شناسهٔ خبر: 65760580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکسیناسیون بیش از ۶ هزار راس دام سنگین علیه بیماری بروسلوز

سرپرست دامپزشکی ابرکوه، ازواکسیناسیون بیش از ۶ هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب مالت طی سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی با بیان اینکه تب مالت، شایعترین بیماری باکتریایی مشترک بین انسان و دام می‌باشد که با علائم درد کمر، درد مفاصل، تعریق، سردرد و تب در انسان همراه می‌باشدگفت: یکی از مهمترین اهداف دامپزشکی واکسیناسیون دام‌ها به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک دامی می‌باشد؛ از این رو ضرورت انجام به موقع واکسیناسیون دام‌های سنگین علیه بیماری بروسلوز بیش از پیش می‌باشد.
وی افزود: در این طرح که با همکاری بخش خصوصی در شهرستان ابرکوه انجام شد بیش از ۶ هزار راس دام بالغ و گوساله زیریکسال علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده اند. 
شیخی با اشاره به این که انتقال بیماری بروسلوز در دام‌ها به طورعمده از طریق خرید دام‌های جدید صورت می‌گیرد، لذا از دامداران خواست تا از خرید دام‌های بدون سوابق بهداشتی مشخص و مطلوب خودداری نمایند و با رعایت اصول قرنطینه و واکسیناسیون به موقع دام‌های خود از انتشار این بیماری جلوگیری کنند.
وی به همشهریان توصیه کرد که حتی‌الامکان از شیر و محصولات لبنی پاستوریزه استفاده کنند و در هنگام استفاده از شیر خام، آن را قبل از مصرف به طور کامل جوشانده و سپس مصرف کنند.

نظر شما