شناسهٔ خبر: 65772444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صادرات ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر

مدیرکل اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۹ میلیارد دلار کالا و محصولات تولیدی از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

صاحب‌خبر -

صادرات ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، بوشهر، ضرغام حیدریه در نشست با مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: احیاء واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی در اولویت برنامه‌های حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان قرار دارد.

وی افزود: با احیای واحد‌های تولیدی راکد، افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ضمن افزایش تولید زمینه اشتغال‌زایی جدید نیز فراهم شده است.

مدیرکل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر با اشاره به این‌که یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر توسعه طرح‌های اقتصاد دریامحور است، اظهار کرد: در این حوزه اقدامات مهم و موثر برای طرح‌های اقتصادی دریا پایه تدوین و عملیاتی شده است.

وی از صادرات بیش از ۹ میلیارد دلار کالا و محصولات تولیدی از استان بوشهر از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و اضافه کرد: استان بوشهر در کنار خلیج فارس از توانمندی بالایی در عرصه صادرات و واردات برخوردار است و از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ۹ میلیارد و ۹۲۹ میلیون دلار کالا از این استان صادر شده است.

حیدریه گفت: چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر، ویتنام و افغانستان مقصد بیشترین کالا‌های صادراتی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: صادرات بالغ بر ۹ میلیارد دلار کالا نشانه جایگاه ویژه استان بوشهر در کشور است.

مهدی صفوی وزن کالا‌های صادراتی در ۱۱ ماه امسال را ۲۷ میلیون و ۹۶۵ هزار تن اعلام و عنوان کرد: این میزان کالای صادراتی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که در سال جاری تا کنون تعداد ۲۷۵ فقره جواز تأسیس صنعتی در استان بوشهر صادر شده است، اضافه کرد: این واحد‌های صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان و اشتغال ۵ هزار نفر بر اساس برنامه زمان‌بندی راه‌اندازی می‌شوند.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به این‌که در این استان ۱۱ شهرک صنعتی و ۱۰ ناحیه صنعتی فعال است، بیان کرد: همسایگی با کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و وجود بنادر متعدد برای انجام صادرات به کشور‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های مهم استان است.

نظر شما