شناسهٔ خبر: 65763623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: شهرداری های کردستان کار مشارکتی و سرمایه گذاری را در اولویت قرار دهند

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: شهرداری های استان به سمت انجام کار مشارکتی و سرمایه گذاری حرکت کنند تا شاهد تحرک بیشتری در این نهاد باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه یکشنبه در نشست استاندار با شهرداران استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم در خدمتگزاری و اخلاص همه بتوانیم شهید مهدی باکری ها را الگوی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کار در شهرداری بسیار سخت است، افزود: براساس تجربه کاری که در این نهاد داشتم به این نتیجه رسیدم که هیچ دیواری کوتاه تر از شهرداری نیست.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه جبهه اصلی خدمات رسانی هم در شهرداری هاست، بیان کرد: فعالیت در این نهاد هر روز استمرار دارد، لذا فرصتی برای انجام کارهای ماندگار است.

زارعی کوشا با بیان اینکه شهرداری ها ویترین خدمات نظام هستند، یادآور شد: مردم اگر از خدمات شهری رضایت نداشته باشند این را به همه خدمات نظام تسری می دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در این نشست با بیان اینکه تنها حامی شهرداری های استان، دولت است، اظهار کرد: افزون بر مشکلات، در نهضت ملی شهرداری های استان پای کار بودند.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه بخش عمده مطالبات شهرداری ها به نیروهایشان پرداخت شده است، افزود: سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۳ خودرو در اختیار شهرداری ها قرار گرفته است ولی در ۱۸ ماه اخیر ۳۲ خودرو در اختیار شهرداری های استان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در ۲ سال اخیر، حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل مالیات برارزش افزوده به شهرداری های استان پرداخت شده است.

۶۲ هزار میلیارد ریال بودجه پیشنهادی شهرداری کردستان برای سال ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان در این نشست اظهار کرد: بارزترین خدماتی که طی ۲ سال اخیر در استان انجام شده و تاثیر بسزایی داشته است بهبود وضعیت آب شرب شهرهای سنندج و بانه و سه سفر رئیس جمهور به استان و افتتاح چندین پروژه کلان است.

جمشید اسدی با بیان اینکه شهرداری ها در ۳۳ نقطه شهری به بیش از یک میلیون جامعه شهری استان ارائه خدمت می کنند، افزود: در حال حاضر چهار شهرداری استان به صورت سرپرستی اداره می شود.

وی با اعلام اینکه ۵۲۰۰ نفر در شهرداری های استان مشغول به کار هستند، اضافه کرد: بودجه شهرداری ها نسبت به گذشته افزایش یافته است و در نتیجه آن شاهد بهبود سطح خدمات در همه شهرهای استان هستیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با اشاره به اینکه۶۵ درصد بودجه شهرداری های استان در ۱۰ ماهه امسال تحقق پیدا کرده است، گفت: بودجه ای که برای سال آینده پیشنهاد شده ۶۲ هزار میلیارد ریال است.

طلب هشت هزار میلیاردی شهرداری سنندج از ادارات

شهردار سنندج در این نشست اظهار کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر در سال جاری انجام دادیم و سال آینده آنرا به ۲ میلیون مترمربع خواهیم رساند.

سیدانور رشیدی افزایش فضای سبز در راستای پویش سنندج سبز را از جمله برنامه های این نهاد خواند و بیان کرد: سه پارک محله و ۲۰ پارک درون محله ای را در سال آینده ایجاد خواهیم کرد.

وی از دیگر برنامه های این نهاد را ساماندهی ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر برای معلولان در سال آینده خواند و یادآور شد: در آستانه سال نو ۱۲۰ المان نوروزی نصب و ۴۰ هزار جعبه گلکاری ایجاد و ۳۰۰ کیلومتر رنگ آمیزی جداول در حال انجام است.

شهردار سنندج با بیان اینکه ۲ پروژه در این شهر آماده افتتاح است، گفت: وجود شهرداری الکترونیک در خدمت رسانی به مردم بسیار تاثیرگذار است که این پروژه در سنندج آماده افتتاح است.

رشیدی اعلام کرد:هشت هزار میلیارد ریال از ادارات دولتی طلب داریم و اگر به آنها ابلاغ شود زودتر پرداخت کنند روند ارائه خدمات بیشتر به شهروندان افزایش می یابد

پرداخت افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال بدهی شهرداری سقز

شهردار سقز در این نشست اظهار کرد: کارهای خوبی انجام داده ایم و خروجی کار ما رضایت مردمی است که خوشبختانه حاصل شده است.

ارسطو گویلی با بیان اینکه بزرگترین مسائل و مشکلات شهرداری ها منابع درآمدی پایدار است، افزود: در این دوره تزریق ماشین آلات برای شهرداری های استان بی سابقه بوده است که وجود این ماشین آلات می تواند منبع درآمد مطلوبی باشد.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر ۲۵۰۰ میلیارد ریال بدهی شهرداری سقز پرداخت شده است، بیان کرد: معضل طرح های اجرایی در شهرداری ها داریم و افزون براین روند انتخاب مشاور در شهرداری ها دچار ایراد است و نیاز به اصلاح دارد.

شهردار سقز یادآور شد: ۲۶ نفر از نیروهای خدماتی این شهرداری در چند روز اخیر بازنشسته شدند و اگر جایگزین نشود دچار مشکل می شویم.

شهردار بانه در این جلسه با اشاره به اینکه همه مشکلات شهرداری ها به مسائل مالی خلاصه می شود، اظهار کرد: درخواست تسریع در ارجاع طرح جامع شهر بانه به شورای عالی معماری و شهرسازی داریم.

حمایت ویژه از شهرداری های کوچک که فاقد درآمد پایدار هستند و تنها امیدشان به سهم آنها از عوارض مالیات بر ارزش افزوده است و کمبود ماشین آلات، بدهکاری به تامین اجتماعی، اخراج از جلسات شهری در شهرستان(سقز) از مشکلاتی است که شهرداران در این نشست مطرح کردند.

نظر شما