شناسهٔ خبر: 65823046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور خواهد بود

قزوین- امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است، گفت: امروز روز شوق، امید و حرکت است و مسوولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با دعوت مردم به تقوا اظهار کرد: سفارش یکدیگر به کارهای خوب در ماه رمضان اثر و ثوابش خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه صله رحم، و ارتباط برقرار کردن با قرآن از کارهای مهم این ماه است، افزود: باید در ماه رمضان تلاش کنیم تا صله رحم و ارتباطات انسانی شکل بگیرد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: تلاش برای نفع رساندن به یکدیگر و ایجاد ارتباط بین مردم و به سراغ دوستان فراموش شده رفتن به معنای سفارش کردن به تقوا است.

وی با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) تاکید کرد: از نظر امام حسن مجتبی (ع) انبار کردن مال نه هنر است و نه به درد دنیا و آخرت ما می‌خورد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه موفقیت‌های کشور در سایه حضور مردم بدست آمده است، تصریح کرد: در طول انقلاب در هر صحنه‌ای که مردم حضور داشته‌اند موفق بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقاومت اسلامی به معنای قیام مردمی است، اضافه کرد:
در عرصه مقاومت در برابر سلطه نیز در میدانی همچون غزه با حضور مردم شاهد پیروزی برابر نظام سلطه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید به آینده امیدوار بود و نگاهی خوشبینانه داشت، اضافه کرد: در مقابل این دشمنان تمام تلاش خود را برای ایجاد یاس و ناامیدی به کار بسته‌اند.

وی با بیان اینکه تنها شیطان می‌گوید شما هیچ نیستید، هیچ چیزی ندارید، به جایی هم نمی‌رسید، ادامه داد: آمریکا، انگلیس، صهیونیست‌ها و منافقین، همه‌شان این حرف‌های شیطان را تکرار می‌کنند اما خدا چیز دیگری می‌گوید، خدا می‌خواهد مغفرت، فضل و برکاتش را به ما بدهد، ما باید خدایی فکر کنیم، شیطانی فکر نکنیم، بنابراین باید امیدوار باشیم.

آیت‌الله عابدینی بابیان اینکه مسیر تند و سخت را طی کرده و به قله پیشرفت و پیروزی نزدیک شده‌ایم، عنوان کرد: امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست، بلکه روز شوق، امید و حرکت است و مسؤولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.

وی در پایان یادآور شد: خدای متعال در آیه ۹ سوره قاف فرموده «وَنَزَّلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً مُبَارَکًا فَأَنْبَتْنَا بِهِ جَنَّاتٍ وَحَبَّ الْحَصِیدِ»، خدای متعال می‌فرماید ما از آسمان آبی با برکت برای شما نازل می‌کنیم تا با آن درختان و باغ‌ها شکل بگیرند، دانه‌ها که خوراک آدم‌ها و دام هاست برویند، خدا می‌گوید ما آب را می‌فرستیم، شما هم قدر این برکت را بدانید، اسراف و بریز و بپاش نکنید.

نظر شما