شناسهٔ خبر: 65811664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیریت سیلاب در اندیکا با اجرای طرح‌های آبخیزداری

اندیکا از جمله شهرستان های مستعد سیلاب استان خوزستان است و طغیان رودخانه و وقوع سیل باعث خسارت به محیط زیست، مناطبع طبیعی و مناطق پایین دستی استان می شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا گفت: اجرای بند‌های آبخیزداری در چند سال اخیر در مسیر رودخانه‌ها از اقدامات ارزشمندی بود که توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انجام شد.

علیرضا احمدی افزود: طرح‌های آبخیزداری شامل ساخت دو بند سنگی_ ملاتی  و اجرای ۳ طرح احداث بند‌های گابیونی و خشکه چین، مرمت بند‌های گابیونی و خشکه چین سنواتی، مرمت بند خاکی چلو در دو فاز، ده‌ها بند گابیونی و صد‌ها بند خشکه چین و سکوبندی اراضی کشاورزی شیبدار بوده که در شهرستان اندیکا اجرا شده است.


وی ادامه داد: این طرح‌ها در زیر حوضه‌های نظراباد، دشتگل، الما و سفلی و چلو از حوضه کارون بزرگ انجام شده اند و از فواید احداث این بند‌های آبخیزداری می‌توان به کنترل سیل و سیلاب، ذخیره آب حاصل از نزولات جوی، تغذیه آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از پدیده گرمایش زمین و تغییرات اقلیم، جلوگیری از انتقال رسوبات به پشت سدها، حفظ کیفیت آب، تنظیم جریان اب در ابراهه‌ها و ... اشاره کرد.  


احمدی می‌گوید: قرار است در سال جدید فاز‌های بعدی این طرح‌ها اجرایی شوند.


شهرستان اندیکا با ۲۷۰ هزار هکتار مساحت در بالادست حوضه کارون بزرگ و سه سد قرار گرفته است که میزان بالای بارندگی و نزولات جوی اجرای عملیات آبخیزداری در این شهرستان را امری اجتناب ناپذیر کرده است.

<div id="video-display-embed-code_10928945"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4187694/10928945?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما