شناسهٔ خبر: 65822117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه شیراز: اتحاد و همدلی برای تحقق شعار سال

برای ایجاد تحول همه باید مشارکت داشته باشیم و دیگران را هم تشویق به مشارکت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با بیان اینکه دولت سیزدهم از ابتدای شروع فعالیت به دنبال حل مسائل کشور بوده گفت: پیش برد کار‌ها و برنامه‌ها بدون کمک مردم ممکن نیست و همه باید دولت را در حل مسائل و مشکلات کشور یاری کنیم.
آیت الله لطف الله دژکام گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که برای حل مسائل کشور باید در نظام اداری تحول رخ دهد، یعنی ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداری و حکمرانی کشور لازم است.
امام جمعه شیراز گفت: چنین تحولی باید رخ دهد در غیر این صورت پیشرفتی حاصل نخواهد شد چرا که بدنه اداری نمی‌تواند مشکلات و چالش‌های مذکور را حل کند.
خطیب جمعه شیراز افزود: برای تحقق این امر، دولت سند تحول دولت مردمی برای ایران قوی را تهیه کرده و همه دلسوزان و علاقه‌مندان به کشور و شهدا باید دولت را یاری کنند تا این سند را عملیاتی کند و برنامه‌های خود را پیش ببرد.
به گفته او: شعار امسال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» هم در همین راستاست و برای ایجاد تحول همه باید مشارکت داشته باشیم و دیگران را هم تشویق به مشارکت کنیم تا به ویژه در اقتصاد، تولید و بخش فرهنگی این تحول شکل گیرد.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در ادامه به چالش‌های پیش روی کشور اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ما با هفت چالش اساسی در کشور مواجه هستیم که شامل تولید، اشتغال، بیمه و تامین اجتماعی، مسکن، عدالت اقتصادی، سبک زندگی اجتماعی و ناکارآمدی نظام اداری می‌شود.

آیت الله دژکام افزود: در تمام جلسات و نشست‌ها در خصوص این چالش‌ها سخن بسیار گفته می‌شود، اما با تکرار کردن آنها و شکوه و گلایه و شکایت این چالش‌ها رفع نمی‌شود.
او گفت: برخی جریان‌های سیاسی ما را به سمت دست به دامن آمریکا شدن سوق می‌دهند، مسیری که هرچه در آن پیش برویم شرایط بدتر می‌شود، باید دست از رفتار‌های ساده پندارانه برداریم و به دنبال راهکار بگردیم.
امام جمعه شیراز افزود: اینجاست که می‌گوییم دانشگاه و حوزه باید میدان داری کنند و راهکار ارائه دهند چرا که این انتظار و توقع مردم از این اقشار است.

<div id="video-display-embed-code_10932082"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4188316/10932082?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما