شناسهٔ خبر: 65821394 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خرابکاری و تهدید علیه مساجد در آلمان و فرانسه

در یک اقدام خرابکارانه، شخصی سعی کرد مسجدی در ایالت « نوردراین وستفالن» آلمان را به آتش بکشد. همچنین چندین مسجد در فرانسه نامه‌هایی حاوی جملات تهدید‌آمیز دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، به گفته مقامات آلمان روز پنجشنبه یک مورد اقدام برای آتش زدن مسجد شهر ووپرتال-البرفلد در ایالت نوردراین وستفالن گزارش شد.

دفتر دادستانی اعلام کرد که تحقیقات اولیه نشان داد مظنون حدود ساعت 4:20 صبح به وقت محلی سعی کرد یک شی در حال سوختن را در ورودی مسجد قرار دهد.

به علت قفل بودن درها، تلاش وی برای آتش‌ زدن مسجد باعث آتش‌سوزی کوچک و آسیب جزئی به نمای ساختمان شد.

پلیس از شاهدان و هر کسی که اطلاعاتی در اختیار دارد خواسته است تا در تحقیقات در مورد این حادثه کمک کند.

گروه اسلامی DITIB(بزرگترین انجمن اسلامی آلمان) که مسجد ووپرتال-البرفلد را اداره می‌کند، آتش سوزی را محکوم کرد و از مقامات خواست تا اقدامات لازم را برای اطمینان از ایمنی  جامعه مسلمانان اتخاذ کنند.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به ویژه در ماه مبارک رمضان که مسلمانان در سراسر جهان همزیستی مسالمت‌آمیز را جشن می‌گیرند، ما اجازه نخواهیم داد چنین حملاتی همزیستی ما را مختل کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از همه ساکنان ووپرتال می‌خواهیم تا در برابر هر نوع نفرت و خشونت بایستند. 

آلمان در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی و بیگانه‌هراسی بوده است که بر اثر تبلیغات گروه‌های راست افراطی و ضد مسلمانان، از جمله حزب اپوزیسیون آلترناتیو برای آلمان یا AfD تقویت شده است.

آلمان پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد. طبق آمار رسمی، نزدیک به 5 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر یک مقام مسلمان محلی روز پنجشنبه اعلام کرد پنج مسجد در منطقه اورلئان و اطراف آن واقع در مرکز فرانسه در ماه مبارک رمضان، نامه‌های تهدید آمیز اسلام‌ستیزانه که دارای امضای ستاره داود بود، دریافت کرده‌اند.

دفتر دادستانی اورلئان اعلام کرد تحقیقاتی را در خصوص توهین غیر علنی به علت منشأ قومی، ملی، نژادی یا مذهبی آغاز کرده است.

در یکی از این پیام‌ها که خبرگزاری فرانسه به نسخه‌ای از آن دست یافته، آمده است: اسرائیل شما را تحقیر خواهد کرد. این پیام در کاغذی که به چربی خوک آغشته و با یک ستاره داود امضا شده، وجود داشت.

مصطفی اتازونی، رئیس شورای استانی آیین اسلام در استان لواره که مسجد‌های یاد شده در آنجا واقع شده‌اند، به خبرگزاری فرانسه گفت این یک اقدام متأثر کننده، جدی و هدفمند است. وی افزود این نامه‌ها اسلام ستیزانه هستند که با چربی خوک آغشته شده‌اند و ما از آن منزجر شدیم.

به گفته رهبران مسلمان فرانسه که بزرگترین جامعه اسلامی در اروپا را دارد، از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، این کشور شاهد افزایش اقدامات اسلام‌ستیزانه بوده است.

انتهای پیام

نظر شما