شناسهٔ خبر: 65811550 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا گزارش می‌دهد؛

در اردیبهشت ۱۴۰۲ چه گذشت؟/از تنور داغ شایعات تا سفر تاریخی به دمشق

تهران - ایرنا -در اردیبهشت ۱۴۰۲ رئیس جمهور در سفری مهم پس از گذشت ۱۳ سال که یک رئیس جمهور به سوریه رفته بود، به دمشق رفت و با مقامات ارشد این کشور از جمله بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، در سالی که گذشت، دولت سیزدهم نشان داد در همه حالات و اتفاقات اعم از سختی و خوشی در کنار مردم بوده و علی رغم بسیاری از تبلیغات مسمومی که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین و دنباله های آنها در داخل به جامعه تزریق و القا می کردند که نفس حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله یا سیل زده یا بحرانی و امنیتی را به حاشیه بکشانند، رئیس دولت و اعضای کابینه سیزدهم از موضع خود مبنی بر افزایش ارتباط حضوری با مردم کوتاه نیامدند و همواره مشی همراهی با همه اقشار جامعه را حفظ کردند.سیاستی که بارها مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و یکی از محسنات دولت کنونی را ارتباط بی پرده و رو در رو با مردم ذکر کرده اند.

سال ۱۴۰۲ مثل همه‌ی سالهای دیگر زندگی، انباشته بود از شیرینی‌ها و تلخی‌ها، از خواسته‌ها و ناخواسته‌ها. در مسائل داخلی کشور پیشرفتهای چشمگیر علمی، پیشرفتهای فنّاوری، تولیدات زیربنایی انجام گرفت، که در زمره شیرینی‌ها و خبرهای خوش بود. حضور حماسی مردم در اجتماعات روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاری امن این تظاهرات بزرگ، برگزاری امن و سالم انتخابات آخر سال و حضورهای مردمی دیگر، جزو خبرهای خوش و خواسته‌های شیرین سال گذشته بود. حادثه‌ی تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان در اواخر سال، حوادثی که برای مأموران امنیّت و حافظان امنیّت در طول این ماه‌ها اتّفاق افتاد، جزو حوادث تلخ بود و تلخ‌تر از همه حادثه‌ی غزّه بود که جزو مسائل مهمّ بین‌المللی است.

دولت مردمی در مسیر عبور از وضعیت شکننده و نامتعادل کشور در سال ۱۴۰۰، با شروع فعالیت خود، ضمن تلاش برای ایجاد تعاملی سازنده با سه عنصر اصلی حکمرانی (دولت، مردم و نهادهای مردمی)، فراهم سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم به منظور تحول و پیشرفت در همه ی زمینه های اقتصادی، سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یک هدف چند لایه و گام به گام و مبتنی بر سیاست های بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و سند تحول دولت مردمی در دستور کار خود قرار داد.

در عرصه اقتصادی نیز که دشمن شمشیر را از رو بسته و به جنگ با ملت ایران برخاسته، دولت سیزدهم علی رغم تمام بحران آفرینی های دشمنان از جمله تلاش برای ایجاد بی اعتمادی در بازار ارز توانست رشد نقدینگی را از کانال ۴۳ به ۲۵ درصد کاهش دهد؛ تورم نقطه به نقطه را از کانال بالای ۵۰ به ۳۵ درصد برساند؛ آمار بیکاری برای نخستین بار به کانال ۷ درصدسقوط کرد؛ واردات کالاهای اساسی را به شدت کاهش داده و با افزایش حداکثری نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی که در تمام سال های گذشته بی نظیر بود، یک بار برای همیشه از قاچاق محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه به میزان بسیار زیادی بکاهد. اوضاع دارو ساماندهی شد و مشکلی از نظر تأمین برخی داروهای خاص و همچنین انسولین که از اصلی ترین اقلام دارویی بود، ایجاد نشد.

همه اینها به خاطر تلاش های دولت سیزدهم در افزایش انگیزه و امیدآفرینی برای جامعه ای است که می خواهد بعد از بیش از یک دهه بی عملی یا ترک فعل از سوی برخی مسئولان دولت های گذشته، روی آرامش در معیشت ببیند

در اردیبهشت ۱۴۰۲ رئیس جمهور در سفری مهم پس از ۱۳ سال که یک رئیس جمهور به سوریه رفته بود، به دمشق رفت و با مقامات ارشد این کشور از جمله بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

۱ اردیبهشت

تبریکات عید فطر سران کشورها به آیت الله رئیسی و بالعکس

به مناسبت عید فطر، محمد بن زاید ال نهیان، محمد بن راشد آل مکتوم و منصور بن زاید آل نهیان به ترتیب رئیس و نواب رئیس دولت امارات متحده عربی، محمد یونس المنفی رئیس شورای ریاست دولت لیبی، ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان، نارندار مودی نخست وزیر هند و چند تن دیگر از مقامات کشورها فرا رسیدن عید فطر را به آیت الله رئیسی تبریک گفتند.

ضمن اینکه در روز ۲ اردیبهشت نیز تعداد دیگری از سران کشورهای اسلامی، منطقه و دوست به رئیس جمهور عید فطر را تبریک گفتند که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، صدر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان، هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان، شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان، سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان و مشعل الاحمد الجابر الصباح نائب امیر کویت برخی از این سران بودند.

همچنین رئیس جمهور نیز در پیام های جادگانه ای فرارسیدن عید سعید فطر، عید بازگشت به فطرت و هنگامه سرافرازی و شعف روزه‌داران و بندگان صالح خداوند را به سران و مردم کشورهای اسلامی تبریک گفت.

رئیس جمهور شرایط عفو رهبری برای متخلفان در اغتشاشات ۱۴۰۱ را به شورای عالی امنیت ملی ابلاغ کرد

آیت‌الله رئیسی در ابلاغیه‌ای، شرایط تداوم شمول عنایت رهبری معظم انقلاب اسلامی در تعلیق، تخفیف و بخشودگی تخلفات کسانی را که در حوادث سال گذشته دچار تخلفات اداری و انضباطی شده بودند، به وزارتخانه‌های کشور، علوم، ارشاد و امور خارجه ابلاغ کرد.

متعاقب عفو تعداد زیادی از محکومان و متهمان اغتشاشات سال گذشته با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس شورای‌ عالی امنیت ملی به دبیرخانه این شورا ماموریت داد تا با تعیین چارچوب‌هایی، زمینه بخشودگی و یا اعمال تخفیف در قبال کسانی را که در حوادث سال گذشته دچار تخلفات اداری و انضباطی شده‌اند و هم‌اکنون از اقدامات خود ابراز ندامت دارند و حاضرند نسبت به موازین قانونی، متعهد شوند، فراهم کند.

۲ اردیبهشت

آیت‌الله رییسی: قوای سه‌گانه بر تحقق شعار سال و خدمت خالصانه به مردم تمرکز می‌کنند

رییس جمهور در دیدار جمعی از مردم، مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب که پس از اقامه نماز عید فطر انجام شد، با اشاره به تأکید ایشان به همکاری قوای سه‌گانه با یکدیگر اظهار داشت: به رهبر انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران اطمینان می‌دهم که هر سه قوه با همدلی و هم‌افزایی از حاشیه‌ها پرهیز، و بر متن که تحقق شعار سال و گره‌گشایی از زندگی مردم و خدمت خالصانه به آنان است، تمرکز کنند.

حضور سرزده آیت‌الله رئیسی در یکی از مراکز دخترانه نگهداری کودکان فاقد سرپرست

آیت‌الله رئیسی، در جریان حضور از پیش اعلام نشده در یکی از مراکز دخترانه نگهداری کودکان فاقد سرپرست موثر در شهر تهران، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، در گفتگو با مربیان در جریان فعالیت‌ها و اقدامات‌شان برای نگهداری، آموزش و توانمندسازی دختران این مرکز قرار گرفت.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

در این بازدید که علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی نیز آیت الله رئیسی را همراهی می‌کرد، رئیس جمهور در فضایی صمیمانه ساعتی را با کودکان و نوجوانان این مرکز به گفتگو نشست.

۵ اردیبهشت

معاون‌ پارلمانی رئیس جمهور: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد

معاون‌ پارلمانی رئیس جمهور گفت: امروز در دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شد که در اولین فرصت تقدیم‌ مجلس شورای اسلامی می شود.

سخنگوی دولت: مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی به یک درصد کاهش یافت

سخنگوی دولت از موافقت هیأت وزیران با کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی از ۹ به یک درصد در جلسه هیات دولت خبر داد.

وزیر فرهنگ: نمی‌توانیم به کسانی که کشف حجاب کرده‌اند، اجازه حضور در برنامه‌های هنری بدهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از نظر قانونی نمی‌توانیم به کسانی که کشف حجاب کرده‌اند، اجازه حضور در برنامه‌های هنری را بدهیم.

دستور رئیس جمهور و وزیر کشور به مقامات استانی مازندران و نیروهای امنیتی و انتظامی برای بررسی علل شهادت آیت الله سلیمانی نماینده فقید خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت نماینده سابق خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان این اتفاق اقدام کنند.

وزیر کشور نیز به دنبال حمله مسلحانه که به شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری منجر شد، در تماس تلفنی با استاندار مازندران ضمن دریافت آخرین اطلاعات این حادثه، بر بررسی سریع و همه جانبه این موضوع تأکید کرد.

بررسی اصلاح ساختار بودجه بر مبنای چالش‌های اساسی شانزده‌گانه در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در راستای اصلاح ساختار بودجه به بررسی چالش‌های اساسی بودجه در ۱۶ محور پرداخته و طرح‌های کارشناسی دستگاه‌های مختلف و پیش‌نویس تدوین شده در خصوص اصلاحات ساختاری بودجه از سوی دبیرخانه شورای‌عالی هماهنگی را مورد بررسی قرار دادند.

در آستانه تهران؛ دیدارهای نخست وزیر قزاقستان با مقامات ارشد کشورمان در تهران

نخست وزیر قزاقستان که پیش از ظهر چهارشنبه در صدر هیأتی وارد تهران شده بود، دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران به طور رسمی مورد استقبال محمد مخبر معاون اول رییس جمهور قرار گرفت.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

معاون اول رییس جمهور همچنین در نشست مذاکرات هیأت های ایرانی و قزاق با بیان اینکه زمینه های فراوانی برای گسترش همکاریهای ایران و قزاقستان وجود دارد، بر لزوم تدوین نقشه راهی جامع برای توسعه مناسبات و همکاری های طولانی مدت میان دو کشور برای رسیدن به سقف مبادلات ۳ میلیارد دلار در سال تاکید کرد.

همچنین در این سفر ۵ یادداشت تفاهم و یک توافقنامه همکاری به منظور توسعه و تحکیم روابط و گسترش مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان به امضا رسید.

معاون اول رییس جمهور در نشست خبری با نخست وزیر قزاقستان نیز گفت: سطح مناسبات اقتصادی با روابط صمیمانه و نزدیک سیاسی دو کشور تناسب ندارد و باید تلاش کنیم با برنامه ریزی مناسب سطح مبادلات تجاری خود را به هدف گذاری انجام شده یعنی ۳ میلیارد دلار در سال برسانیم.

ماجرای دروغ پردازی علیه وزیر سابق صمت با اسم رمز شاسی بلند کلید خورد

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتی ادعای انصراف نمایندگان از استیضاح با دریافت ماشین شاسی‌بلند را نه تنها دروغ‌پردازی علیه دولت و وزیر صمت بلکه بازی با آبروی مجلس دانست.

خزعلی: لایحه ارتقای امنیت زنان سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اگر لایحه ارتقای امنیت زنان درست آموزش داده و اجرا شود هم قدرت پیشگیری دارد و هم منجر به تحکیم بنیان خانواده و ارتقای جایگاه زنان در خانواده می‌شود.

اوجی: برنامه افزایش قیمت بنزین نداریم/ کارت‌های سوخت جایگاه‌ها پابرجاست

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: هیچ‌گونه برنامه افزایش قیمت بنزین در دستور کار وزارت نفت و دولت نیست، مردم به شایعات توجهی نکنند.

وزیر نفت در رابطه با استفاده از کارت سوخت هوشمند تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲، مجلس وزارت نفت را مکلف کرده که خودروها از طریق کارت سوخت خود، سوختگیری کنند.

هفتمین سفر رئیس جمهور به خوزستان کلید خورد

آیت الله رییسی، رییس جمهور همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد. ۱۱ وزیر و پنج معاونِ رییس جمهور، آیت الله رئیسی را در این سفر ۲ روزه همراهی کردند.

رئیس جمهور در بدو ورود به خوزستان در جمع خبرنگاران مستقر در فرودگاه دزفول درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر گفت: خوزستان خط مقدم دفاع از وطن و مرز و بوم این کشور است و مردم این استان دین خودشان را به ایران و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند و امروز ملت ایران و مسئولین مسئولیت مضاعفی نسبت به خوزستان دارند.

آیت الله رییسی بعد از ورود به دزفول به زیارت آستان متبرک سبزقبا (ع) در این شهر رفت.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

خط تولید کاغذ مقوا از ضایعات با حضور رییس جمهور و هیات همراه با صرف ۱۲۰ میلیارد تومان در شرکت کارتن محمد دزفول افتتاح شد.

جشن احیای ۱۶۰ کارگاه تعطیل شده خوزستانبا حضور رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم با صرف ۷ هزار میلیارد تومان در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برگزار شد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

رییس جمهور در این مراسم گفت: بیکاری دولت را رنج‌ می‌دهد و این رنج باید به گنج تبدیل شود که این‌ گنج دست یافتنی است، آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست و باید با روحیه بسیجی و کار جهادی در این خصوص اقدام کرد.

رئیس جمهور سپس به اندیمشک رفت و مورد استقبال مردم این شهر در مصلای جمعه اندیمشک قرار گرفت

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی روز پنجشنبه و در جریان سفر استانی هیات دولت با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی آغاز شد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دو خطه سازی مسیر اهواز - اندیمشک در سفر رئیس جمهور به خوزستان افتتاح و آیت الله رئیسی به عنوان نخستین مسافر این خط راهی اهواز شد.

رییس جمهور: مدیران خسته جای خود را به افراد جهادی و انقلابی بدهند

آیت الله رئیسی در اجتماع عظیم مردم خوزستان در مصلای مهدیه اهواز با بیان اینکه خوزستان استان نمونه در شهادت، ایثار، آزادگی و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است گفت: خوزستان دین خود را ادا کرده است و امروز باید همه کشور به ویژه مسوولان نسبت به این استان و مردم با وفای آن ادای دین کنیم.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

آیت الله رییسی در ادامه با اشاره به وجود طرح های ناتمام متعدد در خوزستان، افزود: برنامه دولت سامان دادن و تکمیل طرح های نیمه تمام در این استان است و این طرح ها در اولویت تامین اعتبار قرار می گیرد.

۸ اردیبهشت

منصوری: برکناری ۱۵ مدیر استان خوزستان با دستور رئیس جمهور قطعی شد

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به عملکرد مدیران استان خوزستان گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و مشورت با استاندار خوزستان، ۱۵ نفر از مدیران استان خوزستان جای خود را به مدیران انقلابی و تازه نفس خواهند داد.

امضای ۹۵ تفاهم‌نامه عمرانی و زیرساختی در خوزستان با حضور رییس جمهور

در سفر استانی رییس جمهور به خوزستان ۹۵ تفاهم نامه عمرانی و زیرساختی با اعتبار ۸۶۹ هزار میلیارد تومان آماده شد که در آیینی با حضور آیت الله رئیسی، این تفاهم نامه ها به امضای دستگاه های مرتبط رسید.

رییس جمهور: تحول رویکرد دولت سیزدهم است/ مطالبه‌ها امری ممکن و از حقوق مردم است

در نشست مشترک شورای برنامه ریزی توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان در محل سالن علی هاشمی استانداری خوزستان با بیان اینکه صمیمانه از مردم خوزستان تشکر می کنم گفت: به همه مردم خون گرم، پرتلاش، مخلص و مقاومت خوزستان ادای احترام می کنم.

وی نگاه تحول را رویکرد دولت سیزدهم دانست و گفت: توجه به نقاط قوت و رفع نقاط ضعف لازمه تحول در شرایط کنونی است.

برای اجرایی شدن مصوبات سفر دولت مصمم هستیم/ اخذ ۲۰۰ مصوبه در سفر دوم استانی به خوزستان

رییس جمهور با بیان اینکه ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار دور اول سفر به خوزستان تخصیص داده شد گفت: در دور دوم سفر استانی به خوزستان ۲۰۰ مصوبه برای خوزستان از هیات دولت اخذ شده که برای اجرای این مصوبه ها مصمم هستیم.

رییس جمهور: افزایش ظرفیت تولید نفت کشور باید ادامه یابد

آیت الله رئیسی روز جمعه در آیین طرح بزرگ زیست محیطی "پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس" در منطقه غرب کارون اظهارکرد: ارتباط صنعت نفت با شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

رییس جمهور با تاکید بر انجام کار ماندگار در صنعت نفت و گاز افزود: جمع آوری ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل توسط پالایشگاه گازی هویزه و تبدیل به گاز قابل مصرف در شبکه سراسری گاز، کار بزرگی است.

وی افزود: با بهره برداری از طرح های صنعت نفت امروز ۴۵ هزار بشکه نفت به تولید کشور افزوده شد که این ظرفیت همچنان باید ادامه یابد.

۹ اردیبهشت

۷ جلسه مخبر با دانشجویان‌ برای شنیدن دغدغه‌های آینده‌سازان کشور

کاوه اشتهاردی دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور در توییتر نوشت: محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در این مدت ۷جلسه با طیف‌های مختلف دانشجویی داشته که گفتگوی رو در رو با دانشجویان دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت، بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم و دیگر تشکل‌ها از آن جمله است.

لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس رفت

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اهتمام و تاکید دولت بر تشکیل وزارت بازرگانی گفت: دولت در راستای تسریع در اقدامات مربوط به نظارت و ساماندهی امور مرتبط با حوزه بازرگانی و تنظیم بازار کالا و خدمات و حمایت از مردم در ارتباط با بازرگانی داخلی از طریق بهسازی و اصلاح نظام اداری در ابعاد تشکیلات و سازماندهی و ساختار اداره امور کشور لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس تقدیم کرد.

دهقان خبر داد: پیشنهاد معاونت حقوقی به دولت درباره زمان و مکان مذاکره ایران و آمریکا

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از ارایه پیشنهاد این معاونت به دولت برای زمان‌بندی و محل برگزاری مذاکرات ایران و آمریکا پیرامون پرونده برخی اموال ایران در دیوان دادگستری لاهه خبر داد.

رئیس جمهور عراق وارد تهران شد

عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق در صدر هیأتی بلندپایه برای انجام سفری یک روزه وارد تهران شد.

نهمین رئیس جمهور عراق که برای نخستین بار در قامت ریاست جمهوری به تهران سفر کرد، در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد تهران مورد استقبال رسمی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار گرفت.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

آیت الله رییسی سپس در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود با بیان اینکه اراده دو کشور بر توسعه مناسبات است، بیان کرد: در حوزه های سیاسی، اقتصادی و تجاری و حوزه های فرهنگی بین تهران و بغداد مناسبات خوبی تاکنون رقم خورده و اراده دو کشور برتوسعه روابط و مناسبات است.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

رئیس جمهور روابط تهران و بغداد را فراتر از روابط سایر کشورها و روابطی راهبردی توصیف کرد و گفت: سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و عراق بیش از ۱۰ میلیارد است و این‌ رقم می تواند به سطح بالاتری ارتقا یابد.

منظور: میزان کسری بودجه امسال پس از ارسال جداول از مجلس مشخص می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به تاکید رییس جمهور بر احصای میزان کسری بودجه امسال پس از تغییرات اعمال شده از سوی مجلس در لایحه بودجه دولت، میزان کسری بودجه برای تدوین متمم لایحه بودجه ۱۴۰۲ پس از ارسال جداول از سوی مجلس مشخص خواهد شد.

