شناسهٔ خبر: 65762720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشارکت ۷۰۰ هنرمند در استقبال از بهار مشهد

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: امسال شانزدهمین دوره استقبال از بهار با عنوان هنر‌های شهری مشهد در حال برگزاری است که در مجموع بیش از دو هزار اثر داوری شد و ٧ هنرمند مشارکت داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جاوید کیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه در عصر ارتباطات، رسانه‌ها مهم‌ترین عامل انتشار اخبار هستند اظهارداشت: اهالی رسانه را خالص‌ترین، مظلوم‌ترین و گمنام‌ترین کسانی می‌دانم که برای انتشار یک خبر تلاش می‌کنند تا مردم شهر و کشور را از مسائل آگاه کنند.

وی افزود: برگزاری این نشست خبری یک گردهمایی راهبردی است و از خبرنگاران تقاضا دارم به این نشست‌ها نگاه جدی‌تری داشته باشند ،ما به عنوان خادمان مردم در مدیریت شهری اقدامات لازم را انجام می‌دهیم ،بنابراین سیاست ما، خدمت رسانی به شهر است که در این راستا نقش رسانه برای انتشار و انتقال پیام‌های امیدوارکننده و افزایش سطح آگاهی شهروندان بسیار مهم است.

کیانی خاطر نشان کرد: ما بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد و اگر این تعاملات و ارتباطات دوسویه نباشد و فقط تقاضامحور باشد قطعا موضوعات به سرانجام نمی‌رسد.

وی تاکیدکرد : امسال شانزدهمین دوره استقبال از بهار با عنوان هنر‌های شهری مشهد در حال برگزاری است و فرایند اجرایی آن در تابستان با انتشار فراخوان آغاز شد و در بخش‌های گلستان، المان‌ها، تزئینات شهری، دیوارنگاری و جشنواره نوری و هنر‌های مردمی برگزار شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: در بخش گلستان و المان‌های موقت، تزیینات شهری و دیوارنگاری در مجموع بیش از دو هزار اثر داوری شد و ٧ هنرمند مشارکت داشتند که بیش از نیمی از آن‌ها بانوان بودند.

کیانی گفت:امسال ٧ المان توسط حوزه معاونت فرهنگی در ٣5 نقطه شهری جانمایی شد و همچنان این جانمایی ادامه دارد. همچنین ٢ المان دائم با عنوان خانواده، مقاومت، ایثار و شهادت و فرهنگ مهم رضوی جانمایی شده و 6 هزار دیوارنگاری در دو بخش فاخر و نیمه فاخر اجرا شده است. بخش جشنواره نور امسال در 6 هکتار در مجموعه قدیمی کوهسنگی در حال انجام است و درمراحل پایانی است و به زودی افتتاح خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: در حوزه ورزش و سلامت سومین دوره جام برکت و کرامت جام رمضان در ١٩ رشته ورزشی با سه رویکرد بانوان، آقایان، جانبازان و معلولان در حال برگزاری است و این اتفاقی بزرگ و شایسته است.

یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز اظهارداشت: امیدوارم شانزدهمین دوره استقبال از بهار را با نگاهی معنوی رقم بزنیم. این جشنواره با فراخوانی در مرداد ماه در بخش‌های گلستان، المان‌های موقت، تزیینات شهری، دیوارنگاری، جشنواره نور و هنر‌های مردمی برگزار شد.

وی افزود: در بخش گلستان، المان‌های موقت، تزیینات شهری و دیوارنگاری دو هزار اثر به دست ما رسید و داوری شد. حدود 700 هنرمند در این فراخوان شرکت کردند که بیش از 65 درصد آنان مشهدی بودند، این جشنواره هر ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود. جشنواره هنر‌های شهری مشهد در بین هنرمندان کشور به عنوان فضای متفاوت در کشور شناخته شده است و هر سال هنرمندان منتظر این فراخوان هستند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به بخش دیوارنگاری گفت: بیش از 6 هزار مترمربع نقاشی دیواری سطح یک و دو اجرا خواهد شد و بیش از ٩ اثر از سال‌های گذشته مرمت شده و در حال جانمایی است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به جشنواره نور ادامه داد: جشنواره نور امسال در فضایی متفاوت در بیش از 6 هکتار با حالت رویدادی و خانواده‌محور برگزار می‌شود. فراخوان بخش مردمی برای اولین بار در دو قالب سرود و نمایش، داده شد و بیش از 100 اثر برای داوری ارسال شده و در حال داوری است.

وی افزود:  جمله فضاآرایی شهری، دیدار با خانواده شهدا هنگام سال تحویل و اکران بیلبورد‌های شهری با پیام‌های معنوی و با نگاه به بهار طبیعت، برگزاری نمایشگاه قرآن محلات در چهار نقطه شهر، برنامه نسیم‌وحی در 13 منطقه و برنامه شب‌های احیا در بوستان‌های منتخب شهری از دیگر فعالیت‌های استقبال از بهار است.

اجرای پویش مشهد مهربان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد  نیز با اشاره به این موضوع که در 40 ایستگاه پایانه‌های اصلی اتوبوسرانی و ایستگاه‌های منتخب قطار شهری پویش افطاری ساده به مدت نیم ساعت برپا خواهد شد، اظهارداشت: سعی داریم این اتفاق را در تمام ایستگاه‌های قطار شهری و اتوبوسرانی فعال کنیم.

وی افزود: در 170 محله بازدید از خانواده ایثارگران برای ایام عید نوروز را پیش‌بینی کرده‌ایم و هر شورای اجتماعی محلات وظیفه دارد با یک خانواده شهید و ایثارگر برای همدلی اجتماعی و تقویت هویت اجتماعی دیدار کند.

ابراهیمی تاکیدکرد: از ولادت امام حسن(ع) تا ولادت امام رضا(ع) پویش مشهد مهربان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اجرا خواهد شد. همچنین ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر با 15 گشت خودرویی و چند گشت به صورت پیاده در این ایام خواهیم داشت. امیدواریم مجموعه فعالان‌ در حوزه اجتماعی منشأ خیر و برکت باشد.

انتهای پیام/282

نظر شما