع کرده است.

این شکایت همچنین بر روی نحوه برخورد اپل با پیام‌های ارسال شده از تلفن‌های رقیب تمرکز دارد و آن‌ها را با حباب‌های سبز متمایز می‌کند و فیلم‌ها و سایر ویژگی‌ها را محدود می‌کند.

این گزارش می‌گوید که اقدامات اپل "ننگ اجتماعی" ایجاد کرده است که به غول فناوری کمک کرده است تا کنترل خود را در بازار حفظ کند.

اپل از دادگاه خواست تا این شکایت را رد کند چون پیش‌بینی می‌کند این پرونده با شکست روبه‌رو می‌شود.

این سومین اقدام قانونی است که اپل از سال 2009 از سوی دولت ایالات متحده با آن روبه‌رو شده است و اولین چالش ضد اعتماد علیه این شرکت در دولت رئیس جمهور جو بایدن است و اگر دولت پرونده‌اش را ببرد، می‌‍تواند اپل را مجبور کند تا قراردادها و شیوه‌های فعلی خود را اصلاح کند یا حتی منجر به فروپاشی شرکت شود.

انتهای پیام/

نظر شما