۱۰ اردیبهشت

استیضاح فاطمی امین در صحن علنی کلید خورد/ رئیسی برای دفاع از وزیر سابق صمت به مجلس رفت

آیت الله رئیسی به همراه تعدادی از اعضای کابینه سیزدهم و با استقبال عبدالرضا مصری نایب رییس دوم مجلس و جمعی از نمایندگان، در جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت و معدن و تجارت حضور یافت.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و احمد وحیدی وزیر کشور رئیس جمهور را در مجلس همراهی کردند.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

آیت‌الله رئیسی در جلسه استیضاح فاطمی امین: خط قرمز دولت رانت، مافیا و ویژه‌خواری است

رئیس جمهور وزیر صنعت، معدن و تجارت را ضدفساد و مافیا توصیف کرد و گفت: خط قرمز دولت رانت، مافیا و ویژه خواری است به هیچ عنوان حتی یک روز و ساعت در دولت، مساله فساد و مافیا و رانت قابل تحمل نیست و به محض دریافت گزارش، قابل گذشت نیست.

فاطمی امین رأی نیاورد؛ «نیازی» سرپرست وزارت صمت شد

با حکم آیت الله رئیسی سیدمهدی نیازی به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شد.

رئیس‌جمهور جداول بودجه ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد

رئیس جمهور در دو نامه جداگانه اصلاحات قانون مجازات اسلامی و جداول کلان و پیوست‌های مربوط به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را جهت اجرا ابلاغ کرد.

گزارش بازرس ویژه درباره اقدامات ضد فساد دولت در جلسه هیات دولت قرائت شد/رئیسی: در برخورد با فساد اغماض نمی‌کنیم

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد در جلسه هیات دولت گزارشی از اقدامات صورت گرفته دولت برای پیشگیری و مقابله با فساد ارائه کرد و رئیس جمهور هم با اشاره به این گزارش، فسادستیزی را از رویکردهای جدی دولت مردمی دانست و گفت: در برخورد با فساد بدون تعارف و اغماض باید عمل کرد.

تأکید صحرایی در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری بر حمایت آموزش و پرورش از کارکنان مشمول نشده در طرح رتبه‌بندی معلمان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست پاسخگویی مستقیم به تماس‌های مردمی با اشاره به اینکه به تمامی اعتراضات در زمینه طرح رتبه‌بندی معلمان رسیدگی خواهیم کرد، گفت: تمام تلاش وزارتخانه حمایت از کارکنان مشمول نشده طرح رتبه‌بندی است.

۱۱ اردیبهشت

دستور رئیس جمهور به وزیر کار برای ساماندهی قراردادهای کارگری در سخنرانی مراسم روز کارگر

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز کارگر امنیت شغلی به ویژه قراردادهای چند ماهه را یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری دانست و وزیر کار را موظف کرد با بررسی دقیق موضوع قراردادهای کارگری ساماندهی لازم در این زمینه را اعمال کند.

آزمایش موفق موتور هواپیما با قطعات و بستر آزمایش ایرانی با حضور رئیس‌جمهور همزمان با روز کارگر

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

همزمان با روز کارگر، موتور هواپیما با قطعات و بستر آزمایش ایرانی با حضور آیت‌الله رئیسی در شرکت مپنا مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت.

رئیسی خطاب به مشاور امنیت ملی هند: باید در تغییر نظم نوین جهانی منشا اثر باشیم

رئیس جمهور گفت: ایران و هند به عنوان دو کشور اثرگذار در منطقه می‌توانند با ارتقای همکاری‌های خود به سطحی جدید، در تغییرات ناشی از استقرار نظم نوین جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند.

مصوبه مهم دولت برای ثبات حقوقی و بهبود فضای کسب و کار

آیین‌نامه «لزوم ثبت و اطلاع‌رسانی مقررات مرتبط با محیط کسب و کار در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات» مصوب هیات وزیران می‌تواند کمک قابل توجهی به ثبات حقوقی و مقرره‌گذاری در کشور کند و در نهایت به ثبات اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در سال «مهار تورم و رشد تولید» منتج شود.

۱۲ اردیبهشت

آیت‌الله رئیسی در گفتگو با شبکه المیادین: دشمن، عناصر قدرت ما را هدف گرفته/ ملت ایران به رهبری اطمینان کامل دارد

آیت الله رئیسی در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: ملت ما فهمیده است که ستون خیمه نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است و مردم ایران به حکومت و رهبری اطمینان کامل دارند. عناصر قدرت ایران از سوی دشمنان هدف قرار گرفته است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در ۴۴ سال گذشته دشمن دست به هیچ حماقتی نزده است، این مساله نه به خاطر آن است که به دنبال این کار نیست بلکه به این علت است که قادر به این کار نیست و توانایی آن را ندارد.

تاکید آیت‌الله رئیسی در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی بر پیگیری اجرای رهنمودهای رهبری در دیدار با معلمان

رئیس جمهور با گرامیداشت روز معلم، پیگیری اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ثبات در مدیریت آموزش و پرورش، به‌روزرسانی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تألیف مبتکرانه و هنرمندانه کتب درسی، جذب معلمان متعهد و کارآمد و امتداد امور پرورشی در همه مدارج را مورد تاکید قرار داد.

پرسش حقوقی معاون رئیس‌جمهور از مدعیان برگزاری رفرنداوم: چرا در ۳۲ سالی که دولت داشتید، به مجلس درخواست رفراندوم ندادید؟

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از طیف سیاسی که حدود ۳۲ سال دولت را در اختیار داشته، پرسید که چرا حتی یکبار مطابق قانون اساسی و قانون عادی تقاضای برگزاری همه‌پرسی از طریق مجلس شورای اسلامی را نکرده است؟

دفاع معاون رئیس جمهور از لایحه تشکیل وزارت بازرگانی لطیفی: هدف تشکیل وزارت بازرگانی بهبود معیشت مردم است

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، بهبود اقتصاد و معیشت مردم را از برنامه‌های جدی دولت مردمی دانست و گفت: تشکیل منظم ستاد تنظیم بازار و تقویت همکاری با همسایگان و کشورهای همسو در همین راستا انجام گرفته است.

بهادری جهرمی: درآمد مالیاتی ۶۰ درصد افزایش یافته است

علی بهادری جهرمی در نشست سخنگوی دولت درباره میزان فرار مالیاتی در سال ۱۴۰۱ و جلوگیری از آن در اصناف گفت: نباید بین صنوف تفاوت قائل شد. تقاضا می کنیم اصناف گزارش‌هایی در این زمینه داشته باشند و مردم هم مطالبه کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه منابع دریافت مالیات ۵ درصد کاهش پیدا کرده اضافه کرد: درآمد مالیاتی ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و ۹ هزار میلیارد تومان از پزشکان فقط در بیمارستان‌ها دریافت شده است.

مخبر در جلسه هماهنگی و بررسی طرح‌های پیشنهادی شرکت مدیریت و توسعه مکران: سواحل مکران ظرفیت بزرگ و پیشران کم‌نظیر توسعه اقتصادی کشور است

معاون اول رئیس‌جمهور از سواحل مکران به عنوان ظرفیتی بزرگ و پیشرانی کم نظیر برای توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در منطقه مکران بسیار منحصر به فرد است و این ظرفیت‌ها از جمله دسترسی به اقیانوس در هیچ یک از نقاط دیگر کشور به صورت یکجا وجود ندارد.

۱۳ اردیبهشت

ورود رئیسی به دمشق ۱۳ سال بعد از آخرین سفر یک رئیس جمهور ایران به سوریه

رییس‌ جمهور اسلامی‌ ایران در یازدهمین سفر خارجی خود در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «بشار اسد» همتای سوری خود وارد دمشق شد؛ این نخستین سفر خارجی آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۲ بود.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

وی سپس در مراسم استقبال رسمی رئیس جمهور سوریه از آیت‌الله رئیسی در مجموعه کاخ مردم دمشق حاضر شد.

جمعی از خانواده‌های مدافع حرم که در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده‌اند، در آیین بدرقه رئیس جمهور به دمشق در فرودگاه مهرآباد حضور یافتند.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

آیت الله رئیسی پیش از عزیمت به دمشق: مواضع ایران مبتنی بر عقلانیت، تدبیر و حقانیت است/حاکمیت سوریه باید تقویت شود

رئیس جمهور پیش از ترک تهران برای عزیمت به سوریه که در پاسخ به دعوت رسمی بشار اسد رئیس جمهور این کشور انجام شده است، در گفتگویی با خبرنگاران، این سفر را در راستای روابط راهبردی ایران و سوریه دانست و گفت: امروز بر همگان روشن شده که مواضع جمهوری اسلامی ایران بر عقلانیت، تدبیر و حقانیت و مبتنی بر مقاومت و ایستادگی است.

حضور آیت‌الله رئیسی در حرم مطهر حضرت زینب(س)

رئیس جمهور با حضور در زینبیه دمشق، ضمن زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س)، با جمعی از خانواده شهدای محور مقاومت از کشورهای سوریه، لبنان، افغانستان، ایران و... دیدار و گفت وگو کرد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

آیت الله رئیسی در حرم مطهر حضرت زینب(س)، با جمعی از خانواده شهدای محور مقاومت از کشورهای سوریه، لبنان، افغانستان، ایران و...، اقشار مختلف مردم سوریه و علمای سوری از مذاهب مختلف این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

گفتگوی ۴ ساعته راهبردی - اقتصادی رئیسی و اسد

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور مذاکرات ۴ ساعته آیت‌الله رئیسی و بشار اسد را بسیار جدی و سازنده و در راستای عمق دادن به همکاری‌های اقتصادی بلندمدت و سودبخش توصیف کرد.

جزییات اسناد همکاری ایران و سوریه از زبان بذرپاش: تاسیس بانک و بیمه مشترک ایران و سوریه و اعزام سالیانه ۵۰ هزار زائر به دمشق

وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه، تاسیس بانک و بیمه مشترک بین تهران- دمشق و اعزام سالیانه ۵۰ هزار زائر به دمشق را بخشی سند همکاری این دو کشور عنوان کرد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

وی درباره امضای ۱۵ سند همکاری میان تهران و دمشق که در نوع خود تاریخی و بی سابقه است گفت: این اسناد شرایط تجارت و فعالیت اقتصادی را میان تجار و فعالان اقتصادی تسهیل می‌کند تا بتوانند بهتر، با کیفیت‌تر و با حجم گسترده‌تر به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بپردازند.

