شناسهٔ خبر: 65838535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحویل مسکن مهر به مالکان پس از سالها مهمترین اقدام سال ۱۴۰۲ در پردیس

پردیس - ایرنا - شهرستان پردیس درسال گذشته تغییرات محسوسی داشت که بهره برداری از مسکن مهر و تحویل کلید آپارتمانهای به جامانده از سالهای قبل و دولتهای گذشته از اصلی ترین تحولات و اقدامات سال ۱۴۰۲ در این شهرستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از۴۰۰ هزار نفر با آب و هوای مطلوب کوهستانی در شرق استان تهران قرار دارد ، وجه تسمیه شهرپردیس نگین شرق استان تهران است.

بزرگترین مسکن مهر کشور با تعهد ساخت ۸۳ هزار واحد مسکونی در پردیس قرار دارد و شهر پردیس به دلیل موقعیت خاص در طی سال گذشته مورد بازدیدهای مکرر مسئولان کشوری و استانی به این شهرستان قرار گرفت که در طی هر بازدید تغییرات و تحولات مثبتی در این شهرستان شکل گرفت و موجبات توسعه بیش از پیش این شهر را رقم زد.

هفته گذشته در طی بازدید مهرداد بذر پاش وزیر راه وشهر سازی ۵هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی در فازهای جدید ۱۱،۸،۵،۹ افتتاح شد و کلید منزل یکی از مالکان به طور نمادین توسط وزیر راه وشهرسازی تقدیم شد.

در طی هفت ماه گذشته در نوبتی دیگر هفت هزار واحد دیگر به مالکان تحویل داده شده و از تعهد ساخت ۸۳ هزار واحد مسکونی تنها تحویل ۱۳ هزار واحد دیگر باقی مانده تا پرونده مسکن مهر پردیس به طور کامل بسته شود و مالکان پس از گذشت حدود ۱۲ سال بتوانند در واحدهای خود ساکن بشوند و از گرفتاری مستاجری خلاص شوند.

تحویل مسکن مهر به مالکان پس از سالها مهمترین اقدام سال ۱۴۰۲ در پردیس

پارک فناوری پردیس

شهر پردیس متشکل از ۱۱ فاز است و پارک فناوری پردیس که بزرگترین پارک فناوری کشور محسوب می شود در فاز ۶ شهر پردیس شهرپردیس قرار دارد.

تلاش برای بستر سازی توسعه نو آوری و سرمایه انسانی در این پارک یکی از اهداف مسئولان با توجه به برگزاری بیش از ۱۰ برنامه مستمر و رویداد در حوزه توسعه و نوآوری در این پارک فناور است.

برگزاری بیش از ۶ رویداد توانمند سازی در سال ۱۴۰۲، برگزاری بوت کمپ های تخصصی، برگزاری مسابقات تخصصی فناوری از دیگر برنامه های این معاونت برای رشد و توسعه نوآوری است.

برگزاری المپیک فناوری در دو حوزه فناورانه هوش مصنوعی و امنیت سایبری، برگزاری رویداد صدف جاب میت، بوت کمپ تخصصی مکانیک نیز در سالجاری برگزار شدند و در سال آینده در ۵حوزه هوش مصنوعی ، امنیت سایبری ، برنامه نویسی، رباتیک و بهپاد برگزار خواهد شد.

با هدف معرفی توانمندی های شرکت های عضوپارک فناوری پردیس در حوزه سلاما حضور وزاری بهداشت ، صمت، و معاون علمی، فناوری، اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور رویداد صنعت دنش بنیان برگزار شد.سرانه فضای سبز برای هر شهروند پردیسی ۲۵ متر مربع است و بنا به گفته شهردار برنامه ریزی شده تا با ایجاد بوستانهای جدید در فازهای ۸ و ۱۱ مسکن مهر پردیس این سرانه همگام با رشد جمعیت که رشدی سریع و پیشرو نسبت به سایر شهرهای استان تهران است را رقم بزنند تا شهروندان بتوانند از فضای سبز شهر بهره مند شوند و رشد جمعیت از سرانه فضای سبز شهر بیشتر نباشد.

