شناسهٔ خبر: 65821848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا گزارش می‌دهد؛

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای سرقت فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

تهران-ایرنا-«خروج غیرقانونی و مفقود شدن فرش‌های نفیس دستباف کاخ سعدآباد» و «احتمال استرداد اعضای شاخص گروهک منافقین با توجه به تزلزل جایگاه و پایگاه آنها در بین کشورهای حامی این فرقه در غرب» از پرسروصداترین اخباری بود که در خرداد ۱۴۰۲ در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شد و بازتاب‌های فراوانی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، در سالی که گذشت، دولت سیزدهم نشان داد در همه حالات و اتفاقات اعم از سختی و خوشی در کنار مردم بوده و علی رغم بسیاری از تبلیغات مسمومی که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج‌نشین و دنباله‌های آنها در داخل به جامعه تزریق و القا می کردند که نفس حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله یا سیل زده یا بحرانی و امنیتی را به حاشیه بکشانند، رئیس دولت و اعضای کابینه سیزدهم از موضع خود مبنی بر افزایش ارتباط حضوری با مردم کوتاه نیامدند و همواره مشی همراهی با همه اقشار جامعه را حفظ کردند. سیاستی که بارها مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و یکی از محسنات دولت کنونی را ارتباط بی پرده و رو در رو با مردم ذکر کرده اند.

سال ۱۴۰۲ مثل همه‌ی سال‌های دیگر زندگی، انباشته بود از شیرینی‌ها و تلخی‌ها، از خواسته‌ها و ناخواسته‌ها. در مسائل داخلی کشور پیشرفتهای چشمگیر علمی، پیشرفتهای فنّاوری، تولیدات زیربنایی انجام گرفت، که در زمره شیرینی‌ها و خبرهای خوش بود. حضور حماسی مردم در اجتماعات روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاری امن این تظاهرات بزرگ، برگزاری امن و سالم انتخابات آخر سال و حضورهای مردمی دیگر، جزو خبرهای خوش و خواسته‌های شیرین سال گذشته بود. حادثه‌ی تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان در اواخر سال، حوادثی که برای مأموران امنیّت و حافظان امنیّت در طول این ماه‌ها اتّفاق افتاد، جزو حوادث تلخ بود و تلخ‌تر از همه حادثه‌ی غزّه بود که جزو مسائل مهمّ بین‌المللی است.

دولت مردمی در مسیر عبور از وضعیت شکننده و نامتعادل کشور در سال ۱۴۰۰، با شروع فعالیت خود، ضمن تلاش برای ایجاد تعاملی سازنده با سه عنصر اصلی حکمرانی (دولت، مردم و نهادهای مردمی)، فراهم سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم به منظور تحول و پیشرفت در همه ی زمینه های اقتصادی، سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یک هدف چند لایه و گام به گام و مبتنی بر سیاست های بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و سند تحول دولت مردمی در دستور کار خود قرار داد.

در عرصه اقتصادی نیز که دشمن شمشیر را از رو بسته و به جنگ با ملت ایران برخاسته، دولت سیزدهم علی رغم تمام بحران آفرینی های دشمنان از جمله تلاش برای ایجاد بی اعتمادی در بازار ارز توانست رشد نقدینگی را از کانال ۴۳ به ۲۵ درصد کاهش دهد؛ تورم نقطه به نقطه را از کانال بالای ۵۰ به ۳۵ درصد برساند؛ آمار بیکاری برای نخستین بار به کانال ۷ درصدسقوط کرد؛ واردات کالاهای اساسی را به شدت کاهش داده و با افزایش حداکثری نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی که در تمام سال های گذشته بی نظیر بود، یک بار برای همیشه از قاچاق محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه به میزان بسیار زیادی بکاهد. اوضاع دارو ساماندهی شد و مشکلی از نظر تأمین برخی داروهای خاص و همچنین انسولین که از اصلی ترین اقلام دارویی بود، ایجاد نشد.

همه اینها به خاطر تلاش های دولت سیزدهم در افزایش انگیزه و امیدآفرینی برای جامعه ای است که می خواهد بعد از بیش از یک دهه بی عملی یا ترک فعل از سوی برخی مسئولان دولت های گذشته، روی آرامش در معیشت ببیند.

در ادامه مروری خواهیم کرد بر آنچه در خرداد ۱۴۰۲ در حوزه دولت رخ داده است؛

۱ خرداد

وزیر کشور: دو کمیته مجزا در حال تحقیق درباره ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ هستند

احمد وحیدی درباره دستور آیت الله رئیسی درباره تشکیل کمیته رسیدگی به ناآرامی های سال گذشته اظهار کرد: کمیته‌ای که رئیس جمهور دستور تشکیل آن را صادر کرده در جای خود در حال انجام اقدامات لازم است. البته وزارت کشور نیز کمیته دیگری در این زمینه تشکیل داده که وظیفه آن بررسی اتفاقات رخ داده در پاییز ۱۴۰۱ است.

قانون تمدید موافقت‌نامه تشکیل منطقه آزاد تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا ابلاغ شد

رئیس جمهور قانون سند الحاقی (پروتکل) تمدید موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو را ابلاغ کرد.

شمخانی از شورای عالی امنیت ملی رفت/ احمدیان با حکم رئیس جمهور دبیر شعام شد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

با اتمام دوره فعالیت ۱۰ ساله دریادار علی شمخانی در شعام، دریادار «علی اکبر احمدیان» با حکم رئیس جمهور به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.

پیام رئیس «شاک» به دبیر جدید «شعام»

وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور، انتصاب سردار «علی‌اکبر احمدیان» به دبیری شورای عالی امنیت ملی را تبریک گفت و نوشت: رجای واثق دارم در عبور از پیچ تاریخی تحولات پرشتاب بین الملل، حضور شخصیتی آگاه و صاحب‌نظر در حوزه‌های امنیتی و راهبردی و مقابله با جنگ‌های ترکیبی، نقش بی‌بدیل در تقویت امنیت ملی ایران دارد.

انتصاب علی اکبر احمدیان به نمایندگی رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل ۱۷۶ قانون اساسی با صدور حکمی آقای علی اکبر احمدیان را به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملّی منصوب کردند.

شمخانی با حکم آیت‌الله خامنه‌ای مشاور سیاسی رهبر انقلاب شد

امیر دریابان علی شمخانی با حکم رهبر معظم انقلاب، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور سیاسی رهبری شد.

وزیر کشور: تامین آرامش زائران مهم‌ترین اولویت اربعین ۱۴۰۲ است

وزیر کشور گفت: تامین آرامش خاطر و ایمنی سفر، مهم‌ترین اولویت ستاد اربعین کشور برای سال ۱۴۰۲ است.

دیدار مخبر با دختران به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر/ تاکید معاون اول رئیس جمهور بر پرهیز از افراط و تفریط در نگاه به جایگاه زنان و دختران

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با ۲۱ نفر از دختران نوجوان فعال اجتماعی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: دختران نباید از فعالیت‌های اجتماعی محروم باشند اما از طرف دیگر نباید که زن مثل یک کالای مصرفی در جامعه مورد سوء استفاده قرار گیرد و کرامت، عزت و هویت انسانی او خدشه دار شود.

سلاجقه: رییس جمهور شخصا پیگیر حق‌آبه هیرمند است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری حق‌آبه هیرمند اظهار کرد: ریاست جمهوری شخصا به این موضوع ورود کرده و امروز هم نشستی با مجموعه طالبان برگزار شد.

حسینی: بنزین و آرد گران نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بنزین و آرد گران نخواهد شد و کسانی که آن را برای جلوگیری از قاچاق توصیه می‌کنند به دنبال راهکارهای دیگری باشند.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه عازم اندونزی شد

رییس‌ جمهور اسلامی‌ ایران در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» همتای اندونزی خود عازم جاکارتا شد. این دوازدهمین سفر خارجی آیت الله رئیسی بود.

منصوری: سفرهای استانی، میانبر خدمت‌رسانی به مردم است

معاون اجرایی رئیس جمهور در یکی از نشست های بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان ها، سفرهای استانی رئیس‌جمهور را میانبر خدمت‌رسانی به مردم دانست.

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به جاکارتا: همکاری با کشورهای همسو جزو سیاست همسایگی دولت است

رئیس جمهور پیش از سفر به اندونزی در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران سطح روابط اقتصادی و تجاری تهران - جاکارتا را قابل توجه ولی غیر قابل قبول دانست و با تاکید بر ارتقای آن گفت: همکاری با کشورهای همسو جزو سیاست همسایگی دولت سیزدهم است.

۲ خرداد

آیت الله رئیسی وارد جاکارتا شد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» همتای خود به اندونزی سفر کرده بود، بامداد ۲ خرداد وارد فرودگاه جاکارتا شده است.

استقبال رسمی از رئیس جمهور ایران در قلب جاکارتا/ شلیک ۲۱ گلوله توپ به افتخار رئیسی در مِرداکا

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور اندونزی در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور به‌صورت رسمی از رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

امضای ۱۱ سند همکاری میان ایران و اندونزی با حضور رؤسای جمهور دو کشور

مقامات عالی رتبه ایران و اندونزی با حضور رؤسای جمهور دو کشور در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی ۱۱ سند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی، لغو روادید، مبادلات فرهنگی، همکاری نظارتی بر تولید فرآورده‌ای دارویی، همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری و نوآوری و همکاری دو جانبه در زمینه نفت و گاز از جمله اسناد همکاری امضا شده میان وزرای امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون وزیر صمت با همتایان اندونزیایی بود.

وحیدی: اتباع با تشکیل سازمان امور مهاجرین ساماندهی می‌شوند

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ساماندهی اتباع در دستور کار قرار دارد، گفت: اولویت برنامه دولت سیزدهم تشکیل سازمان امور مهاجرین است.

آیت‌الله رئیسی در جمع مردم اندونزی در مرکز اسلامی جاکارتا: دوران یکه‌تازی آمریکا و نظام سلطه به پایان رسیده است

رئیس جمهور با بیان اینکه با برآمدن قدرتهای نوظهور دوران یکه‌تازی آمریکا و نظام سلطه به پایان رسیده است، دلیل مخالفت‌ها با ایران را به دلیل دانست که جمهوری اسلامی نمی‌خواهد زیر بار نظام سلطه برود.

آیت‌الله رئیسی در دیدار رئیس مجلس نمایندگان اندونزی: توسعه روابط تهران- جاکاراتا به نفع مردم منطقه است

رئیس جمهور با قدردانی از مواضع اندونزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و افغانستان، توسعه روابط را در راستای تامین منافع دو کشور، مردم منطقه و مسلمانان دانست.

آیت‌الله رئیسی در دیدار رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی: ایران «تهدیدات» نظام سلطه را به «فرصت» تبدیل کرد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس‌جمهور گفت: ملت بزرگ ایران با اتکا به اسلام و ایمان به استقلال، نه تنها تسلیم این فشارها نشد، بلکه از این تهدیدات برای خود فرصت ساخت و پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه‌های مختلف گواه این موفقیت است.

آیت‌الله رئیسی در اجتماع پرشور شیعیان اندونزی: شرایط جهان به نفع مقاومت در برابر دشمنان جهان اسلام در حال تغییر است

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس‌جمهور در سفر به اندونزی در اجتماع پرشور شیعیان این کشور در مرکز اسلامی جاکارتا گفت: امروز شرایط جهان به نفع مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان جهان اسلام در حال تغییر است و به برکت خون مطهر شهدای نهضت جهانی اسلام جهل و ناآگاهی از جوامع مسلمین در حال برچیده شدن است و روز به روز مقاومت و حق‌خواهی قوی‌تر و دشمنان اسلام ضعیف‌تر خواهند شد.

۳ خرداد

آیت الله رئیسی در جمع نمازگزاران اندونزیایی: دشمن به دنبال ایران‌هراسی در میان مسلمانان است

رئیس جمهور در سفر به اندونزی با حضور در مسجد استقلال این کشور، ضمن اقامه نماز جماعت ظهر با بیان اینکه دشمن به دنبال اسلام‌هراسی در دنیا و ایران‌هراسی در میان مسلمانان است، گفت: آنها می‌خواهند با فضاسازی رسانه‌ای و با تکیه بر قدرت امپراطوری رسانه‌ای، جاهلیت مدرن را حاکم کرده و امکان تحلیل را از جوان‌های ما بگیرند.

آیت الله رئیسی در دیدار با دبیرکل آ سه آن: گسترش همکاری‌های ایران و اتحادیه آسه‌آن باید با جدیت پیگیری شود

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور در جریان سفر به اندونزی در دیدار با «کائو کیم هورن» دبیر کل اتحادیه «آ سه آن» به عنوان مهمترین اتحادیه اقتصادی جنوب شرق آسیا بر ضرورت پیگیری جدی اهداف تعیین شده برای گسترش همکاری‌ها میان اتحادیه «آ سه آن» و ایران تاکید کرد.

گزارش اسماعیلی از میزان فروش کتاب در نمایشگاه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار جلد کتاب در بخش حضوری و از طریق سامانه مجازی فروخته شد.

وی با اشاره به مجموع فروش بیش از ۴۰۱ میلیارد تومانی سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران که در تمامی بخش ها ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد عنوان کرد: برخی روزها بیش از یک میلیون نفر و در مجموع هفت میلیون نفر از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: شناورهای ارتقا یافته تحویل نیروهای مسلح می‌شود/ امنیت شرق کشور تامین است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره ساخت ناوشکن‌هایی شبیه به ناوشکن دنا در آینده گفت: تحویل شناورهایی با توانمندی‌های بالاتر به نیروهای مسلح در آینده ادامه می یابد.

واکنش اسلامی به ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر ساخت سایت جدید هسته‌ای در کوه‌های زاگرس

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به ادعای رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر ایجاد سایت جدید هسته‌ای گفت: فعالیت های ایران مطابق با موازین آژانس بین المللی انرژی اتمی و پادمان است.

خاندوزی: بانک مرکزی مکلف به تسویه‌های ارزی غیر از روش‌های مبتنی بر سوئیفت شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت، بانک مرکزی را مکلف کرد تا با روش‌های غیر متکی بر سوئیفت نسبت به تسویه‌های مالی و بانکی با شرکای اقتصادی کشور اقدام کند.

مرتضوی: توسعه کالابرگ الکترونیک دنبال می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌دنبال توسعه بحث کالابرگ الکترونیک هستیم تا هم بتوانیم به مهار تورم کمک و مشوق‌ها را اعمال کنیم.

سلاجقه: در پیگیری حقوقی حقابه هیرمند ملاحظه همسایگی را کردیم

رئیس سازمان‌ محیط زیست با بیان اینکه افغانستان در قالب معاهده بین‌ المللی مکلف است حقابه هیرمند را به ایران سرازیر کند، گفت: حق ایران در مجامع حقوقی بین المللی قابل پیگیری است اما به‌دلیل همسایگی تلاش داریم موضوع از طریق مذاکره حل و فصل شود.

مخبر: مصمم هستیم موضوع حقابه ایران از هیرمند را حل کنیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: کشور مصمم است حقابه ایران از رود هیرمند را حل کند.

بهادری‌جهرمی: نرخ تسعیر ارز توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود/ نخر تعیین شده به قوت خود باقی است

سخنگوی دولت درباره نامه ارزی رئیس مجلس به رئیس جمهور گفت: طبق قانون بانک مرکزی مسئول تعیین نرخ تسعیر ارز خواهد بود و نرخ ارزی که این بانک تعیین کرده به قوت خود باقی است.

دهقان: افغانستان باید به معاهده هیرمند پایبند باشد

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: ایران خود را پایبند به معاهده حقابه هیرمند می داند و مسئولان افغانستان نیز پایبندی خود به این معاهده را اعلام کردند.

وحیدی: با عاملان و حامیان حادثه تروریستی سراوان قاطعانه برخورد می‌شود

وزیر کشور حادثه تروریستی سراوان را یک اقدام جنایتکارانه خواند و گفت: برخورد جدی و قاطع با عاملان، حامیان و مشوقان صورت می‌گیرد.

مخبر در پنجاه و یکمین جلسه هیأت مدیره اتحادیه پایاپای آسیا در تهران: زنگ خطر تضعیف سلطه دلار برای آمریکا به صدا در آمده است

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

معاون اول رئیس جمهور در پنجاه و یکمین جلسه هیأت مدیره اتحادیه پایاپای آسیا با بیان اینکه زنگ خطر تضعیف دلار برای آمریکا به صدا درآمده است، عزم راسخ اعضا برای ایجاد فصل جدیدی از روابط اقتصادی و تعاملات مالی و تجاری را ستود و از هیات مدیره اتحادیه پایاپای آسیایی خواست در زمینه توسعه ارز دیجیتال مشترک، عملیاتی‌سازی سامانه پیام‌رسان بانکی اختصاصی، تشکیل سبد ارزی محلی و گسترش تعداد اعضای اتحادیه اقدام کنند.

مخبر: نقشه راه اقتصادی کشور متناسب با توسعه دیپلماسی به‌روزرسانی شود

معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیات وزیران به ریاست محمد مخبر در غیاب آیت الله رئیسی که در سفر اندونزی به سر می برد گفت: نقشه راه اقتصادی کشور باید متناسب با توسعه دیپلماسی و شرایط بین‌المللی به‌روزرسانی شود زیرا نمی‌توان نقشه‌ای ثابت برای تجارت و اقتصاد کشور تدوین کرد.

آیت‌الله رئیسی پس از سفری ۲ روزه به اندونزی به تهران بازگشت

رئیس جمهور که به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی به این کشور سفر کرده بود، شامگاه ۳ خرداد به تهران بازگشت.

آیت‌الله رئیسی در فرودگاه مهرآباد: سیاست ایران چندجانبه‌گرایی اقتصادی و همکاری با قدرتهای نوظهور است

رئیس‌جمهور در بازگشت از سفر ۲ روزه به اندونزی در پاویون فرودگاه مهرآباد سیاست ایران را همگرایی و چندجانبه‌گرایی اقتصادی، همکاری جامع و متوازن با قدرتهای نوظهور آسیایی چون چین، هند و اندونزی دانست.

۴ خرداد

حسینی در دانشگاه فرهنگیان: کسانی که دَم از ملی گرایی می‌زنند در زمان جنگ میدان را خالی کردند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برخی از سیاسیون و کسانی که دَم از ملی گرایی و وطن پرستی می‌زنند در زمان جنگ و سختی میدان را خالی کرده و در خارج از کشور یا داخل در گوشه امنی جا گرفتند.

محسن رضایی: ۳ سند راهبردی اقتصاد دولت سیزدهم در کشور ماندگار می‌شود

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: برای تحول ساختار بودجه، نظام بانکی و سرمایه گذاری، تولید و اشتغال سه سند راهبردی در دولت تهیه شده و به تایید مقام معظم رهبری خواهد رسید تا با تغییر دولت‌ها در کشور ماندگار شود.

امیرعبداللهیان: هیات حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم

وزیر امور خارجه در دیدار مقامات وزارت خارجه و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با حجت الاسلام و المسلمین «سید حسن خمینی» در حرم امام خمینی (ره) تصریح کرد: هیات حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی شناسیم و بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید داریم زیرا طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است نه همه آن.

سخنگوی دولت: خلق پول بی‌رویه برخی بانک‌های خصوصی از علل تورم است

سخنگو و دبیر هیأت دولت در نشست هم‌اندیشی با جمعی از استادان دانشگاه تهران وضعیت کلان تغییرات در نظم بین‌الملل را تشریح کرد و یکی از ریشه‌های تورم در جامعه را اضافه برداشت و خلق پول بی‌رویه و غیرقانونی برخی بانک‌های خصوصی دانست و گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه مدون و دقیقی برای برخورد و تعیین تکلیف آنها در سال ۱۴۰۲ تهیه و تدوین کرده است.

مخبر: دستگاه‌های اجرایی در اولویت‌بندی ثبت سفارش و تخصیص ارز اهتمام کنند

معاون اول رئیس جمهور در سومین جلسه شورای اقتصاد بر ضرورت مدیریت دقیق منابع و مصارف ارزی کشور از سوی بانک مرکزی تاکید و دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد تا نسبت به اولویت‌بندی در ثبت سفارش و درخواست ارز اهتمام جدی داشته باشند و مدیریت دقیق نسبت به ثبت سفارش‌ها و نظارت دقیق و مستمر در این خصوص را امری ضروری دانست.

محسن رضایی: جنگ امروز در فضای مجازی است

معاون اقتصادی رییس جمهور در جمع ۲۰۰ نفر از جانبازان شیمیایی کشور گفت: کارهایی علیه جوانان ما صورت می‌گیرد و دشمن به دنبال تضعیف ایمان آنان از بین بردن اعتمادشان است و این اقدام، هیچ تفاوتی با محاصره آبادان و اشغال خرمشهر ندارد و جنگ در فضای مجازی است.

آیت الله رئیسی: اشتغال اولویت اصلی کشور و ماموریت جدی دولتمردان است

رئیس جمهور در چهارمین جلسه شورای‌عالی اشتغال در دولت سیزدهم اشتغال را اولویت اصلی کشور و مأموریت جدی دولتمردان برشمرد و به همه دستگاه‌ها در جهت ایجاد اشتغال‌ پایدار و کاهش بیکاری در کشور تأکید کرد.

سید محمد حسینی در نمایشگاه کار دانشگاه تهران: دولت از پیشنهاد دانشگاهیان برای تدوین سند تحول و برنامه توسعه استقبال می‌کند

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: دولت پیشنهاد و ایده‌های دانشگاهیان در تدوین برنامه‌های مختلف از جمله سند تحول و برنامه هفتم توسعه استقبال کرده است و در اقتصاد دیجیتال نیازمند حمایت دانشگاه‌ها هستیم.

۵ خرداد

سید محمد حسینی: بازگرداندن آموزش و پرورش به مسیر اصلی خود از اهداف دولت است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت به‌دنبال تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت و بازگرداندن آموزش و پرورش به مسیر اصلی است.

۶ خرداد

اختیارات بانک مرکزی با موافقت سران قوا برای تعیین تکلیف موسسات مالی یکسال تمدید شد

شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تمدید یک ساله اختیارات بانک مرکزی برای تعیین تکلیف برخی موسسات مالی و اختیارات این بانک برای مدیریت نوسانات بازار ارز موافقت کرد.

حسینی: راهپیمایی اربعین جاذبه و اشتیاق به اسلام را در دل ملت‌ها افزایش داده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اگر غربی‌ها و گروههایی مانند داعش با اقدامات ضدانسانی خود بدنبال ایجاد انزجار از اسلام هستند، راهپیمایی اربعین در دل ملت‌ها، جاذبه و اشتیاق به اسلام را افزایش داده است.

دهقان: آزادی دیپلمات ایرانی شکست و رسوایی منافقین بود

معاون حقوقی رئیس‌جمهور آزادی دیپلمات کشورمان از زندان بلژیک را موفقیت مهم ایران و شکست و رسوایی منافقین دانست.

بهادری جهرمی: مصوبه نرخ تسعیر ارز مغایرتی با قوانین مصوب مجلس ندارد

سخنگو و دبیر هیات دولت گفت: اجرای قانون و رفتار قانونمند از افتخارات این دولت است و مصوبه دولت در خصوص نرخ تسعیر ارز جهت محاسبه خوراک و محصولات شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی هم در چارچوب قانون تنظیم شده و مغایرتی با قوانین مصوب مجلس ندارد.

آیت‌الله رئیسی در دیدار دبیرکل اوپک: اعضای اوپک با تقویت انسجام مانع تفرقه‌افکنی غربی‌ها شوند

رئیس جمهور در دیدار «هیثم الغیص» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: برخی کشورهای غربی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در میان کشورهای عضو اوپک هستند که در مقابل اعضای اوپک باید با تقویت انسجام میان خود مانع تحقق این اهداف شوند.

مخبر در گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور: دیپلماسی فعال و توسعه روابط اقتصادی نقطه قوت دولت سیزدهم است

معاون اول رئیس جمهور در گردهمایی سفرا، روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور که با حضور مسوولان وزارت امور خارجه و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد دیپلماسی فعال و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای جهان را نقطه قوت دولت سیزدهم خواند و از سفارتخانه ها و سفرای کشورمان به عنوان ابزار اصلی و مهم در راستای جهش اساسی اقتصادی کشور یاد کرد.

خزعلی: دولت در لایحه عفاف و حجاب دخل و تصرفی نداشته است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت در لایحه عفاف و حجاب که در قوه قضائیه تهیه شده، دخل و تصرفی نداشته است.

آیت الله رئیسی کدام قوانین را برای اجرا ابلاغ کرد؟

رئیس جمهور در نامه‌های جداگانه‌ای سه قانون مصوب مجلس شامل «قانون نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه‌ای اشخاص»، «قانون سند الحاقی (پروتکل) تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو» و «قانون سند الحاقی (پروتکل) اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

۷ خرداد

آیت‌الله رئیسی پیروزی «اردوغان» را تبریک گفت

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور در پیامی با تبریک پیروزی مجدد «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، آن را نشانگر تداوم اعتماد ارزشمند ملت ترکیه به وی دانست.

سلطان عمان با استقبال مخبر وارد تهران شد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان که در صدر هیاتی بلندپایه به دعوت رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به ایران سفر کرده بود با استقبال محمد مخبر معاون اول رییس جمهور وارد فرودگاه مهرآباد شد.

مخبر در فرودگاه مهرآباد: مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و عمان هم‌پای مناسبات سیاسی توسعه یابد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

معاون اول رئیس جمهور در استقبال از هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان در فرودگاه مهرآباد با اشاره به روابط دیرینه و ظرفیت های گسترده دو کشور گفت: روابط سیاسی ایران و عمان روابطی نزدیک و عمیق است و این روابط صمیمانه ایجاب می‌کند مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور نیز هم‌پای مناسبات سیاسی توسعه یابد.

سلطان عمان در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی آیت الله رئیسی قرار گرفت

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیین استقبال رسمی رئیس جمهور اسلامی ایران از سلطان «هیثم بن طارق آل سعید» که برای نخستین بار در قامت پادشاه عمان به تهران سفر کرده است، با حضور آیت الله رئیسی در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد تهران برگزار شد.

آیت‌الله رئیسی در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و عمان: روابط ایران و عمان از مرحله تجاری به سرمایه‌گذاری ارتقا یافته است

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و عمان از مرحله تجاری به مرحله سرمایه‌گذاری ارتقا یافته است، گفت: دیدگاه‌های مشترک و رویکرد تقویت همگرایی منطقه‌ای سران دو کشور، در کنار ظرفیت‌ها و زمینه‌های مناسب متقابل می‌تواند روابط فیمابین را در عرصه‌های دو جانبه‌ای و منطقه‌ای گسترش دهد.

امضای ۴ سند همکاری میان مقامات ایران و عمان با حضور رئیس جمهور کشورمان و سلطان عمان

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

در جریان سفر رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان به جمهوری اسلامی ایران، مقامات دو کشور ۴ سند در حوزه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، همکاری در مناطق آزاد و همکاری در حوزه انرژی به امضا رساندند.

۸ خرداد

منصوری در جمع مدیران عامل بانک‌ها: بانک‌ها در رفع مشکلات حوزه اشتغال و مسکن پای کار باشند

معاون اجرایی رئیس جمهور بر پای کار بودن بانک‌ها در رفع مشکلات حوزه اشتغال‌زایی و مسکن تأکید کرد و از همراهی دولت برای حل مسائل بانک‌ها خبر داد.

روابط عمومی دولت: هک سایت ریاست‌جمهوری صحت ندارد

مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور با رد شایعه هک سایت ریاست جمهوری، گفت: هفته گذشته از نسخه جدید سایت رونمایی شد و امروز در تکمیل پروژه ارتقای امنیت، سایت به طور موقت توسط تیم فنی و پشتیبانی از دسترس خارج شد.

معاون رئیس جمهور: ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یکی از برنامه‌های ویژه در سال جاری پیش‌بینی یک ردیف و اعتبار خاص به میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی است.

وحیدی: پاسخ مرزداران افغانستانی داده شد/ مشکلی برای تردد مرزی نداریم

وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان گفت: این درگیری‌ها مختصر بود که پاسخ لازم به مرزداران افغانستانی داده شد و اکنون مشکلی در نقطه مرزی برای تردد وجود ندارد.

۹ خرداد

منصوری از عزم جزم دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خبر داد

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: پروژه های نیمه تمام در کشور بسیار داریم که با تمام توان در جهت تکمیل آنها تلاش می کنیم.

رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان به منظور دیدار با آیت‌الله رئیسی وارد تهران شد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در فرودگاه مورد استقبال مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان قرار گرفت.

سخنگوی دولت از ماموریت رییس جمهور به وزیر امور خارجه برای پیگیری رابطه با مصر خبر داد

سخنگوی دولت اعلام کرد: دولت برای از سر گیری و توسعه روابط با مصر آمادگی دارد و رییس‌جمهور به وزارت امور خارجه ماموریت داده تا موضوع را به طور جدی پیگیری کند.

لطیفی: جذب نیرو در دستگاه‌ها با آزمون و متناسب با نیازها است

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور جذب نیرو در دستگاه‌ها را با استفاده از آزمون و متناسب با نیازهای دستگاه اعلام و تاکید کرد: دولت تلاش می‌کند وضعیت نیروهای شرکتی را سامان دهد.

آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگو با اردوغان: روابط تهران و آنکارا در دوره جدید گسترش یابد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه انتخاب مجدد وی را به عنوان ریاست جمهوری کشور دوست و همسایه ترکیه، ابراز امیدواری کرد، در دوره جدید نیز روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و تجاری دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

معاون رییس جمهور: دولت اجازه تاخیر در تامین ارز خیلی از کالاها را نمی دهد

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به بحث تامین ارز مورد نیاز کشور گفت: دولت اجازه تاخیر در تامین ارز خیلی از کالاها را نمی دهد.

رئیس‌جمهور در دیدار دبیرکل سیکا: سازمان‌های منطقه‌ای آینده جهان را رقم می‌زنند

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور در دیدار «غیرت ساری‌بای» دبیرکل سازمان کنفرانس همکاری و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و متنوع حوزه منطقه‌ای سیکا برای توسعه تعاملات کشورهای عضو، ابراز امیدواری کرد که با حمایت اعضا و فعالیت بیشتر دبیرخانه، جایگاه این سازمان بیش از پیش تقویت شود.

آیت الله رئیسی در نشست مطبوعاتی با مقام ارشد ترکمن: ایران و ترکمنستان برای گسترش همکاری در زمینه انرژی مصمم هستند

رئیس‌جمهور در نشست مطبوعاتی با بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان درباره نتایج مذاکرات دو جانبه، گفت: در این‌ نشست اسنادی را به امضا رساندیم که جلوه ای از اراده دو کشور برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی و فرهنگی و تمدنی است.

آیت الله رئیسی، سفر رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان را نقطه عطف همکاری ایران و ترکمنستان دانست و افزود: با توجه به تعبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند رابطه ما با ترکمنستان همسایگی نیست یک رابطه خویشاوندی است، تصمیمات ما در راستای همین روابط خویشاوندی دنبال خواهد شد.

ایران و ترکمنستان در حضور آیت الله رئیسی و قربانقلی بردی محمداف ۲ سند همکاری و ۳ یادداشت تفاهم امضا کردند

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

مقامات عالی‌ رتبه ایران و ترکمنستان در حضور رئیس‌جمهور اسلامی ایران و رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان ۲ سند همکاری و ۳ یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

۱۰ خرداد

توضیحات ضرغامی درباره بازداشت و آزادی مدیر حافظیه شیراز

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه ارزش‌های مدیر حافظیه شیراز کاملا محرز است، گفت: هرگونه رفتار مغایر با فرهنگ و اصول اجتماعی مردم که با بخش‌های دولتی نسبتی پیدا می‌کند باید براساس قانون در هیات تخلفات اداری بررسی و در صورت صحت نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد کجاست؟

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

یک منبع آگاه، اطلاعات تازه‌ای در خصوص فرش‌های نفیس و اموال مفقود شده کاخ سعدآباد و متهمان این پرونده ارائه کرد.

صحرایی در حاشیه جلسه هیأت دولت: سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس واریز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش به زودی ۱۱ هزار نیروی خدمات سرایدار و تعدادی سرباز معلم استخدام خواهد کرد و برای جذب ۲۸ هزار نفر نیز آزمون استخدامی برگزار می‌شود.

وزیر رفاه: یارانه کالابرگ الکترونیکی از ۴۰۰ به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی که در طرح الکترونیکی یارانه از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، یارانه آنها از ۴٠٠ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

اوجی: اصل بدهی به ترکمنستان تسویه شد

وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات در جمع خبرنگاران درباره تعامل ایران و ترکمنستان در حوزه انرژی اظهار داشت: ترکمنستان چهارمین قطب گازی جهان است و دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود بحث تسویه بدهی مربوط به واردات گاز از ترکمنستان در دوره‌های قبل را پیگیری کرده است.

وی افزود: خوشبختانه با تدابیر خوبی که اندیشیده شد، ظرف همین مدت ۲۰ ماه در سه قسط مطالبات طرف ترکمن را به‌طور کامل پرداخت کردیم و اصل بدهی تسویه شده است.

عین اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت: دولت وعده‌ای برای تجهیز بیمارستان در اندونزی نداده است

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: از سوی دولت وعده‌ای برای تجهیز بیمارستان در اندونزی داده نشده و صادرات تجهیزات پزشکی به این کشور در دستور کار است.

رئیسی در جلسه هیأت دولت: متقاضیان واجد شرایط در طرح مسکن به‌خاطر مشکل مالی از قلم نیفتند

رئیس جمهور با اشاره به گزارش معاون اجرایی درباره عدم تمکن مالی برخی واجدان شرایط در طرح مسکن برای تأمین پیش پرداخت‌ها، وزارت مسکن و دستگاه‌های ذیربط را مأمور کرد تدابیر لازم را به‌عمل آورند تا افراد نیازمند و حائز شرایط از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.

۱۲ خرداد

منظور: اصلاحات سنجه‌ای به افزایش منابع صندوق‌های بازنشستگی کمک می‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: صندوق‌های بازنشستگی ناترازی‌های شدیدی دارند و منابع و مصارف آن‌ها با هم سازگاری نداشته و دچار کسری هستند؛ اصلاحات سنجه‌ای می‌تواند به افزایش منابع صندوق‌های بازنشستگی کمک کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به افزایش سن بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: صندوق‌های بازنشستگی ناترازی‌های شدیدی دارند و منابع و مصارف آن‌ها با هم سازگاری نداشته و دچار کسری هستند.

۱۳ خرداد

رضایی: اختیارات رهبر معظم انقلاب به سران قوا می‌تواند کشور را ۲۰ سال جلو ببرد

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به اختیارات اقتصادی که رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه دادند، گفت: تحقق این اختیارات از سوی سران قوا می‌تواند کشور را به اندازه ۲۰ سال جلو ببرد.

دهقان برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید نیجریه به ابوجا رفت

معاون حقوقی رئیس جمهور به نمایندگی از آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف «بولا تینوبو» رئیس جمهور نیجریه شرکت کرد.

محسن رضایی: التهاب بازار خودرو ناشی از انباشت تقاضا نسبت به تولید است

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به بازار خودرو در کشور، گفت: بازار خودروی کشور در التهاب است و اکنون با تقاضای انباشته و تولید کم در برابر تفاضا مواجه هستیم.

حضور مخبر در مراسم تحلیف و آغاز به کار رئیس جمهور ترکیه در آنکارا

معاون اول رئیس جمهور پس از استقبال توسط وزیر امورخارجه ترکیه و با حضور در کاخ ریاست جمهوری این کشور درآنکارا در مراسم تحلیف و آغاز به کار دولت رجب طیب اردوغان که با حضور هیات های عالی رتبه کشورهای مختلف برگزار شد، شرکت کرد.

آیت الله رییسی: آماده برقراری روابط با کشورهایی هستیم که تمایل خود را اعلام کرده‌اند

رئیس جمهور در سی و چهارمین مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: بارها اعلام کردیم که آماده برقراری روابط با کشورهایی هستیم که تمایل خود را برای برقراری روابط اعلام کرده‌اند، اما در مقابل کشورهایی که بخواهند با ما مقابله کنند، مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

وی با اشاره به اینکه بیش از هر زمانی لازم است شخصیت و انقلاب شکوهمندی که بنیان‌گذارش امام خمینی (ره) بود رابشناسیم، عنوان کرد: لازم است شخصیت، راه و کلام و سیره امام شناخته شود گرچه سالها از رحلت ایشان گذشته ولی احساس ما این است که او زنده است زیرا میراث گرانقدر و آثار وجودی ایشان زنده است.

۱۴ خرداد

حسینی: ریل گذاری موفق دولت در سیاست خارجی زمینه ساز تحقق شعار سال است

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: ریل گذاری موفق دولت در حوزه دیپلماسی خارجی زمینه ساز تحقق شعار مهار تورم، رشد تولید را فراهم کرده است.

بهادری جهرمی: نگاه دولت بازگرداندن جوانان نخبه به کشور است

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت این نگاه را دارد تا با جهاد تبیین و نشان دادن نقاط مثبت کشور سعی کند جوانانی که در گذشته از کشور خارج شدند را به بازگشت به کشورشان ترغیب کند.

۱۵ خرداد

تاکید آیت الله رئیسی در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد بر تبیین خدمات نظام و انقلاب اسلامی از تریبون‌های مختلف

رئیس جمهور توجه دادن مردم و افکار عمومی به ویژه نسل جوان به نقطه تحول و کانونی ۱۵ خرداد را از وظایف ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۱۵ خرداد عنوان کرد و بر ضرورت تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته به نام نظام و انقلاب اسلامی، از تریبون‌های مختلف تاکید کرد.

حجت الاسلام دولابی در دیدار با علمای سوریه: رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام در سایه تقویت دیپلماسی دینی ممکن است

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت در دیدار با مقامات فرهنگی و علمای سوریه، بر ضرورت تقویت دیپلماسی دینی برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام در کنار دیپلماسی سیاسی تأکید کرد.

۱۶ خرداد

موشک هایپرسونیک «فتاح» با حضور رئیس جمهور رونمایی شد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است، روز سه شنبه در مراسمی با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه رونمایی شد.

رئیس جمهور در رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح: توان بازدارندگی ایران نقطه امنیت و صلح پایدار است/ ضرورت سرریز فناوری دفاعی به سایر بخش‌ها

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صنایع دفاعی و موشکی در ایران بومی شده است، گفت: قدرت و توان بازدارندگی ایران برای کشورهای منطقه، نقطه امنیت و صلح پایدار است.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه قدرت ایران در واقع قدرت منطقه و ملت های مظلوم و پیام آن عزت، استقلال و بازدارندگی است، افزود؛ گاهی بیان شده است که ساخت موشک برای چیست؟ که باید گفت برای بازدارندگی است؟ ما موشک می سازیم تا مورد تعرض دشمنان قرار نگیریم؛ در حقیقت موشک برای موشک نزدن دشمنان است نه برای موشک زدن ما.

بهادری جهرمی: سه گام دولت در حوزه بازار مسکن/ لزوم تعیین سقف اجاره بها به قانون

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سه گام اساسی برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها برداشته است، گفت: مصوبه شورای عالی مسکن در خصوص تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن باید در مجلس یا شورای عالی سران قوا به تصویب برسد تا تبدیل به قانون شود.

۱۷ خرداد

منظور: رتبه‌بندی معلمان نهایی شده و کار بر زمین مانده‌ای نداریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره اصلاح آیین نامه رتبه بندی معلمان که نیاز به منابع جدیدی دارد، افزود: تا جایی که من مطلع شدم، کار رتبه بندی تمام شده و پرداخت‌های مربوط به رتبه بندی معلمان نیز در سال گذشته بالغ بر ۴۸ هزار ملیارد تومان بود که این ارقام پرداخت شد و ما در خصوص رتبه بندی معلمان دیگر مسئله بر زمین مانده‌ای نداریم.

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت: مردم از ثمرات تغییر ساعت کار آگاه شوند در اجرای آن همراهی می‌کنند

آیت الله رئیسی در جلسه هیأت دولت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در تحلیل «مسأله انقلاب اسلامی و ضرورت‌های امروز کشور»، «ایمان و امید» را دو مؤلفه مهم در قدرت‌آفرینی دانست و گفت: وظیفه ارکان حاکمیت از جمله دولت این است که با تصمیمات و اقدامات به‌موقع و سنجیده در اداره امور به‌ ویژه در زمینه گشودن گره زندگی مردم، به جامعه امید دهند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات، اقناع‌سازی افکارعمومی در خصوص اهداف و ثمرات این تصمیم را امری مهم و مؤثر در همراهی مردم با اجرای آن دانست.

سلاجقه: رایزنی‌ها با افغانستان درباره حقابه هیرمند در حال انجام است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رایزنی‌ها با افغانستان درباره حقابه ایران در حال انجام است، گفت: طرف مقابل نرمش نشان داده است تا این روند از طریق دیپلماسی اتفاق بیفتد. بازدید از سد هنوز انجام نشده است اما کارشناسان ما اعلام کردند که این آب به مقدار کافی در حوزه‌های آبخیز وجود دارد.

زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت: ۹۵ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون ۹۵ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی دولت هوشمند متصل شده و ۵۰ درصد خدمات آنها از این طریق ارائه می‌شود، گفت: هدف گذاری امسال افزایش این شاخص به ۱۰۰ درصد است. تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را متصل به شبکه می کنیم؛ این کار چند هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

تاکید آیت الله رئیسی در جلسه ویژه تأمین مالی پروژه‌های مسکن بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تأمین مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن

رئیس‌جمهور در جلسه ویژه «بررسی راهکارهای تأمین مالی پروژه‌های ساخت مسکن» با حضور اعضای تیم اقتصادی دولت وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکارهای قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن به ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند. وزیر راه و شهرسازی نیز از روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر، راهکارهای اجرایی تأمین مالی این پروژه‌ها گزارشی ارائه داد.

رییس جمهور به آذربایجان شرقی رفت

آیت الله رییسی کشورمان در ادامه دور دوم سفرهای استانی برای افتتاح ده ها طرح عمرانی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و فرهنگی آذربایجان شرقی وارد تبریز شد و در فرودگاه این شهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تمدن آذربایجان از کهن ترین تمدن های ایران اسلامی است و این تمدن که دارای پشتوانه عظیم فرهنگی است نه فقط برای آذربایجان بلکه برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رییس جمهور گفت: مساله اشتغال جوانان و رفع مشکل مسکن از دغدغه های دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی است.

رییس جمهور از چرمشهر تبریز بازدید کرد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت الله رئیسی در نخستین روز از دور دوم سفر خود به آذربایجان شرقی از چرمشهر تبریز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت ها و مشکلات واحدهای مستقر در این شهرک قرار گرفت.

رییس جمهور صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و گفت: تامین نیازهای توسعه صنعت چرم در آذربایجان شرقی ضروری است و مسوولان باید اقدامات لازم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان با حضور رئیس جمهور/ اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان متعلق به شرکت تراکتورسازی ایران روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

آیت الله رئیسی از تخصیص اعتبار ۵۰ هزار میلیاردریال به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی خبر داد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور ضمن رونمایی از محصولات جدید شرکت تراکتورسازی ایران از تخصیص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی خبر داد.

منصوری از اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید تراکتور به کشاورزان خبر داد

معاون اجرایی رییس جمهور از اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید تراکتور به کشاورزان خبر داد و گفت که با دستور آیت الله رئیسی این رقم در جریان سفر دولت به آذربایجان شرقی صادر شد.

رئیس جمهور از شرکت ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد

آیت الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف شرکت ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت فعالیت و تولیدات این شرکت قرار گرفت.

آیت الله رئیسی در دیدار با رواحانیون آذربایجان شرقی: دولت مردمی راه غلبه بر چالش‌ها را نه عقب‌نشینی، بلکه ساختن ایرانی قوی می‌داند

رئیس جمهور با بیان اینکه ما راه مقابله با دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان را تسلیم و عقب‌نشینی نمی‌دانیم، به چالش‌های پیش‌روی دولت مردمی از ابتدای فعالیت اشاره و تصریح کرد: فقط با قوی شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از این چالش‌ها عبور کرد.

نشست ۳ ساعته مخبر با فعالان اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای اینترنتی

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

معاون اول رئیس جمهور در نشستی سه ساعته با ۱۸ نفر از مدیران و فعالان کسب و کارهای بزرگ دیجیتال در کشور، به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه پرداخت و رویکرد دولت سیزدهم به اقتصاد دیجیتال را نگاهی فرصت‌محور و تحول‌ساز خواند.

واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به اظهارات برجامی ظریف: مروجان دوگانه‌سازی میدان و دیپلماسی نمی‌توانند اراده ملت ایران را متزلزل کنند

سید محمد حسینی با بیان اینکه اگر این حرف‌ که باید به اندازه توانایی‌ها آرزو کنیم مبنا قرار می‌گرفت، انقلاب اسلامی و جنگ به پیروزی منتهی نمی‌شد، تصریح کرد: این سخنان برای توجیه رویکرد دیپلماسی التماسی گذشته و زیرسوال بردن سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی است اما خللی در اراده ملت ایران برای ادامه مسیر پیشرفت و عزت ایجاد نمی‌کند.

۱۹ خرداد

راه آهن بستان آباد-تبریز با حضور رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید/ اتصال ریلی ایران به اروپا

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

همزمان با دومین روز از سفر دور دوم رییس جمهور به آذربایجان شرقی مسیر ریلی بستان آباد - تبریز و ایستگاه خاوران به بهره برداری رسید.

آیت الله رئیسی: با افتتاح خط آهن تبریز - میانه - تهران دولت به وعده خود عمل کرد

رییس جمهور با اشاره به تحقق وعده سفر سال ۱۴۰۱ به آذربایجان برای افتتاح خط آهن تبریز - میانه - تهران، گفت: امروز با افتتاح این مسیر ریلی، دولت به وعده خود عمل کرد و خلف وعده نشد.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

وی با بیان اینکه بخشی از مسیر ایستگاه خاوران تا ایستگاه کنونی تبریز نیز در حال اجراست، اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت و کوهستانی بودن این مسیر حدود ۱۵ کیلومتری، با همت و تلاش دولت این مسیر نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

استعفا برای داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم از امروز ۱۹ خرداد آغاز شد

مهلت استعفا از مسئولیت های اجرایی برای داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز ۱۹ خرداد آغاز شد و تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ادامه یافت.

آیت‌الله رئیسی در نشست با فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی: به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته قطعی است

رئیس جمهور در دیدار جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته را سیاست قطعی دولت مردمی عنوان و معاون اجرایی رئیس جمهور را مکلف کرد، موضوع جذب نیروهای صاحب صلاحیت علمی و مدیریتی فاقد سوابق اجرایی را با رئیس سازمان اداری استخدامی بررسی و نتیجه آن را اطلاع‌رسانی کند.

تصفیه خانه و خط انتقال آب میانه از سد گرمی چای بعد از ۲۰ سال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

پروژه آبرسانی به میانه از سد گرمی چای شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه خانه و خط انتقال ۴۹ کیلومتری پس از ۲۰ سال انتظار و با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

۲۰ خرداد

سردار دهقان: لایحه تشکیل سازمان توسعه مکران با قید دو فوریت به مجلس می‌رود

نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران با بیان اینکه لایحه تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران با قید دو فوریت به مجلس می‌رود، گفت: تمامی اختیارات برای پیشرفت و توسعه منطقه به این سازمان اعطا می‌شود.

گفت‌وگوی تلفنی ۹۰ دقیقه‌ای مکرون با رئیسی

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور خبر داد «امانوئل مکرون» امروز با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» تماس گرفت و ۹۰ دقیقه با یکدیگر گفت‌وگو کردند. بر اساس اعلام محمد جمشیدی مکرون در این گفت‌وگو تأکید کرده که به‌دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است.

هشدار رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی ۹۰ دقیقه‌ای مکرون مبنی بر پرهیز از اقدامات غیرسازنده در مذاکرات رفع تحریم‌ها

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور در تماس تلفنی ۹۰ دقیقه ای با رئیس جمهور فرانسه همکاری‌های ایران و آژانس و تأییدات مکرر این سازمان بر پایبندی کشورمان به تعهدات قانونی خود را یادآور شد و بر پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و اقدام غیرسازنده در مذاکرات رفع تحریم‌ها تأکید کرد.

عین اللهی: در هیچ کشوری بیمارستان رایگان نساخته‌ایم/ ایجاد ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در هیچ کشوری به طور رایگان بیمارستان ایجاد نکرده و چنین هزینه‌ای نخواهد کرد، گفت: برنامه اصلی دولت صادرات تجهیزات پزشکی با هدف ارزآوری است.

۲۱ خرداد

حسینی: دولت برنامه هفتم توسعه را امروز به مجلس تقدیم کرد

معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد: آیت الله رئیسی امروز (۲۱ خرداد) برای ارائه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی حضور نمی یابد.

۲۴۰ طرح اضطراری وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در کشور با حضور مخبر بررسی شد

جلسه بررسی ۲۴۰ طرح‌های اولویت‌دار و اضطراری وزارت نیرو با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار و تصمیمات لازم برای رفع موانع اجرایی آنها اتخاذ شد.

سلاجقه: مردم در زمینه محیط زیست از مسئولان جلوترند/ دولت قبل ۴ سال وقت ملاقات نمی داد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم در زمینه محیط زیست از ما مسئولان جلوتر هستند و آنها خود صاحبان نظر هستند و راهکار ارائه می‌دهند. نمود مردمی و انقلابی بودن دولت سیزدهم حضور بلاواسطه دولتمردان در این مرکز و پاسخ به دغدغه‌های مردمی است. در حالی که به عنوان چهره‌ علمی در دوره قبل تا حدودی من را می‌شناختند اما وقتی از مسئولان قبل وقت ملاقات می‌خواستم آنها در طول ۴ سال وقت ملاقات ندادند.

دستور آیت الله رئیسی برای تسریع در بیمه ۱۰ هزار فعال بخش صنایع دستی در نشست هیأت دولت

رئیس‌جمهور صنایع دستی و هنرمندان این عرصه را سرمایه ملی دانست و به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دستور داد برقراری بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان این بخش را با سرعت و جدیت پیگیری کند.

۲۲ خرداد

رییس‌جمهور عازم منطقه آمریکای لاتین شد/ ونزوئلا اولین مقصد سفر

رییس‌ جمهوری اسلامی‌ ایران بامداد دوشنبه در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو، عازم کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین شد؛ کاراکاس اولین مقصد سفر ۵ روزه آیت الله رئیسی است.

آیت الله رئیسی در مهرآباد پیش از عزیمت به آمریکای لاتین: روابط با کشورهای مستقل آمریکای جنوبی یک ارتباط راهبردی است

رئیس جمهور در آستانه سفر خود به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضع ما و این ۳ کشور موضع ایستادگی در مقابل نظام سلطه است، تاکید کرد: روابط با کشورهای مستقل آمریکای لاتین یک ارتباط راهبردی است.

آیت‌الله رئیسی با بیان این که ارتباطات خوبی سال‌های اخیر بین ما و این کشورها برقرار شده است خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های ارتباط بین ما و این کشورها علاوه بر حوزه سیاسی، همکاری و مناسبات اقتصادی است. ارتباط خوبی بین ما و این کشورها در حوزه های اقتصادی و تجاری وجود دارد. ما در حوزه انرژی با این کشورها ارتباط داشته و داریم.

عباس علی‌آبادی و محمدعلی نیکبخت به عنوان وزرای پیشنهادی صمت و جهاد به مجلس معرفی شدند

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

معاون پارلمانی رئیس جمهور از معرفی محمدعلی نیکبخت به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: صلاحیت علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صمت فردا ۲۳ خردادماه در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

مرتضوی جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی را اعلام کرد/ افزایش ۲۰ درصدی یارانه شامل چه کسانی می‌شود؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با اینکه چه کسانی مشمول افزایش یارانه می‌شوند، گفت: کسانی که ۷۰ درصد یارانه خود را به صورت کالابرگ الکترونیک از ۱۱ گروه کالایی خرید کنند، مشمول ۲۰ درصد افزایش یارانه می‌شوند.

محسن رضایی با حکم رئیس‌جمهور دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شد

آیت‌الله رئیسی در حکمی محسن رضایی را به‌عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا منصوب کرد.

بهادری جهرمی: دولت از مجلس خواست تا در رسیدگی به جزئیات لایحه خودرویی تسریع شود

سخنگوی دولت از نمایندگان مجلس به‌خاطر تصویب کلیات لایحه رفع موانع قانونی واردات خودروهای کارکرده قدردانی کرد و خواستار تسریع در بررسی و تصویب جزئیات این لایحه شد.

استقبال رسمی رئیس جمهور ِونزوئلا از آیت‌الله رئیسی در کاراکاس

نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور موسوم به «میرا فلورس» به صورت رسمی از آیت‌الله رئیسی که در صدر هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

۲۳ خرداد

امضای ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا در حضور روسای جمهور دو کشور

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

مقامات عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا در حضور روسای جمهور دو کشور ۱۹ سند همکاری امضا کردند.

اعطای نشان افتخار ملی ونزوئلا به آیت‌الله رئیسی از سوی رئیس جمهور ونزوئلا

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

نیکولاس مادورو نشان افتخار ملی ونزوئلا را به آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران اعطا کرد.

آیت الله رئیسی در نشست مطبوعاتی با مادورو: حجم مبادلات تجاری ایران و ونزوئلا به ۲۰ میلیارد دلار قابل افزایش است

رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ونزوئلایی خود که در جریان برنامه‌های سفر رسمی به این کشور برگزار شد، با تمجید از سال‌ها مقاومت مردم ونزوئلا در برابر امپریالیسم و ادای احترام به قهرمانان ملی این کشور از افزایش حجم تبادلات تجاری میان تهران وکاراکاس از ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به بالای ۳ میلیارد دلار در زمان حاضر خبر داد و گفت: حجم مبادلات تجاری فیمابین در گام اول به ۱۰ و در گام دوم به ۲۰ میلیارد دلار قابل افزایش است.

آیت الله رئیسی در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا: نظام جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری است

رئیس جمهور با بیان اینکه نظام جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری است، آینده این تحولات را به نفع کشورهای آزادی‌خواه و مستقل جهان دانست.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت الله رئیسی با تاکید بر فعال‌تر شدن خطوط کشتیرانی میان دو کشور، گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های صنعتی، معدنی، انرژی و مسائل پولی و بانکی را در تعمیق و تقویت روابط دو کشور حائز اهمیت دانست.

آیت الله رئیسی در نشست مشترک بازرگانان ایران و ونزوئلا: موثرترین راه مقابله با تحریم‌ قدرتمندشدن در زمینه اقتصاد است

رئیس جمهور بی‌اثرسازی تحریم و قدرتمندشدن در حوزه اقتصادی را موثرترین راه مقابله با تحریم‌ها دانست و گفت: جوانان ایرانی به‌وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان از تحریم‌ها فرصت ساختند و توانستند ایران را در برابر تکانه‌ها به آرامش و ثبات برسانند.

خاندوزی از جهش تولید در بنگاه‌های بزرگ و امیدواری به آزادسازی منابع ارزی ایران در هفته‌های آتی خبر داد

سخنگوی اقتصادی دولت از جهش چشم‌گیر کارگاه‌های بزرگ صنعتی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، در سال ۱۴۰۱ رشد کارگاه‌های بزرگ صنعتی ۹.۶ درصد بود.

بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه علم و فناوری دستاوردهای ایرانی در کاراکاس

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور با حضور در نمایشگاه علم و فناوری دستاوردهای ایرانی در کاراکاس، از بخش‌های مختلف این نمایشگاه دیدن کرد.

احیای خط تولید محصولات دو خودروساز ایرانی با حضور آیت‌الله رئیسی

رئیس جمهور در دومین روز از سفر رسمی به ونزوئلا، از خط تولید دو خودروساز ایرانی که مجدداً پس از سال‌ها در ونزوئلا احیا شده است، بازدید کرد.

بهادری جهرمی: رکورد ۴۴ ساله مبادلات خارجی سال گذشته شکسته شد

سخنگوی دولت گفت: با دستیابی به عدد ۱۱۲ میلیارد دلار مبادلات با کشورهای خارجی، رکورد ۴۴ ساله این حوزه در سال ۱۴۰۱ شکسته شد.

۲۴ خرداد

آیت الله رئیسی وارد نیکاراگوئه شد

رئیس جمهور پس از پایان سفر به ونزوئلا، به منظور توسعه و تعمیق مناسبات با نیکاراگوئه وارد «ماناگوآ» پایتخت نیکارگوئه شد.

استقبال رسمی «اورتگا» از آیت‌الله رئیسی در میدان آزادی شهر ماناگوآ/ حضور مردم نیکاراگوئه در مراسم

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه در میدان آزادی شهر «ماناگوآ» به صورت رسمی از رئیس جمهور کشورمان استقبال کرد. در این مراسم که در میدان آزادی شهر «ماناگوآ» برگزار شد، جمعی از مردم نیکاراگوئه و همچنین رؤسای سه قوه این کشور حضور داشتند و از رئیس جمهور و هیئت عالیرتبه همراه استقبال کردند.

آیت‌الله رئیسی در مراسم استقبال رسمی اورتگا از وی در نیکاراگوئه: ملت ایران تحریم ها و تهدیدهای آمریکا را به فرصت تبدیل کرد

رئیس جمهور در مراسم رسمی استقبال دانیل اورتگا در نیکاراگوئه گفت: آمریکا می‌خواست با تحریم، ملت ایران را متوقف کند، اما ما تهدیدها را تبدیل به فرصت پیشرفت کردیم.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت الله رئیسی ادامه داد: استقلال خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی وجه مشترک انقلاب‌های مردم ایران و نیکاراگوئه است.

تأکید رئیس‌جمهور بر تسریع در حل کامل مشکل افت فشار آب در برخی مناطق تهران

آیت الله رئیسی که در سفر آمریکای لاتین به سر می برد، در تماس تلفنی با معاون اول خود و وزیر نیرو، بر تسریع در حل کامل مشکل افت فشار آب در برخی مناطق تهران تأکید کرد.

آیت الله رئیسی با پیشنهادهای حجت الاسلام قرائتی برای ترویج فرهنگ نماز موافقت کرد

ستاد اقامه نماز اعلام کرد: رئیس جمهور با پیشنهادهای حجت الاسلام قرائتی مبنی بر پیگیری آئین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و برگزاری شورای عالی اقامه نماز موافقت کرد.

مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت: افزایش حقوق بازنشستگان در پرداختی‌های اردیبهشت اعمال شد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره ترمیم حقوق بازنشستگان اظهار داشت: افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مُر قانون در اردیبهشت امسال اعمال شد و همه افزایش حقوق‌ها انجام شد.

صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت: مدارس دولتی در ازای ثبت نام اجازه دریافت وجه ندارند

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس دولتی در ازای ثبت‌نام خارج از دستورالعمل‌های ابلاغی حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را ندارند، گفت: من مکلف هستم اجرای این دستورالعمل را تا حد ممکن دنبال کنم که از آن تخطی نشود.

منصوری: نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دولت شکل گرفته است

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در دولت سیزدهم نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالایی شکل گرفته است.

آیت‌الله رئیسی در دیدار با رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه: بنای ایران همکاری سازنده و دوستانه با نیکاراگوئه است

رئیس جمهور با با بیان اینکه بنای ایران همکاری سازنده و دوستانه با نیکاراگوئه است، تصریح کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی بستر مناسبی برای تقویت روابط کشورهای دوست با یکدیگر هستند.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش دلیل دشمنی امپریالیست‌ها با کشورهای متکی بر آرای واقعی مردمی را، دنبال کردن خواست مردم به جای منافع آنها دانست و تصریح کرد: اینجاست که میان اراده مردم و خواست امپریالیست‌ها در کشورهای برخوردار از مردم‌سالاری واقعی جنگ اراده‌ها شکل می‌گیرد و لذا قدرت‌های بزرگ همواره سعی در نفوذ در مجالس چنین کشورهایی داشته‌اند.

آیت الله رئیسی در جمع نمایندگان مجلس ملی نیکاراگوئه: ارتباط دائمی کشورهای مستقل عاملی برای مصونیت در مقابل نظام سلطه است

رئیس جمهور ارتباط دائمی کشورهای مستقل با یکدیگر را عاملی برای مصونیت در مقابل نظام سلط دانست و گفت: نظم کنونی جهان در حال تغییر است و شاخص‌ها نشان می‌دهد که قدرت سلطه‌گران و آمریکا رو به افول بوده و اراده ملت‌ها در آمریکای لاتین و غرب آسیا در حال برآمدن است.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت‌الله رئیسی با اشاره به جنگ اراده‌ها میان نظام سلطه و ملت‌ها خاطرنشان کرد: سلطه‌گران می‌خواهند با منفعت‌طلبی و خودخواهی، اراده خود را بر ملت‌ها تحمیل کنند و لذا باید پرسید که چرا مدعیان دروغین حقوق بشر، آزادی و دموکراسی مثل آمریکا و برخی کشورهای غربی رأی واقعی ملت‌ها، از جمله در فلسطین، ‌لبنان، ‌افغانستان، ‌عراق، سوریه و آمریکای لاتین را برنمی‌تابند؟

۲۵ خرداد

امضای ۳ سند همکاری میان ایران و نیکاراگوئه در حضور روسای جمهور دو کشور

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

مراسم امضای اسناد همکاری‌های مهم دوجانبه ایران و نیکاراگوئه در حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد و مقامات عالی‌رتبه دو طرف ۳ سند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

آیت‌الله رئیسی در مراسم امضای اسناد بین تهران و ماناگوا: تاکید سیاست خارجی ایران ارتباط با کشورهای مستقل است

رئیس جمهور با بیان اینکه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ارتباط با کشورهای مستقل مورد تاکید بود و سفرم به نیکاراگوئه در همین راستا است، گفت: اگر در همه دنیا به اراده و خواست ملت‌ها احترام گذاشته شود و قدرت‌های سلطه‌گر در مقابل رای ملت‌ها خودکامگی نشان ندهند، شرایط در دنیا متفاوت خواهد شد.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت‌الله رئیسی اظهارکرد: اما متاسفانه امروز نظمی ناعادلانه در دنیا حاکم است و نظام سلطه با فراموشی خدا و خود به دیگران ظلم روا می‌دارد و جلوی تحقق اراده ملت‌ها را می‌گیرد.

رئیس جمهور در ادامه سفر دوره‌ای به آمریکای لاتین رهسپار کوبا شد

رئیس‌جمهور پس از پایان سفر رسمی دو روزه به نیکاراگوئه، ماناگوآ را به مقصد «هاوانا» پایتخت کوبا ترک کرد.

آیت‌الله رئیسی در آخرین مقصد سفر دوره ای آمریکای لاتین وارد هاوانا شد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور در سومین روز از سفر ۵ روزه خود به آمریکای لاتین، پس از حضور در ونزوئلا و نیکاراگوئه بامداد پنجشنبه ۲۵ خرداد به وقت تهران وارد هاوانا شد.

استقبال رسمی رئیس جمهور کوبا از آیت الله رئیسی

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا در محل «کاخ انقلاب» هاوانا به صورت رسمی از رئیس جمهور کشورمان استقبال کرد.

امضای ۶ سند همکاری بین ایران و کوبا در حضور روسای جمهور دو کشور

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

مقامات عالی رتبه ایران و کوبا در حضور روسای جمهور دو کشور ۶ سند همکاری امضا کردند.

دکتر علم الهدی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «تله سور» : غرب به‌نام آزادی از زنان سوءاستفاده می‌کند/ تخریب جایگاه خانواده هدف دیکتاتوری رسانه‌ای

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

همسر رییس جمهور کشورمان با اشاره به سوءاستفاده غربی ها از زنان با فریب آزادی گفت: از رفتار بد مردان دفاع نمی‌کنم اما غربی ها از آزادی زن سواستفاده می‌کنند.

دیدار دو جانبه روسای جمهور ایران و کوبا

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور کشورمان در کاخ انقلاب هاوانا با میگل دیاز کانل همتای کوبایی خود دیدار کرد.

رئیس‌جمهور در نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و کوبا: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا طرحی جدید برای همکاری‌های دو کشور ارائه کند

رئیس‌جمهور در نشست با تجار و بازرگانان ایران و کوبا روابط فیمابین را خوب و در حال توسعه توصیف کرد و با ضروری دانستن ارائه طرحی جدید برای همکاری‌های اقتصادی توسط کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا، عرصه‌های نانوتکنولوژی و بایوتکنولوژی و نیز بخش‌های نیروگاهی و معادن را از جمله حوزه‌هایی دانست که دو کشور می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت‌الله رئیسی سیاست جمهوری اسلامی را همکاری در موضوعات فنی، اقتصادی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و بهداشت و درمان با کوبا عنوان کرد.

موافقت روسای جمهور با تشکیل کارگروه همکاری‌های فناورانه میان ایران و کوبا/ آیت الله رئیسی: همکاری ایران و کوبا در مسیر پیشرفت موجب ناامیدی سلطه‌گران می‌شود

روسای جمهور ایران و کوبا با توجه به توانمندی‌های ایران در زمینه نانوتکنولوژی و نیز توانمندی‌های کوبا در عرصه بایوتکنولوژی، با تشکیل کارگروه مشترک همکاری‌های فناورانه میان دو کشور برای همکاری‌های مکمل در این زمینه‌ها موافقت کردند.

سفر وزیر راه و شهرسازی به روسیه برای شرکت در اجلاس اقتصادی سن‌پترزبورگ

وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه با هدف شرکت در بیست و ششمین مجمع اقتصادی سالانه در سن‌پترزبورگ و پیگیری توافقات دوجانبه وارد فرودگاه بین‌المللی این شهر در روسیه شد.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

ایگور چالیک معاون وزیر حمل و نقل روسیه و کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو در فرودگاه سن‌پترزبورگ از مهرداد بذرپاش استقبال کردند.

بذرپاش به سرمایه‌گذاران برای طرح‌های حمل‌ونقل ایران در اجلاس سن‌پترزبورگ فراخوان داد

وزیر راه و شهرسازی در سخنانی در نشست تخصصی کریدور شمال – جنوب در اجلاس اقتصادی سن‌پترزبورگ ۶ پیشنهاد را برای توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه حمل و نقل با روسیه و دیگر کشورها ارائه و از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های زیرساختی ترانزیتی و لجستیکی ایران دعوت کرد.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

مهرداد بذرپاش در این نشست که با حضور مسئولانی از کشورهای مسیر کریدور شمال – جنوب و دستیاران رئیس جمهور روسیه در سن پترزبورگ برگزار شد، به سرمایه گذاران روس، صاحبان بار، شرکت‌های حمل و نقلی ولجستیکی این کشور پیشنهاد داد که در پروژه‌های تکمیل و توسعه بنادر جنوبی ایران در خلیج فارس و دریای عمان مشارکت کنند.

۲۶ خرداد

بازدید آیت الله رئیسی از مرکز مهندسی ژنتیک (CIGB) هاونا در جریان سفر به کوبا

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور در جریان برنامه‌های سفر رسمی به کوبا از مرکز مهندسی ژنتیک (CIGB) در هاوانا بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات و همکاری‌های مشترک این کارخانه با شرکت‌های ایرانی قرار گرفت.

آیت الله رئیسی در این بازدید در گفتگو با مدیران این مرکز در جریان فعالیت‌ها، اقدامات و حوزه‌های تحقیقاتی آن شامل «زیست پزشکی (تحقیق و توسعه در زمینه واکسن‌ها و محصولات بیودارویی)، بیوتکنولوژی گیاهی، ‌ آنزیم‌های صنعتی و ‌بیوتکنولوژی حیوانات» قرار گرفت.

آیت الله رئیسی پس از پایان سفر به ۳ کشور آمریکای لاتین هاوانا را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس جمهور پس از پایان سفر ۵ روزه به ۳ کشور حوزه آمریکای لاتین، هاوانا پایتخت کوبا را به مقصد تهران ترک کرد.

آیت‌الله رئیسی وارد تهران شد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رییس جمهور پس از سفری‌ ۵ روزه به آمریکای لاتین به تهران بازگشت.

آیت الله رئیسی: در سفر به آمریکای لاتین ۳۵ سند همکاری امضا شد

رییس جمهور گفت: در سفر به آمریکای لاتین ۳۵ سند تفاهم و توافق با این سه کشور در حوزه های مختلف اعم از انرژی صنعت و معدن و نیروگاه به امضا رساندیم و اساس کار این بود در ابتدا صدور خدمات فنی مهندسی و دوم صادرات محصولات دانش بنیان و سوم تامین مواد اولیه با قیمت مناسب و چهارم ایجاد بازارهای جدید صورت بگیرد.

ایران و ونزوئلا فیلم سینمایی مشترک می‌سازند

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و وزارت اطلاع‌رسانی ونزوئلا، ساخت فیلم سینمایی مشترک با موضوع حمل و نقل دریاییِ متقابل بین دو کشور را دستور کار قرار دادند.

پیگیری راه‌اندازی شرکت کشتیرانی مشترک در سفر بذرپاش به مسکو

جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی با دستیار رئیس جمهور روسیه و ۳ تن از استانداران این کشور با پیگیری طرح راه اندازی شرکت کشتیرانی مشترک، گسترش تجارت و ترانزیت میان دو کشور، ارتباط ریلی روزانه در مرز قزاقستان و پیشنهاد ایجاد هاب رودخانه ای در سه بندر روسیه همراه بود.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

بذرپاش در این نشست با اشاره بر اهمیت اجرایی کردن ظرفیت های موجود در رابطه با روسیه بر راه اندازی هر چه سریعتر شرکت کشتیرانی مشترک تاکید کرد. همچنین پیشنهاد همکاری فنی شرکت‌های ایرانی برای لایروبی رود ولگا و نیز همکاری‌های هوایی بین هواپیمایی کشوری و شرکت‌های روسی را مطرح کرد و در بخش دیگری از سخنان خود تکمیل کریدورها و افزایش حجم تبادلات میان ایران و روسیه را عنوان و بر اجرایی شدن آن‌ها به جد تأکید کرد.

۲۷ خرداد

وحیدی: طالبان توجیه شده و آرامش در مرز برقرار است

وزیر کشور درباره وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان جمهوری اسلامی گفت: طالبان توجیه شده و مرزها آرام و رفت و آمدها برقرار است.

مأموریت آیت الله رئیسی به متولیان توسعه سواحل مکران

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس‌جمهور با تاکید بر ارتباط با کشورهای همسایه و همجوار در جهت توسعه منطقه مکران، دبیر شورای توسعه سواحل مکران را مکلف کرد که هماهنگ با وزارت امور خارجه، برقراری ارتباط با همسایگان را در این زمینه آغاز کند.

وزیر خارجه عربستان به دیدار آیت الله رئیسی رفت

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در نهاد ریاست جمهوری با با آیت الله رئیسی دیدار کرد.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت‌الله رئیسی خطاب به وزیر خارجه عربستان: دشمنان مسلمانان و رژیم‌صهیونیستی مخالفان توسعه همکاری‌های ایران و عربستان هستند

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی نداریم، افزود: تنها دشمنان مسلمانان و در راس آنها رژیم صهیونیستی از توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه ای ایران و عربستان ناراحت هستند.

آیت الله رئیسی به تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و نابودی گروه های تکفیری اشاره کرد و افزود: نتایج و تجربیات این مبارزه موفق از جمله مسائلی است که می تواند محور همکاری های دو کشور باشند.

۲۸ خرداد

رئیس جمهور برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه وارد صحن مجلس شد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور دقایقی قبل برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه به هیات رئیسه مجلس، وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

آیت الله رئیسی در صحن علنی مجلس: مساله‌محوری و تعیین اولویت‌های کشور دو ویژگی اصلی لایحه برنامه هفتم است

رئیس جمهور توجه به ظرفیت و چالش های کشور را دو رویکرد اساسی در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه کشور دانست و گفت: برنامه هفتم محلی برای اصلاح قوانین جاری کشور نیست؛ در این برنامه مساله محوری و نگاه به اولویت‌های کشور مورد توجه قرار گرفته است.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: در تدوین برنامه دیدگاه‌ها و نظرات بسیاری از صاحب‌نظران و اندیشمندان اخذ و از تجربه برنامه‌های گذشته استفاده شده است.

وی با بیان اینکه با نگاه خوش بینانه گفته می‌شود بین ۳۰ تا ۳۵ درصد برنامه‌های گذشته اجرایی شده است، افزود: اگر خوش بینانه بگویم ۳۵ درصد برنامه های گذشته اجرا شده است نسبت به دغدغه‌ها، بایدها و نبایدهایی که در برنامه وجود دارد این میزان حتماً میزان قابل قبولی نیست.

رئیس جمهور لایحه برنامه هفتم را تقدیم مجلس کرد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت الله رئیسی پس از تشریح ویژگی‌های لایحه برنامه هفتم توسعه برای نمایندگان، این لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

رییس جمهور ازبکستان وارد تهران شد

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان که به دعوت آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور به ایران سفر کرده است، دقایقی قبل با استقبال عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

استقبال رسمی آیت‌الله رییسی از رییس جمهور ازبکستان

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رییس جمهور اسلامی ایران در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران به طور رسمی از «شوکت میرضیایف» رییس جمهور ازبکستان استقبال کرد.

امضای ۱۱ سند همکاری میان مقامات ایران و ازبکستان

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

۱۱ سند همکاری در حضور روسای جمهور ایران و ازبکستان به امضای مقامات دو کشور رسید. توافق‌نامه تجارت ترجیحی، حمل و نقل و ترانزیت، همکاری دارویی، برنامه همکاری در زمینه‌های استاندارد و بیمه، بررسی امکان ایجاد مناطق آزاد مشترک، برنامه اجرایی همکاری در حوزه فناوری و نوآوری و برنامه اجرایی همکاری در بخش کشاورزی از جمله محورهای اسناد امضا شده میان مقامات ایران و ازبکستان در حضور روسای جمهور دو کشور بود.

آیت الله رئیسی در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و ازبکستان: کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی برای توسعه تجارت ایران و ازبکستان تعیین شود

رئیس جمهور در جریان سفر همتای ازبکستانی خود به ایران پس از ۲۰ سال، هدف‌گذاری برای دو برابر شدن مبادلات تجاری در گام اول و برنامه‌ریزی برای افزایش حجم آن به سه میلیارد دلار را به فال نیک گرفت و با اشاره به توافق دو کشور برای تجارت ترجیحی، از وزرای مربوطه دو طرف خواست طی دو هفته آینده لیستی از کالاها را برای تعرفه ترجیحی میان دو کشور را اعلام کنند.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت الله رئیسی همچنین با تاکید بر لزوم تهیه نقشه راه برای گسترش همکاری‌ها و عملی شدن تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور، حضور پررنگ و موفقیت‌آمیز ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنعتی در تاشکند را نشانه عزم جدی ایران در جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ازبکستان عنوان کرد.

بهادری جهرمی: آمریکا از حقوق بشر استفاده ابزاری می کند

رئیس شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره افشای حقوق بشر آمریکایی معکوس کردن حق و باطل را روش آمریکایی‌ها دانست و گفت: مصداق این موضوع نگاه تبلیغاتی آمریکا به حقوق بشر است که از این مفهوم والا استفاده ابزاری می کند.

بهادری جهرمی: مردم خط قرمز رئیس جمهور هستند

سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور همیشه الگو و خط مشی‌ای برای تعامل میان قوا در سطح کلان دارند و آن را در خود قوه مجریه هم اجرا می‌کنند؛ اینکه اگر اختلافی هست به بدنه جامعه کشیده شود و ذهن مردم را آزرده و نگرانی یا سؤال و ابهام ایجاد کند، این خط قرمز دولت بوده و خواهد بود.

منصوری: ۶۰۰ کیف برای سرمایه‌گذاران آماده شد/ تحقق مصوبات دولت در ۲ سال اخیر

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهور گفت: وعده‌های آیت الله رئیسی در سفرها محقق و عمده مصوبات در ۲ سال اول دولت مردمی عملیاتی شده است.

۲۹ خرداد

آیت الله رئیسی در دیدار رهبران جهاد اسلامی فلسطین: صهیونیست‌ها به‌دنبال ناامیدی جوانان فلسطینی هستند

آیت‌الله رئیسی در دیدار زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جمعی از رهبران این جنبش، با بیان اینکه اساس جهان خلقت بر حق استوار بوده و هاضمه عالم پذیرای باطل نیست، گفت: روزگاری امید بخشی از فلسطینیان برای رهایی از ظلم و اشغال رژیم صهیونیستی به میزهای مذاکره بود، اما امروز همه، حتی طرفداران مذاکره، چشم امید به مجاهدان و نیروهای مقاومت بسته‌اند و این تحقق وعده الهی است که نظم خلقت با ظلم و باطل سازگار نیست.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عادی سازی روابط صهیونیست‌ها با دولت‌های اسلامی و عربی به نتیجه نخواهد رسید، گفت: صهیونیست‌ها از این عادی سازی بدنبال ناامیدی جوانان فلسطینی از آزادی سرزمین‌هایشان هستند.

۳۰ خرداد

معاون اجرایی رییس جمهور از طرح ۲ خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین بازدید کرد

محسن منصوری که برای پیگیری اجرای مصوبات سفر استانی آیت الله رییسی و بازدید از وضعیت اجرای پروژه‌های مصوب به زنجان سفر کرده بود از پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفت.

بهادری جهرمی: پایش ۸۰ وعده انتخاباتی رئیس جمهور/ دولت ظرفیت‌های به کما رفته را احیا کرد

سخنگوی دولت از پایش نزدیک به ۸۰ وعده انتخاباتی رئیس جمهور و پیگیری آنها خبر داد و گفت: دولت سیزدهم ظرفیت های به کما رفته را فعال کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم رشد اقتصادی ما با نفت و هم بدون نفت مثبت بوده است که هر دو عددهای قابل قبولی را به نمایش درآورده بودند. به عنوان مثال در زمستان و فصل چهارم اشاره می‌کنم رشد اقتصادی بدون محاسبه نفت ۴.۷ و بانفت ۵.۳ بوده است.

آیت‌الله رئیسی در دیدار رهبران ارشد جنبش حماس: جبهه مقاومت در حال تغییر موازنه قدرت در صحنه جهانی است

آیت‌الله رئیسی در دیدار اسماعیل هنیه رئیس و جمعی از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی حماس، با تبریک موفقیت‌های اخیر جبهه مقاومت فلسطین و تأکید بر اینکه این پیروزی‌ها نشان داد امروز ابتکار عمل در دست این جبهه است، انسجام و یکپارچگی گروه‌های مختلف جهادی در فلسطین ذیل بیرق مقاومت را عطیه‌ای الهی برشمرد که باید آن را حفظ و برای ارتقای آن تلاش کرد.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نشانه‌ها گواه آن است که امروز جریان مقاومت از هر زمانی قوی‌تر و دشمنان این جبهه در جایگاهی ضعیف‌تر از هر زمان دیگری هستند، اظهار داشت: پیروزی‌های جبهه مقاومت آشکار و اثبات کرده تصویری که صهیونیست‌ها تلاش می‌کردند از قدرت بازدارندگی ادعایی خود نمایش دهند، واقعی نیست.

تاکید مخبر در جلسه پروژه‌های مرتبط با اقتصاد دریا بر تدوین طرح «اقتصاد دریامحور» به عنوان پیشران پیشرفت کشور

معاون اول رئیس جمهور از وزارت راه و شهرسازی خواست با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ظرف یک ماه طرحی جامع، عملیاتی و زمان بندی شده برای اقتصاد دریامحور تدوین و آن را ارایه کند.

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه نظارت بر سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش به صدا و سیما داده شد

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه نظارت در حوزه سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی طبق قانون اساسی و قوانین موضوعه، بر عهده سازمان صدا و سیما قرار دارد.

آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگو تلویزیونی با مردم: برای تغییر به نفع مردم وارد انتخابات شدم/ اهل عافیت‌طلبی نیستم

رئیس جمهور همزمان با دومین سالروز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه در مقطع انتخابات ۱۴۰۰ به دلیل شرایط خاص کشور، ناامیدی بر مردم حاکم بود، گفت: از آمدنم به صحنه انتخابات برای تغییر شرایط به نفع مردم پشیمان نیستم و اگر دوباره به آن روزها برگردم همین تصمیم را می‌گیرم.

در خرداد ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از استرداد منافقین تا ماجرای فرش‌های گرانقیمتِ سعدآباد

آیت الله رئیسی تصریح کرد: مردم به نحوی با ناامیدی در سال ۱۴۰۰ مواجه بودند و اوضاع را به وفق مراد نمی‌دیدند. با اینکه در قوه قضاییه به عنوان مطالبه‌گر حضور داشتم، اما تصورم این بود که وظیفه و تکلیفی دارم.

وی گفت: به ما می‌گفتند چطور انتظار دارید که به ما واکسن بدهند در حالی که FATF در کشور به نتیجه نرسیده است. همچنین ورود واکسن به برجام ارتباطی نداشت. نباید این نگاه نادرست را داشت که عضویت در یک سازمان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باید حتماً با فلان موضوع مرتبط شود. هرگز نمی‌گوییم که نیت آقایان این بوده که چنین اتفاقی رخ دهد بلکه این وضعیت محصول یک نگاه نادرست بود که عده‌ای باید تصمیم می‌گرفتند تا مشکلات کشور حل شود.

۳۱ خرداد

اوجی در حاشیه نشست دولت خبر داد؛ ورود به ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی/ قراردادهای خوبی با ونزوئلا منعقد شد

وزیر نفت با اعلام اینکه قراردادهای خوبی با ونزوئلا در حوزه انرژی منعقد شدو تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هزار قطعه کالا و ادوات حوزه نفت گاز به این کشور صادر شده است، از ورود جدی دولت سیزدهم به پالایشگاه های فراسرزمینی خبر داد.

مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت: حق پرستاری و یارانه مراکز غیر دولتی امسال ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از موضوعات مهم افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی در سال ۱۴۰۲ است که از سوی همکاران ما در سازمان بهزیستی موفقیت‌آمیز آغاز شده است. بخشی از مشکلات مددجویان عزیز برطرف می‌شود.

اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت: مشکلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ مشکلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور نیست و بهار امسال هم پر رونق ترین بهار تمام سال های اخیر در حوزه هنر و فرهنگ بود.

محمدعلی زلفی گل در حاشیه جلسه هیات دولت: جامعه دانشگاهی در رعایت قانون پیشتاز و علمدار کشور است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اتفاقات دانشگاه هنر گفت:جامعه فرهیخته دانشگاهی در بحث رعایت قانون می بایست پیشتاز و علمدار کشور بوده و تاکنون هم اینگونه بوده است.

اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت: نصب ۱۰۰ دوربین جدید در نیروگاه اصفهان صحت ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر نصب ۱۰۰ دوربین جدید در نیروگاه اصفهان گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، در اصفهان نیروگاهی نداریم که بخواهد ۱۰۰ دوربین در آنجا نصب شود.

وی تصریح‌ کرد: سازمان انرژی اتمی بر اساس قانون اقدام راهبری عمل خواهد کرد، در تفاهمات انجام شده با آژانس در اسفند ماه، بحث تداوم دانش با آژانس که جزو الزامات پادمان و ان‌پی تی است در قالب یک بیانیه منتشر شد و در همان راستا اقدامات درحال هماهنگی و انجام است.

بهادری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت: دولت با لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور موافقت کرد

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات هیات دولت گفت: یکی از مصوباتی در جلسه امروز به تصویب هیات دولت رسید موافقت دولت با ارسال لایحه‌ای برای مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از ایرانیان خارج از کشور بود. این لایحه که با همکاری وزارت امور خارجه به‌ویژه وزارت دادگستری به تصویب هیات وزیران رسید و برای مجلس ارسال خواهد شد تدابیری اتخاذ کرده که بتوان در حوزه‌های مختلف حمایت‌های موثری را از ایرانیان خارج از کشور داشت.

سخنگوی دولت ادامه داد: امکان شناسایی و جذب ایرانیان دارای استعداد در خارج از کشور برای عضویت در هیات علمی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و مجمعه‌های دانش‌آفرین داخل کشور، تسهیل‌هایی که برای حمایت از سرمایه‌گذاری مولد ایرانیان خارج از کشور پیش‌بینی شده از مشاوره تا مشوق‌ها و تسهیل‌هایی که برای امکان فعالیت موثر اقتصادی‌شان در کشور اتفاق بیفتد، موضوعاتی که ناظر به حمایت‌ها از نخبگان خارج از کشور و به ویژه حفظ و اتصال و استمرار این ارتباط فرهنگی آنها با سرزمین اصلی محورهای اصلی این لایحه است که تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

آیت‌الله رییسی در جلسه هیات دولت بر تداوم اقدامات موثر برای ساماندهی وضعیت مسکن تاکید کرد

رئیس جمهور با تاکید بر تداوم اقدامات موثر وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی وضعیت مسکن، حضور اعضای جدید در دولت را فرصتی برای استفاده از تجربیات پیشین و ظرفیت‌های جدید در پیشبرد موثرتر ماموریت‌ها دانست.

وی همچنین با ابراز رضایت از گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات مؤثر این وزارتخانه برای ساماندهی وضعیت مسکن در راستای پیگیری سیاست‌های دولت در زمینه واگذاری زمین و اعمال سیاست‌های مدیریت عرصه مسکن، خواستار تداوم این اقدامات شد.

دهقان در حاشیه جلسه هیأت دولت: پیگیر استرداد منافقین به کشور هستیم

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه این نهاد صدور و اجرای حکم علیه منافقین را پیگیری می‌کند، گفت: متولی اصلی این موضوع قوه قضائیه است که حکم علیه این افراد را صادر کند.

دهقان ادامه داد: این کار باید در ۴۰ سال گذشته علیه منافقین انجام می‌شد که متاسفانه در این باره کار خاصی صورت نگرفته است. چرا که منافقین در داخل کشور مرتکب جنایت شده و ۱۷ هزار نفر از هموطنان را به شهادت رساندند.

لطیفی: بنای دولت تعطیلی پنجشنبه است

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره تغییر تعطیلی پنجشنبه نگرفته است گفت: بنای ما این است که تعطیلی روز پنجشنبه باشد و تصمیمی برای تغییر نداریم.

معاون رییس جمهور افزود: درباره تعیین روز تعطیلی ما پیشنهاد خاصی نداشتیم و دوستان در مجلس پیشنهادشان این بود که روز را تعیین کنیم و به نظر جزو اختیارات دولت است؛ اگر قانون شود، ما باید تبعیت کنیم ولی تا الان جزو اختیارات قوه مجریه بوده است.

آیت‌الله رئیسی: وام ازدواج جوانان باید سریع پرداخت شود/ دولت خود را ملزم به تامین اشتغال و مسکن جوانان می‌دانند

رئیس‌جمهور در آیین گرامیداشت هفته ازدواج «جشن وصال» که به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین علی (ع) ‌ و حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شد، با قدردانی از همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این جشن گفت: ازدواج مسئله‌ای بسیار مهم است که در زمره مسائل دیگر نبوده و موضوعی اهم است.

وی با اشاره به مناسبت فرخنده سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س)، بر لزوم تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: باید زمینه صاحبخانه شدن جوانان هم فراهم شود تا دغدغه مسکن زوج‌های جوان رفع شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز مسئله ازدواج و تشکیل خانواده از مهمترین مسائل جوامع انسانی است، تصریح کرد: امروز شاهد شدیدترین حملات به موضوع تشکیل خانواده با طرح اشکال مختلفی از انحراف هستیم که آسیب‌های زیادی به جوامع، خانواده و افراد وارد می‌کند.

کاهش حقوق گمرکی تجهیزات و ملزومات پزشکی به یک درصد در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مصوب شد

براساس تصویب شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا از ابتدای سال ۱۴۰۲حقوق گمرکی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی به یک درصد تقلیل یافت.

نظر شما