شناسهٔ خبر: 65761550 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آموزش زبان گرجی در مدارس بوئین میاندشت + فیلم

نخستین بار در کشور آموزش زبان گرجی در مدارس بوئین میاندشت آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مسئول برگزاری طرح آموزش زبان گرجی در مدارس بوئین میاندشت با اشاره به اصل ۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: زبان رسمی کشور زبان فارسی است، اما اقوام می‌تواننددر کنار ان زبان قومیتی خود را نیز آموزش ببینند و به همین خاطر امسال برای اولین بار در کشور آموزش زبان گرجی در مدارس بوئین میاندشت در ساعات غیر آموزشی آغاز شده است.


محسن اکبری با بیان اینکه ۷ مدرس کار آموزش زبان گرجی را انجام می‌دهند افزود: این طرح در مقطع متوسطه اول وبا ۵ مدرسه شروع شد، اما درحال حاضر متوسطه دوم هم به آن اضافه شده و ۲۵۰ دانش آموز در ۹ مدرسه شهرستان مشغول فرا گیری زبان گرجی هستند.


او  گفت: کتاب‌های دوره مقدماتی آموزش زبان گرجی را جمعی از استادان باتجربه زبان گرجی تدوین کرده و با کمترین قیمت دراختیار دانش آموزان قرار داده اند وهم اکنون هم درحال تدوین کتاب برای دوره‌های بالاتر هستیم.


مسئول برگزاری طرح اموزش زبان گرجی گفت: درکنارآموزش زبان گرجی به صورت کلاسیک، لهجه گرجی رایج دربوئین میاندشت هم آموزش داده می‌شود تا ازفراموشی آن جلوگیری شود.


عباس قاسمی مدرس زبان گرجی گفت: زبان گرجی یکی از ۵ زبان باستانی دنیا است واین زبان دارای ۳۳ حرف است که درگذشته تعداد آن بسیار زیادتر بوده است.


نسترن طهماسبی دیگر مدرس زبان گرجی هم گفت: درزبان گرجی چند حرف صامت کنار هم قرار می‌گیرد بعد یک حرف صدا دار به همین خاطر است که یادگیری زبان گرجی نسبت به سایر زبان‌ها سخت‌تر است.

<div id="video-display-embed-code_19079936"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8693003/19079936?width=400&height=300"></script></div>
آموزش زبان گرجی در مدارس بوئین میاندشت

نظر شما