لکه های صنعتی

شهر پردیس دارای ۵ لکه صنعتی کمرد، جاجرود، بومهن، تپه سیف و سیاهسنگ است که پس از گذشت سالها هنوز به ناحیه صنعتی تبدیل نشدند تا از مزایای نواحی صنعتی همچون سایر شهرهای کشور بهره مند بشوند با تلاش مسئولان ساماندهی لکه صنعتی سیاهسنگ به شهرداری پردیس و ساماندهی لکه صنعتی بومهن به شهرداری بومهن واگذار شده تا با ساماندهی و تشکیل شرکت صنعتی به نواحی صنعتی تبدیل بشوند.

تحویل مسکن مهر به مالکان پس از سالها مهمترین اقدام سال ۱۴۰۲ در پردیس

۸۵ درصد از مساحت شهر پردیس بر طبق قانونی که در طی دهه ۵۰ تصویب شده بود در نواحی زیست محیطی قرار گرفته و این قرار گیری مشکلات زیادی را برای شهرستان به ویژه نواحی صنعتی ایجاد کرده وامکان رشد وتوسعه ندارند.

مسئولان پی گیر رفع این مشکل هستند و تاکنون اقداماتی انجام شده اما نتیجه بخش نبوده و صنعتگران همچنان درگیر مشکل نواحی صنعتی برای توسعه کار خود هستند.

آزاد راه تهران- پردیس

آزاد راه تهران- پردیس در نزدیکی شهر پردیس قرار دارد، ساکنان شهر پردیس با پرداخت روزانه عوارض مشکل دارند و خواهان در نظر گرفتن تسهیلاتی برای ساکنان هستند که به دلیل اینکه آزاد راه در اختیار شرکت خصوصی است این مطالبه همچنان بی پاسخ مانده است و به تازگی مقرر شده تا پرداخت نقدی عوارض آزاد راه تهران- پردیس همچون سایر آزاد راههای کشور حذف شود و پرداخت الکترونیکی جایگزین بشود.

در انتخابات اخیر سرمای هوا مانع از حضور پر شور شهروندان پردیسی نشد، شهرستان پردیس به دلیل نداشتن نماینده مستقل حوزه فرعی انتخابیه بود، شهروندان خواهان تخصیص نماینده مستقل به شهر پردیس هستند در حال حاضر۳۰ نماینده مجلس در حوزه های انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس هستند و حضور یک نماینده مستقل راهگشای بسیاری از مشکلات شهر جدید پردیس خواهد بود.

دهه مبارک فجر امسال ۶۵ طرح عمرانی افتتاح شد

در دهه مبارک فجر امسال ۶۵ طرح عمرانی با اعتبار ۴ هزار میلیارد به بهره برداری رسید که مهم ترین آنها تصفیه خانه فاضلاب اضطراری بود و کلنگ زنی آرامستان که به دلیل برف و برودت هوا به سال جدید موکول شد از طرح های مهم ایام الله دهه فجر امسال بود.

شهر پردیس به دلیل نداشتن بیمارستان و آرامستان به شهری معروف شده بود که درآن تولد و فوتی اتفاق نمی افتد که با تلاش مسئولان باز گشایی بیمارستان الغدیر بومهن و کلنگ زنی آرامستان موجب شد تا در پردیس هم تولد و فوت همچون سایر شهرهای استان تهران وکشور اتفاق بیفتد.

تحویل مسکن مهر به مالکان پس از سالها مهمترین اقدام سال ۱۴۰۲ در پردیس

شهدای گمنام

۱۲ شهید گمنام خاک این شهر را با حضور خود معطر کردند و بلند ترین برج پرچمی شرق استان تهران توسط شهرداری پردیس با مدیریت رضا کارخانه در محل نورالشهدای شهر پردیس نصب شده است.

در هفته منابع طبیعی ۶ هزار اصله نهال توسط شهرداری بومهن به شهروندان در راستای توسعه سرانه فضای سبز در این شهر تاریخی اهدا شد.

عبدالله میرزایی شهردار جدید بومهن توسعه خدمات در محله های کم برخوردار مانند ازون تپه و ترک آباد را در دستور کار خود قرار داده است.

بازگشت شورای اسلامی شهر بومهن

بازگشت شورای اسلامی شهر بومهن پس از دو سال یکی دیگر از اتفاقات سال جاری بود و علیرضا فخاری استاندار تهران خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر گفت: این شورا دو سال برای فعالیت و خدمت رسانی به شهروندان فرصت دارد.

برگزاری میز خدمت در مناطق محروم شهر بومهن یکی از خدماتی است که در دوره های مختلف و در مناطق محروم شهر بومهن برای خدمات رسانی به شهروندان برپا می شود .

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما