شناسهٔ خبر: 65816092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گردهمایی نوروزی ایرانیان در کراچی پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با فرارسیدن نوروز و سال نو خورشیدی، خانواده‌های ایرانی مقیم شهر «کراچی» در جنوب پاکستان با حضور در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، ضمن انجام دید و بازدید نوروزی در فضایی صمیمی، سال نو را به یکدیگر تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه شب خبرنگار ایرنا، حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی به عنوان میزبان جشن عید دیدنی ایرانیان مقیم این شهر، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، سالی خوب و سرشار از سلامتی، موفقیت و شادکامی را برای آنان آرزو کرد.

سفره هفت سین زیبایی که در محل برگزاری میهمانی چیده شده بود، حال و هوایی کاملا ایرانی و نوروزی به مراسم داده بود و سوژه جذابی برای گرفتن عکس های یادگاری خانواده ها شده بود.

برنامه با قرائت قرآن کریم، نواختن سرود ملی، پخش ویدیو کلیپ هایی با موضوع نوروز، ماه مبارک رمضان و اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه ایرانیان ادامه یافت.

گردهمایی نوروزی ایرانیان در کراچی پاکستان

عید دیدنی ایرانیان در محل سرکنسولگری، به نوعی یک گردهمایی بزرگ نوروزی بود زیرا تقریبا تمام خانواده‌های ایرانی شامل دیپلمات‌ها،‌کارگزاران نهادهای ایرانی، فرهنگیان، دانشجویان ایرانی، نمایندگانی از جامعه زرتشتیان، بلوچ های مقیم و بانوان ایرانی دارای همسران پاکستانی در این مراسم حضور یافتند و شام را در فضایی صمیمی و در کنار هم صرف کردند.

در ادامه برنامه، نوریان سرکنسول کشورمان در کراچی به صحبت پرداخت و ضمن تبریک سال نو به مدعوین به اختصار با اشاره به شعار تعیین شده سال از سوی رهبر معظم انقلاب، (جهش تولید با مشارکت مردم) دستاوردهای اخیر در روابط اقتصادی دو کشور، به خصوص در موضوع برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی با حضور فعال شرکت‌های ایرانی، سفر مردادماه گذشته وزیر امور خارجه کشورمان به کراچی، امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق‌های بازرگانی تهران و کراچی و توسعه گردشگری مذهبی و جهانگردی ایران و پاکستان را برشمرد.

گردهمایی نوروزی ایرانیان در کراچی پاکستان

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ سه شنبه چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با ۲۲ فوریه ۲۰۱۰ با تصویب قطعنامه ای روز ۲۱ مارس برابر با یکم فروردین را درچارچوب ماده ۴۹ و تحت عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی نوروز به تصویب رساند و درتقویم خود جای داد.

هم اکنون بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در کشورهای حوزه تمدنی نوروز سنت باستانی را با تاکیدی بر هماهنگی با طبیعت جشن می گیرند.

نوروز جشنی با ریشه ایرانی قدمتی بیش از سه هزار سال دارد. رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان روز گذشته در پیام هایی جداگانه، فرا رسیدن نوروز باستانی را تبریک گفتند.

نظر شما