آیت‌الله رئیسی در دیدار با همتای سوری در کاخ مردم: امروز حقانیت‌ جایگاه ایران و سوریه‌ کاملاً اثبات شده است

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

رئیس جمهور گفت: امروز حقانیت‌ جایگاه ایران و سوریه، انطباق این مسیر با عقلانیت‌ و مقاومت و ایستادگی کاملاً اثبات شده و جواب داده و کسانی که تا دیروز نسبت به موضع و جایگاه سیاسی و نظرات و دیدگاه‌های ایران درباره سوریه تردید داشتند، متقاعد شده‌اند که این موضع، به‌حق و عادلانه بوده است.

جزئیات گزارش محرمانه بازرس ویژه رئیس‌جمهور از ماجرای تخلف شاسی بلندها

بازرس ویژه رئیس‌جمهور درباره متخلفان این پرونده‌ توضیح داد: در گزارشی محرمانه، دستگاه‌ها و افراد متخلف را به رئیس‌جمهور معرفی کردیم و در همان بدو امر مدیرعامل ایران خودرو نیز در همین رابطه برکنار شد. البته این شرکت در گذشته نیز با مصوبه داخلی درصدد واگذاری تعدادی خودروی شاسی بلند (هایما S۸ وارداتی CKD) قبل از عرضه عمومی به مردم و با رانت قابل توجه به مدیران خود بود که با ورود به موقع بازرسی ویژه منتفی گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان‌ درخصوص اظهارنظر و شبهه‌ یکی از نمایندگان مجلس در خصوص تحویل خودروهای شاسی بلند یک خودروساز خاص به نمایندگان قبل از استیضاح، اظهار داشت: بررسی‌های قبلی انجام شده و مدارک به‌دست آمده حاکیست تفاهم‌نامه‌ای از تابستان ۱۴۰۰ و قبل از تشکیل کابینه دولت سیزدهم بین یک شرکت شبه‌کاغذی غیرمرتبط (رادین مبین غرب) با آن خودروساز منعقد شده است.

سجادی: ریزش سکوهای ورزشگاه آزادی صحت ندارد/ پارسال ۸۹۵ هزار نفر وام ازدواج دریافت کردند

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با رد احتمال ریزش سکوهای ورزشگاه آزادی به ارائه آماری از پرداخت وام ازدواج جوانان در ١۴٠١ پرداخت و گفت: ۸۹۵ هزار نفر به مبلغ بیش از ١٢٣ هزار میلیارد تومان وام دریافت کردند.

دهقان: دریافت غرامت از آمریکا را به دادگاه لاهه می کشانیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: اگر با آمریکا به توافق نرسیم، آن را به دادگاه لاهه ارجاع می‌دهیم تا خودشان مبلغ را تعیین کنند. دعوایی از سال ۹۵ علیه آمریکا در دادگاه لاهه مطرح شد و جنگ تمام عیار حقوقی با آمریکا وجود داشت و در فروردین ۱۴۰۲ رأی بسیار مهمی صادر شد و آمریکا به نقض عهد محکوم شد؛ البته بخش‌هایی از خواسته ما تأمین نشد.

بهادری جهرمی: دولت با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد

سخنگوی دولت از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان در دولت خبر داد و گفت: با تصویب هیات وزیران در سال ۱۴۰۲ افزایش حقوق کارگران برای بازنشستگان نیز اعمال خواهد شد.

ضرغامی واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را تکذیب کرد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی را تکذیب کرد و گفت: این ابنیه‌ها تنها به صورت قرارداد مدت‌دار به اجاره سرمایه‌گذار درمی‌آید.

۱۴ اردیبهشت

آیت‌الله رئیسی در جمع فرماندهان مقاومت و اندیشمندان فلسطینی در دمشق: آزادی قدس مهمترین مساله جهان اسلام است/ اضمحلال رژیم صهیونیستی را نزدیک می‌دانیم

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن با تمام قوا برای مقابله با حقوق فلسطینی‌ها به میدان آمده است، اظهار داشت: مسلمانان هم باید همه ظرفیت‌ها را برای احقاق حقوق تضییع‌ شده فلسطین و آزادی قدس شریف به‌ کار گیرند

آیت الله رئیسی در دیدار وزیر خارجه سوریه: صهیونیست‌ها پس از شکست در تجزیه سوریه دنبال اجرای آن در سودان هستند

رئیس جمهور در دیدار فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه با بیان شکست صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها در اجرای طرح تجزیه سوریه به تلاش این جریان برای تجزیه سودان اشاره کرد و گفت: امروز مردم سودان و جهان اسلامی باید مراقب توطئه‌های صهیونیست‌ها باشند و بدانند که مهمترین ضرورت امروز برای ملت‌های مسلمان وحدت است.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

رئیس جمهور افزود: جریان مقاومت به ویژه در فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده و رویکرد توسعه‌طلبی و اشغالگری امروز شکست خورده است. رژیم صهیونیستی همچنین با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و نیز میدان‌داری گروهک‌های تروریستی دست ساخته آمریکا قصد داشتند سوریه را تجزیه کنند، اما موفق نشدند.

آیت الله رئیسی در جمع فعالان اقتصادی سوریه و ایران: این سفر نقطه عطف روابط ایران و سوریه است/ شرایط جدیدی رقم خواهد خورد

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

رئیس‌جمهور سفرش به سوریه را نقطه عطف روابط دو کشور دانست و گفت: شرایط جدیدی به نفع مردم دو کشور رقم خواهد خورد؛ همانطور که ملت سوریه در حوزه مقاومت خوش درخشید در حوزه تجاری و اقتصادی هم مشکلات را حل خواهد کرد.

رئیس جمهور در دیدار با نخست وزیر سوریه: برنامه جامع همکاری‌های ایران و سوریه آغازگر فصل جدیدی در روابط دو کشور است

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

رئیس جمهور در دیدار حسین عرنوس نخست وزیر سوریه برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه را که در سفر وی به دمشق در سطح مقامات عالی دو کشور امضا شد، آغازگر فصل جدیدی در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور دانست.

سید محمد حسینی: دولت سیزدهم عزم خود را برای حل مشکل مسکن جزم کرده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم با وجود مشکلاتی که از سال های پیش در حوزه تامین مسکن برای مردم ایجاد شده اما با قوت عزم خود را برای حل مشکلات این نیاز مهم جامعه و مردم جزم کرده است.

۱۶ اردیبهشت

بررسی پیش‌نیازها و ظرفیت‌های لازم برای تحقق توسعه اقتصاد دیجیتال در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به ریاست آیت الله رئیسی

پیش‌نیازها و ظرفیت‌های لازم برای تحقق توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از سرمایه انسانی در نخستین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی با اعضای جدید به ریاست آیت الله رئیسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ارائه و اولویت‌ها و نیازمندی‌ها در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم مورد بررسی قرار گرفت.

رئیسی در دیدار رئیس مجلس ازبکستان: تسریع در اجرای ۱۸ توافقنامه بین ایران و ازبکستان سطح روابط را افزایش می‌دهد

رئیس‌جمهور در دیدار رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان گفت: ۱۸ توافقنامه و تفاهمنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به امضا رسیده که تسریع در اجرایی شدن آنها سطح روابط دو کشور را به‌شدت افزایش خواهد داد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

وی اشتراکات تمدنی و فرهنگی میان ایران و ازبکستان را زمینه مناسبی برای گسترش و ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی دانست و اظهار داشت: اگر چه رشد روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ازبکستان در سال گذشته وضعیت را نسبت به قبل متفاوت کرده، اما ظرفیت‌های موجود در دو کشور ایجاب می‌کند برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دوطرف تلاش مضاعف داشته باشیم.

ضرب‌الاجل رئیس‌جمهور در اولین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۲ به دستگاه‌ها برای ارائه برنامه‌های مهار تورم و رشد تولید

رئیس جمهور در اولین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۲ که برای پیگیری برنامه‌های دولت در خصوص مهار تورم و رشد تولید برگزار شد، به دستگاه‌های مسئول تا پایان هفته فرصت داد پیشنهادات‌شان را برای اجرای شعار سال و رفع موانع پیش‌روی آن ارائه کنند.

۱۷ اردیبهشت

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور رییس جمهور گشایش یافت

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران دقایقی پیش با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در سالن اجلاس سران گشایش یافت.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه دولت سیزدهم با ثبت بیش از ۵۰ میلیارد دلار صادرات یک رکورد ۴۰ ساله ثبت کرده است، از فعال شدن دفاتر بازرگانی ایران در سایر کشورها برای معرفی هرچه بهتر توانمندی‌های علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

دولت لایحه ضد تورمی اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ به مجلس فرستاد

رئیس جمهور در نامه‌ ای لایحه الحاق یک بند به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که به پیشنهاد معاونت اقتصادی توسط هیات وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

رئیس جمهور در آیین بزرگداشت مقام معلم: تحول در آموزش و پرورش به اتاق اندیشه ورزی نیاز دارد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تحول در نظام آموزشی به اتاق اندیشه وزی نیاز دارد، گفت: اگر کسانی در مجموعه آموزش و پرورش، روحیه و آمادگی تحول ندارند و به وضع موجود عادت کرده‌اند، از مسیر تحول کنار بروند و بگذارند در این حوزه تحول ایجاد شود.

عین اللهی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری: مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار صادر شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوریگفت: سازمان اداری و استخدامی مجوز استخدام ۲۵هزار پرستار را صادر کرده است و منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه برای انجام آن هستیم.

کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ با حکم آیت الله رئیسی تشکیل شد

رئیس جمهور به‌ دنبال گزارش وزیر کشور از عملکرد کارگروه پیگیری ناآرامی‌های سال گذشته در حکمی هیاتی را مسئول بررسی ابعاد این حوادث و ناآرامی‌ها و بررسی‌های فنی و کارشناسی توسط سایر دستگاه‌ها و جهات ذیربط و تکمیل تحقیقات به عمل آمده، کرد.

براساس حکم رئیس جمهور، حسین مظفر به عنوان رئیس و کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر، سکینه سادات پاد مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی و حسن صفادوست رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز به عنوان اعضای کمیته ویژه بررسی ناآرامیهای سال ۱۴۰۱ منصوب شده‌اند.

ماموریت رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت به بانک مرکزی برای زمینه‌سازی انجام معاملات خارجی با پول ملی

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت وزیران به بانک مرکزی مأموریت داد با همکاری دستگاههای مرتبط، زمینه‌های انجام معاملات تجاری بر اساس واحد پولی ایران و کشورهای هدف را فراهم کند.

مخبر در دیدار وزیر صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری عمان: روابط اقتصادی ایران و عمان متناسب با مناسبات سیاسی نیست

معاون اول رییس‌جمهور در دیدار «قیس بن محمد الیوسف» وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان روابط ایران و عمان را تاریخی و صمیمانه توصیف کرد و گفت: روابط اقتصادی دو کشور متناسب با مناسبات سیاسی ارتقاء پیدا نکرده که باید تلاش شود مناسبات اقتصادی نیز همپای روابط صمیمانه و دوستانه دو کشور گسترش یابد.

۱۸ اردیبهشت

معاون حقوقی رئیس جمهور: نمایندگان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را به نتیجه برسانند

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه در سال برگزاری انتخابات مجلس قرار داریم، بهتر است طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا شاهد انتخابات پر شورتری در اسفندماه باشیم.

رئیس جمهور: برای حل مناقشات ترکیه و سوریه آماده میانجی‌گری هستیم

رئیس جمهور با بیان اینکه برای حسن روابط میان کشورهای همسایه ترکیه و سوریه آمادگی میانجی‌گری داریم، گفت: ایران با توجه به تاثیرگذاری و جایگاه مهم در منطقه آماده است برای حل مسائل و مناقشات این ۲ کشور ایفای نقش کند.

سخنگوی دولت: کشور با تدابیر دولت سیزدهم در مسیر پیروزی قرار گرفته است

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در یک دهه پیش از دولت سیزدهم مسیر ایجاد شده در کشور روند رو به رشدی نبود، گفت: ایران اسلامی، اکنون و با تدابیر دولت مردمی در مسیر رشد و پیروزی قرارگرفته است.

رئیس‌جمهور در مراسم روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر: حضور هلال احمر در دل حوادث برای مردم آرامش‌بخش و امیدآفرین است

رئیس جمهور با بیان اینکه امدادرسانی هلال احمر مرزبندی سیاسی، جغرافیایی، قومی و مذهبی ندارد و این سازمان در خدمت همه آحاد مردم است، بر لزوم هوشمندسازی و توسعه ناوگان هوایی و زمینی این مجموعه امدادی در جهت افزایش کارآمدی آن تأکید کرد.

منصوری: فروش روزانه نفت ایران به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: تحولات جدی در صادرات نفت کشورمان اتفاق افتاده و فروش روزانه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.

مخبر: برنامه هفتم توسعه فرصت مناسبی برای حل مشکلات فرهنگی است

معاون اول رئیس جمهور گفت: تنظیم برنامه هفتم توسعه شاکله اداره پنج سال آینده کشور را نشانه گیری می کند و فرصت مناسبی برای حل مشکلات فرهنگی است.

«غلامرضا» با حکم وحیدی ررئیس ستاد انتخابات کشور شد

وزیر کشور در حکمی معاون سیاسی این وزارتخانه را به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری منصوب کرد.

دومین جلسه شورای ملی زنجیره ارزش راهبردی با حضور مخبر برگزار شد

دومین جلسه شورای ملی زنجیره ارزش راهبردی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران سراسر کشور در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و احمد وحیدی وزیر کشور پیش از این نشست از بخش‌های مختلف نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به ویژه غرفه استان‌ها بازدید کردند.

وزیر کشور نیز در این نشست اضافه کرد: زنجیره ارزش می‌تواند برای ساماندهی هرچه بهتر ظرفیت‌هایی که داریم و ظرفیت‌هایی که باید بسازیم و تولید کنیم، کمک‌کننده باشد. اینکه کجا و چگونه سرمایه‌گذاری کنیم و چه انتظاری از آن داشته باشیم.

آیت‌الله رئیسی در دیدار رئیس شورای‌عالی قضایی عراق: اجرای عدالت در پرونده ترور سرداران مبارزه با تروریسم نباید مشمول مرور زمان شود

رئیس جمهور در دیدار در دیدار «فائق زیدان» رئیس شورای‌عالی قضایی عراق تاکید کرد اجرای عدالت در پرونده ترور سرداران مبارزه با تروریسم نباید مشمول مرور زمان شود.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

وی افزود: پیگیری این پرونده تا حصول نتیجه نشان خواهد داد که ایران و عراق در اجرای عدالت، در قبال کسانی که به هیچ میثاق و پیمانی پایبند نیستند، هیچ ملاحظه‌ای ندارند.

نخستین جلسه شورای‌ عالی صنایع دریایی در دولت سیزدهم پس از ۶ سال وقفه با حضور رئیس جمهور برگزار شد

آیت‌الله رئیسی در دهمین جلسه شورای‌عالی صنایع دریایی که عصر سه‌شنبه پس از ۶ سال وقفه و برای اولین بار به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و ۸ مصوبه داشت تصریح کرد: با وجود اینکه در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه صنایع دریایی صورت گرفته است، در عین حال عقب‌ماندگی‌های قابل توجهی در این حوزه وجود دارد که برای جبران آنها و رسیدن به سطح مطلوب کار و اقدام جهشی ضرورت دارد.

مخبر در جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران: جذب نقدینگی در تولید و سازندگی در کاهش تورم موثر است

معاون اول رییس جمهور در جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: اگر نقدینگی در خدمت تولید و سازندگی قرار گیرد تحولات مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد و شهرداران کلانشهرها باید با تعریف پروژه‌های مختلف، زمینه مشارکت مردم و جذب نقدینگی جامعه را برای اجرای این پروژه‌ها فراهم سازند تا از این طریق بتوان در کاهش تورم نیز اثرگذار بود.

شورای اقتصاد به ریاست آیت‌الله رئیسی موادی از احکام برنامه مهار تورم و رشد تولید را تصویب کرد

احکام مربوط به رفع ناترازی ارزی، انضباط مالی و پولی و همچنین تسهیل تأمین مالی فعالیت‌های تولیدی در جلسه شورای اقتصاد به ریاست آیت‌الله رئیسی تصویب و مقرر شد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، نهایی تا جهت اجرا به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شود.

لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها به مجلس رفت

لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها که دولت سیزدهم از پاییز ۱۴۰۰ به دنبال نهایی سازی آن بود، سرانجام با قید یک فوریت راهی مجلس شورای اسلامی شد تا یک گام دیگر برای اجرای قانون اساسی برداشته شود.

خاندوزی: ۶۸ درصد بدهی شبکه بانکی به بانک مرکزی به بانک‌های خصوص اختصاص دارد/ کاهش سهم دلار به کمتر از ۱۰ درصد در تسویه تجاری

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ۶۸ درصد بدهی شبکه بانکی به بانک مرکزی مربوط به بانک های غیردولتی است.

خاندوزی اظهار داشت: امروز به طور مشخص سهم دلار در تسویه های تجاری کشور به کمتر از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است در حالی که ۲ سال قبل حدود ۳۰ درصد بود. بنابراین به سرعت مبادله با ارزهای محلی در دستور کار قرار دارد.

سجادی: موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها حل شد

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه گفته شده رئیس فیفا برای پیگیری حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به ایران سفر می کند گفت: این مسئله حل شده است و خانم‌ها با افتخار به استادیوم تشریف می‌آورند.

۲۰ اردیبهشت

شورای‌عالی هماهنگی سران قوا به ریاست آیت الله رئیسی پیش‌نویس اصلاحات ساختار بودجه را بررسی کرد

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در ادامه جلسات بررسی پیش‌نویس اصلاحات ساختار بودجه و در راستای ضرورت نگاه ملی و فرابخشی به سند بودجه، ماده یک این پیش‌نویس درباره بررسی شیوه بودجه‌ریزی کشور را مورد بررسی قرار داد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

این جلسات به منظور رفع چالش‌های ساختاری حاکم بر بودجه و بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وحیدی: دولت برای تحویل ۴ میلیون مسکن ملی عزم جدی دارد

وزیر کشور گفت: دولت برای تحویل چهار میلیون مسکن ملی به تفکیک مسکن روستایی و شهری عزم خود را جزم کرده است.

تاکید رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت بر مقابله قاطع با هرگونه تبعیض و روابط ناسالم اداری

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت با تأکید بر مقابله با هرگونه «تبعیض و روابط ناسالم اداری»، نظارت و پیشگیری را مؤثرترین و مهم‌ترین عامل مبارزه با مفاسد دانست و گفت: مقابله با فساد زمانی مؤثر است که مردم در عمل احساس کنند دولت مردمی اجازه نمی‌دهد هیچ مدیر یا کارمندی از منابع در اختیارش سوءاستفاده کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به لزوم هماهنگی در «قیمت‌گذاری کالاها و خدمات» تأکید کرد: دستگاه‌ها در تعیین تعرفه کالا و خدمات با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هماهنگ باشند تا در حق تولید کننده و همچنین مصرف کننده اجحاف نشود.

بهادری‌جهرمی از صدور مجوز دولت برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری تا سقف ۵ سال کارکرد خبر داد

سخنگوی دولت گفت: هیأت وزیران مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری از سوی وزارت صمت را صادر کرد به این شرط که حداکثر ۵ سال از تاریخ تولید آن‌ها نگذشته باشد.

منصوری: مدیران دولت سیزدهم باید گره‌گشا و کارآمد باشند

معاون اجرایی رییس جمهور درباره راهبرد دولت برای بهره گیری از ظرفیت همکاران دولت گفت خدمت موثر به مردم و اینکه مدیر باید بتواند در مسئولیتی که برعهده دارد، گره گشایی کند و به عبارتی کارآمد باشد.

۲۱ اردیبهشت

مخبر در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی: مأموریت ستاد اقتصاد مقاومتی افزایش قدرت اقتصادی در نظم جدید جهانی است

در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، آخرین وضعیت طرح‌های مصوب این ستاد و میزان پیشرفت آنها مورد بررسی قرار گرفت و موارد لازم جهت رفع موانع و تسریع در پیشبرد طرح‌ها به تصویب رسید.

سخنگوی دولت: امسال یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود

سخنگوی دولت با اشاره به تلاش صورت گرفته برای افزایش تولید و عرضه خودرو، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و به بازار عرضه می شود.

تأکید آیت‌الله رئیسی در نشست شورای فقهی بانک مرکزی بر انطباق کامل فعالیت‌های نظام بانکی با موازین شرعی

رئیس‌جمهور ضرورت تقویت اقتدار و نظارت جدی بانک مرکزی در حوزه بانکداری را مورد تأکید قرار داد و ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی و زحمات اعضای شورای فقهی، خواستار کنشگری فعال این شورا در اصلاح فرآیندهای بانکی شد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: نظارت این شورا بر فعالیت‌ها و قراردادهای بانکی علاوه بر نظارت شکلی باید نظارت ماهوی و ماهیتی را نیز مدنظر قرار دهد تا شاهد انطباق ماهیت فعالیت‌های بانکداری با موازین شرعی باشیم.

وزیر کشور: دستگاه‌های مسئول بر شرایط امنیتی کشور مسلط هستند

وزیر کشور با خوب توصیف کردن شرایط امنیتی کشور گفت: دستگاه‌های مسئول بر شرایط امنیتی کشور مسلط هستند.

۲۲ اردیبهشت

توئیت خلجی؛ دولت گذشته با اقتصاد کشور چه کرد؟

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در توییتر نوشت: آدرس غلط درباره پروژه‌های عمرانی؛ تحقق بودجه عمرانی در دولت خسته ۶۵ درصد و در دولت رئیسی ۱۲۵ درصد است، نرخ رشد اقتصادی صفر، تورم ۶۰ درصدی (بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر)، بهره‌وری منفی، نرخ رشد منفی ۴.۶ درصدی سرمایه‌گذاری و ۸ برابر شدن میزان نقدینگی بخشی از آمارها و عملکرد دولت خسته است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: در دولت خسته به رغم بی‌ عملی در افزایش درآمدهای پایدار دولت، هزینه‌های جاری به شدت افزایش یافت و به عبارتی با رشد ۸ برابری نقدینگی، هزینه‌ها از جیب مردم تأمین شد، در این میان بیشترین آسیب به قشر متوسط و کم‌ درآمد وارد شد. عبور ضریب جینی از ۴۰ واحد بیانگر افزایش فاصله طبقاتی است.

وحیدی: علم و فناوری از پایه‌های اقتدار کشور است/ ایران رتبه اول تولید علم منطقه باشد

وزیر کشور با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم‌انداز ایران باید رتبه اول تولید علم منطقه باشد، گفت: هم اکنون ما در این جایگاه هستیم ولی می توانیم فاصله را با رقبای منطقه بیشتر کنیم و با اقتدار اول باشیم.

وحیدی تاکید کرد: قطعا این ظرفیت در ایران وجود دارد که جایگاه فعلی علم و فناوری را در دنیا افزایش دهد و از کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای پیش بیفتیم.

۲۳ اردیبهشت

نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور برگزار شد

تهران- ایرنا- نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور روز شنبه به ریاست محمدرضا غلامرضا معاون سابق وزیر کشور برگزار شد. رئیس ستاد انتخابات کشور در این جلسه گفت: تلاش خواهیم کرد تا از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری یک انتخابات باشکوه در چارچوب قانون استفاده کنیم.

وی با اشاره به تهیه نقشه راه انتخابات در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری براساس مولفه‌های چهارگانه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت تصریح کرد: در همین راستا راهبردهایی تدوین و به استان‌های کشور ابلاغ شده است و در جلسه امروز نیز این راهبردها مرور شد.

دولت نرخ بیمه حوادث برق و گاز را تعیین کرد

هیات دولت آیین‌نامه اجرایی سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق را تصویب کرد.

۲۴ اردیبهشت

ماموریت ویژه رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت به وزرای نیرو و خارجه برای پیگیری حق‌آبه ایران از هیرمند

رئیس‌جمهور به وزرای امورخارجه و نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان مأموریت داد با توجه به اهمیت حق‌آبه ایران از رود هیرمند، این مسأله را به طور ویژه و با جدیت پیگیری کنند.

وحیدی در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) : تمام تلاش دشمن تضعیف انقلاب و آرمان‌های امام(ره) است

وزیر کشور در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی تمام تلاش خود را بر تضعیف انقلاب و آرمان‌های امام (ره) متمرکز کرده است، نسبت به توطئه دشمنان برای ضربه زدن به کشور و انقلاب هشدار داد و از مسئولان ذیربط خواست درباره امنیت زائران تمهیدات ویژه بیندیشند و در این زمینه آمادگی کامل داشته باشند.

ضرغامی در مرکز ارتباطات مردمی از صدور دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بیمه فعالان صنایع دستی خبر داد

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بیمه فعالان حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: رئیس جمهور دستور بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی را دادند و این دستور در حال پیگیری برای تأمین اعتبار است.

رئیس جمهور در شورای عالی مسکن: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن تبعیض‌آمیز عمل نکنند

آیت الله رئیسی در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن با انتقاد از تبعیض در تسهیلات‌دهی برخی بانک‌ها تأکید کرد: سازمان‌ها و نهادها موظفند بدون هرگونه اعمال تبعیض میان مردم، امکانات خود را در راستای نفع عمومی بکار گیرند.

رئیس جمهور در این جلسه ضمن گلایه‌مندی از کندی اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاوران املاک، بر ضرورت تسریع در اجرای این طرح و برخورد با بنگاه‌های متخلف یا فاقد مجوز و همچنین اصلاح قانون ارائه مجوز به بنگاه‌های مشاوران املاک تأکید کرد.

وی با انتقاد از تأخیر در واگذاری زمین در برخی از استان‌ها بر ضرورت رفع موانع اداری آن تأکید و از وزارت راه و شهرسازی خواست در جلسه بعدی شورای عالی مسکن گزارشی از میزان واگذاری زمین به متقاضیان در استان‌های مختلف تهیه و ارائه کند.

وحیدی: بدون فرزندآوری نمی‌توانیم به ایران قوی بیاندیشیم

وزیر کشور در حاشیه اجلاس سراسری ستاد و صف گفت: همه کسانی که به آینده ایران می‌اندیشند بدانند که بدون فرزندآوری و بدون جبران عقب‌ماندگی‌ها، نمی‌توانیم به یک ایران قوی بیاندیشیم و آن را باید به عنوان یک ضرورت حتمی در نظر بگیریم.

وی در خصوص توجه ویژه به فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج نیز اظهار داشت: ازدواج و تحکیم خانواده به عنوان بنیانی‌ترین واحد جامعه، نقش اساسی در تحکیم اجتماعی دارد و جزو سیاست‌های اجتماعی جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی هم مورد تأکید قرار گرفته است.

۲۵ اردیبهشت

وحیدی: افق ما مشارکت بیش از ۶۰ درصد مردم در انتخابات است

وزیر کشور با بیان اینکه زنگ شروع فعالیت‌های مربوط به برگزاری انتخابات یازدهم اسفند را زده‌ایم، گفت: افق ما مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم است و همه برنامه‌ها باید بر همین اساس تنظیم شود.

آیین‌نامه ورود جریان‌های سیاسی به انتخابات تدوین شد

محمدرضا غلامرضا رئیس سابق ستاد انتخابات کشور با اعلام تدوین آیین‌نامه‌ ورود جریان‌ها و ائتلاف‌های سیاسی به انتخابات، از استانداران خواست نسبت به تعیین هیات‌های اجرایی انتخابات یازدهم اسفند اقدامات لازم را انجام دهند تا امور براساس برنامه‌ریزی به پیش برود.

آیت‌الله رئیسی در دیدار رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری: امروز بسیاری از جوامع توسعه‌یافته از نبود اخلاق و ایمان رنج می‌برند

رئیس جمهور در دیدار «پاتریارک مارآوا روئیل سوم» رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیات همراه با بیان اینکه امروز بسیاری از جوامع با وجود توسعه‌یافتگی از نبود اخلاق و ایمان رنج می‌برند، گفت: زیربنای تمدن و مدنیتی که انبیاء و اولیاء الهی نوید آن را داده‌اند، عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت است و ما باید به دنبال شکل‌گیری چنین جوامع انسان‌سازی باشیم.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

آیت‌الله رئیسی ظلم و جنایت علیه بشریت در نقاط مختلف دنیا را ناشی از دوری از اخلاق و ایمان دانست و گفت: تروریست‌های تکفیری با ادعای دروغین دین‌مداری اما بدون حداقل پایبندی به اخلاق و ایمان در منطقه ما دست به جنایت زدند اما گروهی که در مقابل این جماعت جنایتکار ایستادند و شرشان را از ملت‌های منطقه کم کردند از جمله سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، مسلح به سلاح ایمان حقیقی و اخلاق بودند.

وحیدی: پیشنهاد قطع اینترنت در زمان برگزاری امتحانات نهایی رد شد

وزیر کشور درباره پیشنهاد مطرح شده مبنی بر قطع شدن دسترسی به اینترنت در روز برگزاری امتحانات نهایی گفت که این پیشنهاد رد شده است.

۲۶ اردیبهشت

رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران: کتاب باید ارزان و به سهولت به دست همه برسد

رئیس جمهور با حضور در مصلای امام خمینی(ره) تهران از غرفه‌های مختلف سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد و گفت: کتاب باید به سهولت به دست همه برسد؛ با توجه به امکانات کشور و تدابیری که اندیشیده شده، ناشران به زودی خبرهای خوشی در این خصوص خواهند شنید.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگو با ناشران و فعالان حوزه کتاب با تاکید بر «پرهیز از غلبه ترجمه بر تألیف در حوزه نشر» به کارهای انجام شده توسط مؤلفین و ناشرین حوزه کودک و نوجوان اشاره و تصریح کرد: همانطور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آنها نیز با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.

آیت‌الله رئیسی در پیامی به مناسبت «روز نکبت» : روز نکبت یادآور یکی از دردناک‌ترین فجایع تاریخ بشری است

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز نکبت تصریح کرد: رژیم صهیونیست از روزی که به درستی «روز نکبت» نامگذاری شده است، باعث آوارگی میلیون‌ها فلسطینی، ترورهای هدفمند فعالان و مردم عادی فلسطین، تخریب منازل و مزارع و اماکن کسب و کار آنان و نقص اصول بنیادین حقوق بین‌الملل شده است.

دستور رییس جمهور برای رفع ناترازی ها در حوزه انرژی در جلسه شورای‌عالی انرژی

آیت الله رئیسی در جلسه شورای‌عالی انرژی که برای اولین بار از زمان تشکیل با حضور رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه این دولت وارث ناترازی‌های گسترده در زمینه انرژی از جمله در بخش برق و گاز و بنزین است، دستگاه‌های مسئول را مکلف کرد برای رفع این ناترازی‌ها اقدام جهادی کنند.

۲۷ اردیبهشت

مخبر در دیدار معاون نخست وزیر روسیه: کشورهای منطقه از کریدور شمال- جنوب منتفع می‌شوند

معاون اول رییس جمهور در دیدار الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه با تاکید بر اینکه بخش خصوصی دو کشور باید بیش از پیش وارد عرصه تعاملات اقتصادی فیمابین شوند امضای توافق نامه اجرای پروژه کریدور شمال- جنوب را گامی مهم در روابط ایران و روسیه توصیف کرد و گفت: باید با جدیت عملیاتی شدن این توافق را پیگیری کنیم و اطمینان دارم کشورهای منطقه از این اقدام منتفع خواهند شد.

وحیدی: اربعین حرکت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است

وزیر کشور در دیدار مهدی علی هادی الفکیکی مشاور وزیر کشور عراق، مراسم اربعین را نه تنها بزرگترین حرکت انسانی که سالانه اتفاق می‌افتد، بلکه یک حرکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بزرگ دانست و گفت: ملت و دولت عراق هم میزبانان عزیزی هستند که در این سال ها به خوبی میزبانی خود را در برگزاری آئین اربعین حسینی ادا کرده اند.

آیت‌الله رئیسی در روز جهانی ارتباطات: کاغذ باید از گردونه فعالیت ادارات حذف شود

رئیس جمهور همزمان با روز جهانی ارتباطات در آیین افتتاح ۶ پروژه ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای این طرح‌ها و بهره‌برداری از این دستاوردها را مایه افتخار توصیف کرد و با تاکید بر هوشمندسازی نظام اداری گفت: کشورها برای هوشمندسازی نظام اداری در حال رقابت هستند بنابر این باید به سمت فضایی حرکت کنیم که با حذف کاغذ از گردونه کار اداری، ارتباطات کاملا هوشمند شود.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

آیت الله رئیسی با اشاره به اهمیت پیشرفت در عرصه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تا چندی قبل در عرصه فناوری ارتباطات صرفا مصرف کننده بود اما امروز با تلاش مجاهدانه دانشمندان جوان کشور در حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری به پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.

وحیدی: گذرنامه ویژه و ارزان برای زائران اربعین تهیه می‌شود

وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک هماهنگی بین هیات های ایرانی و عراقی در تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات در اربعین امسال در جمع خبرنگاران از تهیه گذرنامه ویژه و ارزان و لغو ویزا برای زائران اربعین امسال در نشست با هیات عراقی در تهران خبر داد گفت: جلسه امروز برای سومین بار و در سطح معاونان عراقی وبا هدف آماده سازی بهتر زمینه ها جهت تسهیل زائران در اربعین برگزار شد که در آن فهرستی از مطالبات مطرح و تفاهم های لازم انجام شد.

توافقنامه احداث راه‌آهن رشت - آستارا بین ایران و روسیه امضا شد

ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که شرق و جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند. این توافقنامه روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت و پس از سخنرانی آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه به نمایندگی از فدراسیون روسیه این توافقنامه را به امضا رساندند.

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت: تأخیر در انجام کارها و عدم پاسخگویی مدیران خسارت‌بار است

رئیس‌جمهور مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی را از الزامات تحول در نظام اداری دانست و تأکید کرد: همه همکاران دولت باید نسبت به تحول در مجموعه اداری خود حساس باشند و تأخیر در انجام کارها، فرافکنی و عدم پاسخگویی در حوزه مدیریت، خسارت‌بار است.

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت از وزارت جهادکشاورزی خواست به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که گندم‌کاران با آرامش و اطمینان خاطر نسبت به دریافت حقوق خود، محصولات‌شان را تحویل مراکز تعیین شده بدهند.

رئیس جمهور همچنین به وزارت کشور مأموریت داد تا زمان به نتیجه رسیدن تکلیف سازمان امور مهاجرین، امور مربوط به اتباع افغانستانی در یک سامانه ثبت شده و تحت اشراف دولت مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی در آیین امضای توافقنامه تکمیل گذرگاه ریلی جنوب - شمال: راه‌آهن رشت - آستارا گام راهبردی در روابط ایران و روسیه است

رئیس جمهور در مراسم امضای توافقنامه احداث راه‌آهن رشت -آستارا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور روسای جمهور ایران و روسیه برگزار شد، با قدردانی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دولت و مردم این کشور اظهار داشت: بدون تردید این توافق گام مهم راهبردی در جهت همکاری های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه است؛ همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه های مختلف وجود دارد و این هم یکی از جلوه های همکاری است که امروز بین دو کشور رقم می خورد.

رئیس جمهور امضای این توافقنامه را محدود به همکاری ایران و روسیه ندانست و با بیان اینکه کشورهایی که در مسیر گذرگاه ریلی شمال - جنوب قرار دارند، از آن سود می برند، اظهار داشت: کریدور شمال - جنوب برای همه کشورهای منطقه مفید خواهد بود؛ این مسیر از آسیای شرقی و جنوبی گرفته تا قفقاز و شمال اروپا، جلوه ای از دوستی، همگرایی و همکاری تجاری و اقتصادی بین همه این کشورها خواهد بود و این همکاری ها بیش از گذشته برقرار خواهد شد.

مخبر در مراسم افتتاح نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی: ۱۶۰ میلیارد دلار طرح در حوزه انرژی با برنامه جامع تجاری تعریف شده است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در وزارت نفت دولت سیزدهم ۱۶۰ میلیارد دلار پروژه از طرح های بالادستی، پایین دستی و زنجیره ارزش در حوزه انرژی با برنامه جامع تجاری مشخص شده که بخشی از آن آغاز شده اما بخش بزرگی از این طرح ها فرصتی مناسب برای همکاری شرکت های داخلی و خارجی ایجاد می کند.

وحیدی: تشکیل سازمان مهاجرت به مصوبه مجلس نیاز دارد

وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به حکم رئیس سازمان مهاجرت گفت: ایجاد این مرکز در اختیار ما است و حکم رئیس مرکز هم به عهده وزارت کشور است. اما برای تشکیل سازمان مهاجرت به مصوبه مجلس نیاز است.

مرتضوی: کارگروهی برای حل اختلاف بازنشستگان و تامین اجتماعی تشکیل شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ر حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اختلاف پیش آمده واریز ۲۵ درصد اضافه حقوق مستمری بگیران اظهار داشت: در این زمینه اگر حق به جانب بازنشتگان باشد، پیگیری می‌کنیم. وی قول داد که با تشکیل کارگروهی این اختلاف نظرها بررسی و در صورتی که حق با بازنشستگان باشد، پیگیری شود.

زاکانی: سازمان مالیاتی برای شناسایی خانه‌های خالی مکلف شده است

شهردار تهران در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون مالیات خانه‌های خالی گفت: عمده خانه‌های خالی تهران مربوط به مناطق بالای شهر و برای سوداگری نگه داشته شده است. سازمان مالیاتی برای شناسایی خانه‌های خالی مکلف شده است و با مالیاتی که برای خانه‌های خالی بسته می‌شود، می‌توان آنها را وارد بازار مسکن کرده و شرایط را بهتر کرد.

بهادری جهرمی: دولت با لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه موافقت کرد

سخنگوی دولت گفت: لایحه قوه قضائیه در مورد عفاف و حجاب که با قید دو فوریت تقدیم دولت شده بود، امروز در صحن دولت موضوع مورد بررسی قرار گرفت و دولت با ارسال لایحه پیشنهادی قوه قضاییه به مجلس موافقت کرد. دولت بعد از بحث و بررسی پیرامون لایحه قوه قضائیه در مورد عفاف و حجاب که با قید دو فوریت تقدیم دولت شده بود، امروز در صحن دولت موضوع مورد بررسی قرار گرفت و دولت با ارسال لایحه پیشنهادی قوه قضاییه به مجلس موافقت کرد.

سلاجقه: پساب تصفیه شده شهر تبریز وارد دریاچه ارومیه می شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از افتتاح پروژه ورود پساب تصفیه شده فاضلاب شهر تبریز به دریاچه ارومیه در خرداد ماه خبر داد.

واکنش اسلامی به اظهارات گروسی: آژانس مسئول مذاکرات نیست

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به اظهارات اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مذاکرات رفع تحریم ها گفت: آژانس مسئول مذاکرات نیست؛ این مسئولیت به عهده طرف‌های حاضر در برجام است.

فرزین: خبرهای خوبی درباره آزادسازی منابع ارزی در راه است

رییس کل بانک مرکزی گفت: خبرهای خوبی از آزادسازی بخشی از منابع ارزی کشورمان در آینده در راه است که هرگاه محقق شد، درباره آن اطلاع رسانی می شود.

وزیر اقتصاد از رایزنی ایران و عربستان برای آغاز روابط پولی و بانکی دو کشور خبر داد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از مذاکره با همتای عربستانی خود برای آغاز مجدد روابط پولی و بانکی دو کشور خبر داد.

مخبر دو اقدام مهم دولت برای بازار مسکن را تشریح کرد

معاون اول رییس جمهور درباره برنامه دولت برای ساماندهی بازار اجاره مسکن درباره افزایش قیمت اجاره بهای مسکن اظهار داشت: دو اقدام انجام شده است؛ نخست اینکه در دولت مصوباتی داشتیم؛ همچنین لایحه‌ای در مجلس در دست بررسی است.

وی افزود: هماهنگی لازم با مجلس صورت گرفته تا در حداقل زمان ممکن مسیر خود را در مجلس طی کند که اگر این قانون ابلاغ شود کمک خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

لطیفی: ساعت کار ادارات تا ۱۵ شهریور از ۶ صبح آغاز می‌شود

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال باتوجه به اینکه تغییر ساعت نداریم، آغاز ساعت کاری ادارات از ساعت ۶ صبح و طبق روال گذشته است.

معاون رئیس جمهور در رابطه با تغییر ساعت کار کارکنان دولت از خرداد ماه تصریح کرد: در سالهای گذشته هم ساعت کار کارکنان از ۷ صبح آغاز می شد، اما امسال باتوجه به اینکه تغییر ساعت نداریم، آغاز ساعت کاری از ۶ و طبق روال گذشته است.

۲۸ اردیبهشت

رئیس جمهور وارد فرودگاه کنارک شد

آیت الله رئیسی به منظور پیگیری طرح ها و افتتاح چند پروژه وارد فرودگاه کنارک همجوار سواحل مکران شد و مورد استقبال مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه کنارک با بیان اینکه سواحل مکران ظرفیت بسیاری خوبی برای اقتصاد، ‌گردشگری و اقتصاد دریا دارد، بیان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی در سیستان و بلوچستان شده است، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ‌گام های خوبی در جهت توسعه استان برداشته شده و باید همه دستگاه‌های مرتبط با نظام در این زمینه تلاش کنند. ‌

بازدید هوایی آیت‌الله رئیسی از سواحل مکران

رئیس جمهور در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد از ظرفیت‌های اقتصادی و پروژه راهبردی توسعه سواحل مکران بازدید کرد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

عملیات لوله گذاری خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان آغاز شد

عملیات لوله گذاری طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان به مرکز و شمال سیستان و بلوچستان با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور آغاز شد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

سد کهیر کنارک با دستور رئیس جمهور آبگیری شد

سد کهیر کنارک به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان سیستان و بلوچستان با ۳۴۳ میلیون مترمکعب حجم کل مخزن به ارتفاع ۵۵ متر امروز پنجشنبه با دستور رئیس جمهور آبگیری شد.

رئیس‌جمهور خطاب به حاکمان افغانستان: حقابه مردم سیستان‌وبلوچستان را بدهید

رئیس جمهور درباره حقابه هیرمند به حاکمان افغانستان اخطار داد و گفت: اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود؛ حرف من را جدی بگیرید تا بعداً گلایه نکنید.

بازارچه مرزی پیشین با حضور دکتر رئیسی و نخست وزیر پاکستان افتتاح شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان به طور مشترک بازارچه مرزی مند-پیشین را در گذرگاه مرزی «پیشین» افتتاح کردند.

رئیس جمهور خط تبادل برق از چابهار به پاکستان را افتتاح کرد

آیت الله رئیسی در ادامه سفر به جنوب سیستان و بلوچستان خط تبادل برق از چابهار به پاکستان را با حضور نخست وزیر این کشور افتتاح کرد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

سران ایران و پاکستان با حضور در خاک پاکستان تقویت همکاری‌های تجاری را بررسی کردند

نخست وزیر پاکستان و اعضای هیات همراه پس از افتتاح بازارچه مرزی، طی دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران پیرامون تقویت همکاری‌های تجاری گفت‌وگو کردند.

در این دیدار علاوه بر «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان وزیران امور خارجه، انرژی، اطلاع رسانی، وزیر مشاور امور نفت، سروزیر ایالت بلوچستان و قائم‌ مقام وزارت امور خارجه این کشور نیز حضور داشتند.

رئیسی: اراده ایران و پاکستان بر ارتقاء سطح روابط است

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و پاکستان روابط بسیار عمیقی دارند که ریشه این ارتباط به باورها و اعتقادات دو کشور بر می‌گردد، گفت: امروز اراده بین ایران و پاکستان آن است که سطح این روابط از میزانی که وجود دارد، بالاتر برود.

آیت الله رئیسی در آیین افتتاح پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان که با حضور نخست وزیر پاکستان در مرز پیشین برگزار شد، اظهارداشت: بسیار خرسندم از اینکه امروز یکی از جلوه‌های همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و بردار ‌پاکستان رقم می‌خورد.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

وی با بیان اینکه امروز روابطی که بین ایران و پاکستان وجود دارد مثال زدنی است، گفت: ملت پاکستان، ملتی فهیم و مردمانی متدین و علاقه‌مند به انقلاب شکوهمند اسلامی هستند؛ ارتباط ما با پاکستان در حوزه‌های ‌مختلف از ابتدا تا کنون وجود داشته و روز به روز در حال ارتقاء است.

آیت الله رئیسی: مهار تورم را با رشد تولید دنبال می کنیم

رئیس جمهور گفت: مهار تورم را با رشد تولید پیگیری می‌کنیم و نمی‌خواهیم مانند گذشته، این اقدام همراه با رکود محقق شود.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

آیت الله رئیسی در نشست با فعالان اقتصادی و اجتماعی پیشرفت و آبادانی مَکُران اظهارداشت: از همه سرمایه گذاران، کارآفرینان، شرکت‌های فعال، کارگران و مهندسان و همه افرادی که در ‌خلق این اثرات ارزشمند برای کشور در منطقه که نوید تولید، ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ‌کار هستند، تشکر می‌کنیم که تمام امورات به صورت علمی با مطالعه لازم و مرحله به مرحله پیش می رود.

رئیس جمهور در جمع سران طوایف سیستانی و بلوچ: اغتشاش مورد قبول هیچ شهروندی نیست

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

رییس جمهور در جمع سران طوایف سیستانی و بلوچ گفت: اغتشاش مورد قبول هیچ شهروندی نیست.

۲۹ اردیبهشت

رئیس جمهور: نگذاریم سودجویان با جرائم سازمان یافته، امنیت سیستان و بلوچستان را مخدوش کنند

رئیس جمهور در نشستی صمیمانه با سران طوایف و معتمدین سیستان و بلوچستان ثبات امنیت در این استان را از موهبت‌های الهی و ثمره مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های شهدا دانست و تاکید کرد: باید تلاش شود که عده‌ای سودجو نتوانند با اقداماتی نظیر جرائم سازمان یافته امنیت این استان را مخدوش کنند.

مخبر: ناشران می‌توانند سهامدار کارخانجات تولید کاغذ شوند

معاون اول رئیس‌جمهور در نشست با ناشران بزرگ کشور گفت: دولت آمادگی کامل دارد تا به فعالان صنعت نشر برای ایجاد یک اتحادیه یا تشکیلات قانونی نشر کمک کند و همچنین بسیاری از ناشران کشور می‌توانند سهامدار برخی کارخانجات تولید کاغذ کنونی یا در دست ساخت در کشور شوند.

۳۰ اردیبهشت

سران قوا در راستای ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی اختیارات ارزی بانک مرکزی را افزایش دادند

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در هشتاد و ششمین جلسه خود به ریاست رئیس جمهور و با هدف ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی، اختیارات ارزی بانک مرکزی را افزایش دادند.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

رئیس‌جمهور در جلسه فوق‌العاده هیات دولت برای نهایی سازی لایحه برنامه هفتم توسعه: برنامه هفتم سند هویتی دولت برای تحول ۵ ساله است

آیت‌الله رئیسی در جلسه فوق‌العاده هیات دولت که به منظور بررسی نهایی و تصویب برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی برخی دستگاه‌ها و افراد، به ویژه سید مسعود میرکاظمی رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه و همکارانش در تدوین این برنامه، آن را سند هویت نگاه دولت برای تحول در پنج سال آینده ذیل سیاست‌های ۲۶ گانه ابلاغی مقام معظم رهبری توصیف کرد.

رئیس جمهور از همه وزرا خواست با حساسیت لازم و اهتمام ویژه نظرات اصلاحی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه دهند، تا این سند مهم پس از جمع‌بندی و تصویب نهایی در دولت، تقدیم مجلس شورای اسلامی شود و تأخیری در این زمینه به وجود نیاید.

وزرای کشور ایران و ویتنام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

احمد وحیدی وزیر کشور و ژنرال «تو لام» وزیر امنیت عمومی ویتنام تفاهم‌نامه همکاری با موضوع مبارزه با جرایم سایبری، سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر امضا کردند.

آنچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ رخ داد/ ازدروغ‌پردازی علیه دولت تا سفر تاریخی به دمشق

مخبر: نگاه تحولی به بخش‌های مختلف شاخصه برنامه هفتم توسعه است

معاون اول رییس جمهور در همایش معرفی سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه که در سالن اجلاس سران و با حضور وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد مساله‌محوری، مردم پایه بودن اقتصاد و هم‌افزایی قوای سه گانه را مهمترین ویژگی‌های سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور برشمرد و گفت: در تدوین این برنامه، پیشرفت توام با عدالت در اقتصاد و نگاه تحولی به همه بخش‌های کشور احصاء و در نظر گرفته شده است.

مصوبه دولت برای حمایت از معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور از سوی مخبر ابلاغ شد

هزینه‌کرد اشخاص حقوقی برای تولید و انتشار محتواهای فرهنگی و آموزشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان‌های خارجی و ساخت فرهنگسرا، به‌صورت کامل به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

رئیس‌جمهور در هیأت دولت: دولت مسئول پیگیری فرامین رهبری برای تقویت روابط با کشورهای مسلمان و همسایه است

رئیس‌جمهور با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار سفرا و مسئولان وزارت امور خارجه بر تلاش همه دستگاه‌ها برای تقویت روابط ایران با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو تأکید کرد.

دولت لایحه افزایش اختیارات ارزی بانک مرکزی را به مجلس فرستاد

رئیس جمهور لایحه افزایش اختیارات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز را برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری: مقامات افغانستان پایبندی به معاهده هیرمند را در عمل اثبات کنند

معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیرامون اقدامات افغانستان در بیانیه‌ای به تشریح تکلیف حقوقی افغانستان برای تحویل ۸۲۰ میلیون میتر مکعب آب به کشور ایران پرداخت و تاکید کرد: مقامات افغانستان باید پایبندی به معاهده هیرمند را در عمل اثبات کنند.

نظر شما