شناسهٔ خبر: 65791324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممنوعیت‌های شیلات هرمزگان برای صید در سال ۱۴۰۳

شیلات هرمزگان تقویم ممنوعیت صید در سال ۱۴۰۳ را با تاکید بر رفع دغدغه صیادان و برخورد با صیادان غیر مجاز اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان در آخرین نشست شورای حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در آب‌های این استان ممنوع است.

مسعود بارانی گفت: براساس این تقویم، صید حلوا سفید از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت و صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ در صیدگاه‌های این استان واقع در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از ۱۵ مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده اعلام کرد.

بارانی با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است افزود: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو (حدود اوایل مهرماه به مدت ۴۵ روز) ممنوع است و هر گونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت جرم محسوب می‌شود و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است.

بیشتر بخوانید؛ توقیف شناور صید ترال در آب‌های سیریک

وی با بیان اینکه تشدید برخورد با صیادی مخرب و غیر مجاز به ویژه استفاده از ادوات صیادی مخرب پرساین ماهیان تجاری و ترال در دستور کار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار دارد، گفت: بی شک ذخایر آبزیان انفال بوده و انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خساراتی جبران ناپذیر و مخرب است.

نظر شما