شناسهٔ خبر: 65787170 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار جدی سیل در لرستان/ قطع راه ارتباطی ۵ روستای معمولان با طغیان کشکان/ تخلیه یک روستا

دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل برای مقابله با چالش های احتمالی سیل است.

صاحب‌خبر -

دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل برای مقابله با چالش های احتمالی سیل است.

با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهدشت و در پی هشدار سطح قرمز بارندگی در مناطقی از لرستان، گردنه پای آستان کوهدشت تا اطلاع ثانوی مسدود شد و مسیر جایگزین از محور کوهنانی به کارخانه گچ انجام می می شود.

فرماندار الیگودرز اعلام کرد: مدیران الیگودرز تا خروج سامانه بارشی از استان، ممنوع الخروج و با تمام توان و امکانات دستگاه مربوطه برای خدمت رسان‌ در آماده باش کامل هستند.

روستای بلین کمپ گنجعلی کوهدشت به علت رانشی بودن زمین منطقه تخلیه شد.

فرمانده سپاه ناحیه الشتر اعلام کرد: تمام امکانات سپاه شهرستان از قبیل گروه‌های جهادی، نیروی انسانی و پایگاه‌های بسیج آماده ارائه خدمات به مردم شهرستان در چند روز آینده هستند.

با آغاز بارندگی در شهرستان پلدختر و معمولان از ساعتی پیش، هواشناسی برای پلدختر و معمولان وضعیت قرمز اعلام کرد و از احتمال بارش ۲۰۰ میلیمتری باران در مناطق جنوبی این شهرستان خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اعلام کرد: پایش دبی رودخانه‌های استان انجام شده است و سدهای لرستان ظرفیت خالی برای مهار سیل‌های احتمالی را دارد.

امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، مرکز کشور، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش باران و باد شدید موقت خواهد شد.

بیشینه بارش‌های امروز در استان‌ های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه‌، کردستان، چهارمحال‌و‌ بختیاری و کهگیلویه‌و بویراحمد خواهد بود.

قطع راه ارتباطی ۵ روستای معمولان با طغیان کشکان

مهدی پازوکی با اشاره به ورود سامانه قوی بارش و هشدار وضعیت قرمز در لرستان، اظهار داشت: بارش شدید باران از بامداد امروز و بالا آمدن آب رودخانه «کشکان» باعث مسدودشدن راه ارتباطی و قطع آب آشامیدنی پنج روستا از توابع شهرستان معمولان شد.

وی ادامه داد: اکنون نیروهای خدمات‌رسان به‌منظور امدادرسانی در این مناطق حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، بیان کرد: به دلیل مخاطره و رانشی بودن برخی از مناطق و باتوجه‌به دستور استاندار ساکنان روستای «کمپ گنجعلی» از توابع «درب گنبد» شهرستان کوهدشت به مهمان‌سرای امامزاده «محمد» منتقل شدند.

پازوکی، تصریح کرد: همچنین گردنه «پای آستان» در محور کوهدشت - «گراب» مسدود و مسیر کوهدشت - «کوهنانی» و «گراب» به‌عنوان راه جایگزین در نظر گرفته شد.

وی بر لزوم رعایت مسائل ایمنی و توجه به هشدارهای این ستاد تأکید کرد و گفت: هم‌وطنان عزیز ضمن اجتناب از سفرهای بین‌شهری، از هرگونه توقف در مناطق پرخطر، بستر رودخانه‌ها، حاشیه پل‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، افزود: تمامی نیروهای عملیاتی و امدادی استان در حالت آماده‌باش هستند.

مسیر امام‌زاده محمد بن حسن الیگودرز مسدود شد

 

مهدی پازوکی به ورود سامانه قوی بارشی و بارندگی شدید در سطح استان اشاره و اظهار کرد: بالا آمدن سطح آب رودخانه در منطقه سه‌پلان باعث مسدود شدن راه ارتباطی امام‌زاده محمد بن حسن به سمت الیگودرز شده است.

وی افزود: از تمامی هم‌استانی‌های عزیز خواهشمندیم از تردد غیر ضروری در سطح استان بویژه راه‌های روستایی خودداری کنند.

نظر شما