شناسهٔ خبر: 65768745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

در آستانه نوروز ۱۴۰۳؛

۲۷ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- زابل به ارزش ۸ هزار و ۸۷۰میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از زیر بار ترافیک رفتن ۲۷ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- زابل با ارزش روز هشت هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال و نیز با هدف تسهیل در تردد ایمن همزمان با تعطیلات نوروزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در مراسم بازگشایی ۲۷ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- زابل به ارزش ۸ هزار و ۸۷۰میلیارد ریال که با حضور استاندار، معاونین استاندار و برخی مدیران دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان انجام شد، گفت: رویکرد این اداره کل در سه سال اخیر در تکمیل و توسعه شبکه بزرگراهی استان تغییر یافته است بطوری که با تلاش مستمر و مجدانه در پیگیری روزانه تامین اعتبار در سطح سازمان برنامه و بودجه کشور اقدامات گسترده ای در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا عملیات اجرایی احداث بزرگراه از مرکز استان به تمام استانها و شهرهای مجاور آغاز گردید که نتایج ارزشمند آن در حال حاضر در زیر عبور بردن بیش از ۲۸۰کیلومتر بزرگراه وراه اصلی قابل مشاهده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بزرگراه زابل- زاهدان از مهمترین طرح های راهسازی استان در این مدت بود که با وجود مشکلات عدیده به همت این اداره کل و پشتیبانی دولت در سه سال اخیر بیش از ۸۰ کیلومتر بزرگراه به همراه پل های نهراب و شیله در این مسیر تکمیل و به منظور رفاه حال شهروندان گرامی زیر بار ترافیک رفت.

اکبری با اعلام این مطلب که باید ۲۳ کیلومتر باقیمانده بزرگراه زابل- زاهدان نیز در سال ۱۴۰۳به اتمام برسد ابراز امیدواری کرد با تلاش صورت گرفته و با همین شتابی که در این سه سال حرکت کردیم سال آینده شاهد جشن تکمیل شبکه بزرگراهی این محور مهم مواصلاتی و بین المللی استان را با حضور مردم گرامی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است بطوری که با تکمیل طرح های این حوزه می توان در جهت تقویت زیربنای اقتصاد منطقه و یکی از اصلی‌ترین و استراتژیک‌ترین محورهای کریدور شمال - جنوب کشور گام برداشت، تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان خدمتگذار مردم مصمم به تحقق خواسته های شهروندان و توسعه استان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: شبکه بزرگراهی آماده شده به طول حدود ۷۵کیلومتر به همراه پل بزرگ شیله به ارزش حدود ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سفر دولت خدمتگزار به استان افتتاح خواهد شد ولیکن با تصمیم استاندار وبا هدف تسهیل سفر وکاهش تلفات جاده ای مقرر شد تا تاریخ افتتاح رسمی این محورها بازگشایی شود.

وی با اشاره به تلاش گسترده پیمانکاران طرف قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: پیمانکاران حوزه راه این اداره کل با وجود طلب بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان صحنه تلاش و همت را ترک نکردند و برای بالابردن ایمنی محورها و کاهش تلفات جاده ای ونیز تحقق توسعه استان در کنار تعهد این اداره کل ماندند که جای قدردانی دارد.

نظر شما