شناسهٔ خبر: 65842472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۲ هزار مسافر در مدارس خراسان‌شمالی اسکان یافتند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۱۶۴ مسافر نوروزی از ۲۸ اسفندماه پارسال تاکنون در مدارس استان اسکان یافته و از خدمات آن بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مسافران نوروزی عبوری از این استان در قالب ۴۱۰ خانوار به مدارس مراجعه کرده و اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲ هزار و ۲۲۹ نفر روز خدمات به مسافران نوروزی داده شده است گفت: ۱۵۰ مدرسه استان با ۷۸۰ کلاس درس در رده های « الف»، «ب» در ۱۰ پایگاه شهرستانی برای پذیرش مسافران نوروزی آماده و تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: همچنین ۲ سالن ورزشی برای اسکان مسافران در شرایط اضطرار آماده و تجهیز شده است.

به گزارش ایرنا، کلاس های درس «الف» دارای یک تخته فرش، یک دستگاه یخچال، تلویزیون و وسایل گرمایشی به صورت اختصاصی بوده و حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی عمومی است، مدارس نوع «ب» نیز مدارسی هستند که هر کلاس درس تلویزیون و یخچال مجزا ندارد و طرح اسکان مسافران نوروزی تا ۱۲ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

استان خراسان شمالی در حد فاصل دو قطب سیاحتی و زیارتی، استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که در تعطیلات نوروز هر سال مسافران زیادی از این خطه گذر می کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

نظر شما