شناسهٔ خبر: 65792559 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

دیوید بکام، کسی که شوت هایش سنگین تر از مشت بوکس بود...

شاهزاده برنابئو

صاحب‌خبر -

دیوید بکام فوتبال حرفه‌ای را از سن ۱۷ سالگی در باشگاه منچستر یونایتد شروع کرد. او به تیم اول این باشگاه آمد و تا پایان دوران حضور خود ۶ بار قهرمانی لیگ جزیره، ۲ بار قهرمانی جام حذفی انگلستان و لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۹ را با منچستر کسب کرد. بکام سپس به رئال مادرید پیوست و در فصل ۰۷–۲۰۰۶ با رئال قهرمان لالیگا شد. او پس از چهار فصل حضورش در رئال مادرید به باشگاه فوتبال لس‌آنجلس گلکسی در لیگ برتر آمریکا رفت. در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ او دو فصل به آ.ث. میلان قرض داده‌شد. بکام اولین بازیکن انگلیسی است که توانسته در لیگ چهار کشور گوناگون؛ انگلستان، اسپانیا، آمریکا و فرانسه به قهرمانی برسد. بکام همچنین از سال ۱۹۹۶ درحالی‌که ۲۱ ساله بود به تیم ملی انگلستان دعوت شد و مجموعاً در ۱۱۵ بازی ملی به میدان رفت. او شش سال کاپیتان انگلیس بود و سه جام جهانی ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ و نیز دو جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ را تجربه کرد.

 

بکام در فوتبال با پاس‌ها، ضربه‌های آزاد و شوت‌های فنی و دقیق خود به موفقیت رسید که به عنوان یکی از بهترین هافبک‌ های نسل خود و تاریخ فوتبال برشمرده می‌شود. او دو بار از سوی فیفا به عنوان دومین بازیکن سال فوتبال جهان برگزیده شد و یک بار هم نامزد دریافت توپ طلای اروپا شد. در سال ۲۰۰۴ پله نام او را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان ادوار فوتبال در لیست فیفا ۱۰۰ قرار داد. او در می ۲۰۱۳ با ۱۹ قهرمانی، پس از گذشت بیست سال از دوران حرفه‌ای خود اعلام بازنشستگی کرد.

 

بکام همواره یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان و یک مدل تبلیغاتی سودآور برای برندهای بزرگ جهان محسوب می‌شود. او هم‌اکنون به جز فوتبال در زمینه تجارت نیز فعال است. بکام از سال ۱۹۹۹ با همسرش ویکتوریا آدامز (بکام) که یکی از خوانندگان گروه مشهور اسپایس گرلز بود، زندگی می‌کند. بکام دارای ۳ پسر و ۱ دختر است. دیوید بکام یکی از بهترین ۷ های منچستر هم بود، اما نکته جالب اینکه بکام بخاطر این که در رئال، رائول ۷ می‌پوشید، بخاطر جردن، ۲۳ پوشید! اما چه کسی جردن را نشناسد؟ جردن انقدر معروفه که ازش کفش هم ساختن! اصلا حتی کفش من هم جردن هست! حالا بگذریم، بکام بهترین دورانش را در یونایتد پشت سر گذاشت... بله! او هم خوش شانس بود که به هدایت فرگوسن بازی می کرد.دیوید پس از آمدن فابیو کاپلو به رئال به یک نیمکت‌نشین تبدیل شد، البته بعدها فابیو کاپلو اذعان کرد که دلیل این نیمکت نشینی‌ها کالدرون مدیر وقت باشگاه رئال مادرید بوده‌است. فصل ۰۷–۲۰۰۶ رئال مادرید به شدت برای قهرمانی می‌جنگید ولی نتایج مطلوبی را کسب نمی‌کرد، در این زمان بود که کاپلو با بازی دادن به بکام و تأثیر بسزای بکام در بازی‌ها توانست در نهایت به قهرمانی در لا لیگا دست یابد. در عین حال بکام که از این نیمکت نشینی‌ها و به‌خصوص عدم تمایل باشگاه برای تمدید قرارداد با وی ناراضی بود تصمیم جالبی گرفت و با قرادادی ۵ساله ورقم ۲۵۰ میلیون دلار به تیم باشگاه فوتبال لس‌آنجلس گلکسی پیوست. این قرارداد شش ماه زودتر از پایان فصل بسته شد ولی بکام تا آخر فصل در رئال توپ زد. کسی چه میداند آیا شوت های آنچنان سنگین بکام که مثل یک مشت بوکس بود، یا همین دانک بسکتبال؟ مهم این است که تیپ ، شوت، بازی خوب، بکام را عالی نشان داد...

نظر شما